Skip to main content

Sinds ik KPN TV + heb wordt in de zender Arte HD ineens frans gesproken terwijl het een Duitse zender is.

Wat is hier ineens veranderd???

Hallo @Arte HD ,

Arte HD wordt via de satelliet (het aanvoersignaal) uitgezonden in het Duits en het Frans. 

Kennelijk heeft KPN nu voor de ontvanger gekozen voor de Franse variant. 

(Ik kan dat niet controleren) 

Ik kan wel via de KPN TV app kijken en daar wordt nu de Duitse versie uitgezonden. 


Hallo Noorzee,

 

Inderdaad. Op de KPN TV app wordt  het wel in het Duis uitgezonden en op TV niet.

Heb contact gehad met KPN. Ze kunnen hier niets aan doen. Wel als er meerder klachten komen.

Heel vreemd dit.

Hoe kan ik hier een klacht over indienen bij KPN?

Kijkt KPN ook mee in deze Forum?


OK @Arte HD ,

Er komt hier ook nog een moderator. Maar die kan de melding ook alleen maar verder doorgeven. Wellicht gaat dat helpen. 


Hi @Arte HD,

Ik ga hier intern even navraag over doen, laat het weten als ik een reactie ontvangen heb!

 


Hallo, 

Het is natuurlijk onzin dat ze hier niets aan kunnen doen...je ziet wel de Duitse teksten in beeld (tussen de programma's door) maar ze voegen hier gewoon het verkeerde audiosignaal aan toe. Zou eenvoudig op teossen moeten zijn lijkt me...


Hallo, 

Het is natuurlijk onzin dat ze hier niets aan kunnen doen...je ziet wel de Duitse teksten in beeld (tussen de programma's door) maar ze voegen hier gewoon het verkeerde audiosignaal aan toe. Zou eenvoudig op te lossen moeten zijn lijkt me…

Overigens zijn de gesproken teksten tussen de programma's door dan weer wel Duits, maar de programma's zelf zijn dan weer met Franse audio...heel vreemd.

 


Inmiddels ben ik iets wijzer @Arte HD

We krijgen beide audiosporen binnen, en de Box moet dan automatisch Duits pakken. Het kan voorkomen dat de Box Frans selecteert, maar TV team geeft aan dat ze nog niet uitgevogeld hebben waarom dit soms gebeurt. Het komt namelijk niet bij iedereen voor, en ook niet altijd.

Ze zijn er wel druk mee bezig en ik hoop dan ook dat dit issue snel is opgelost!


Tja, lastig. Dan gebruik ik de gewone Android-TV app van kpn die ik ook (maar) op de box heb gedownload van uit de Play Store. Dan versta ik het wel.

Andere mogelijkheid (indien je opnemenpakket hebt). Start opname en kijk direct daarop verder. Die is wel in het Duits.

Pauzeren van Arte tijdens live kijken werkt ook niet.

terwijl het een Duitse zender is.

Het is een 100 % Franse én Duitse zender. https://nl.wikipedia.org/wiki/ARTE


Hallo Maja, 

Het probleem treedt vooral op bij voice overs en dergelijke...nieuwsprogramma's zijn wel in het Duits...en via de iTV-app is alles wel in het Duits inderdaad. Opnemen verloopt overigens ook niet goed bij Arte, want het wordt verbrokkeld en maar half opgenomen.

Maar mooi dat eraan gewerkt wordt, hartelijk dank voor de snelle actie / antwoorden!


Hee, het lijkt erop dat de problemen opgelost zijn, ook vwb de opnames...ik had nog een opname van BBC 2 staan waarbij het geluid stoorde, maar dat is nu ineens wel goed!

( Het zijn geloof ik geen opnames, maar je gaat terug in de gids)

En op Arte hoor ik vanavond ook weer de Duitse voice overs... hopelijk blijft het zo!

En de opnames lijken ook bij Arte nu goed te zijn. (Alles vwb de TV+ box)

Heel erg bedankt!

 


Ah heel erg fijn dat alles weer normaal werkt @Ratonesque 😊


@Maja_ 

Probleem is opgelost. Heb Arte er nu op staan. En het wordt weer in Duitse taal weergegeven.

Thnx!!


Zoals het hoort @Arte HD 😊 Weer veel kijkplezier gewenst!


Hallo Maja,

Helaas, het probleem is toch niet opgelost...er wordt vanaf Arte nog steeds verbrokkeld en half opgenomen...vanaf de +Box wordt de opname helemaal niet afgespeeld, vanaf de externe Chromecast (met Google TV, dus de grote witte met de Android KPN app) verbrokkeld en half), dan wel in het Duits itt live, dan nog steeds grotendeels Frans 😁.

Er verschijnt ook kort een rode balk onder in beeld die aanraadt de Box opnieuw op te starten...Dit helpt echter niet…

Andere zenders (voor zover ik ze bekijk, maar dat is best veel) werken vlekkeloos, BBC 2 neemt inmiddels wel goed op.

Dus zou er aub nog eens naar gekeken kunnen worden? 

Alvast bedankt!

Groet

 

 

.


Balen zeg @Ratonesque, ik ga er weer even navraag over doen!


Bedankt!


Het probleem is nog niet volledig opgelost, wel is het zo dat niet iedereen er last van heeft en ook niet altijd, daardoor kan het zijn dat het op het ene moment wel goed gaat maar op het andere moment niet.

Ze zijn nog druk bezig met onderzoeken hoe dit kan en hoe het opgelost moet worden!


Hallo Maja,

Ah... hartstikke goed dat er aan gewerkt wordt.…

Soms werkt het wel en soms niet inderdaad. 

Gisteren had ik iets opgenomen (programma over Gazprom, om 20.15, misschien kunnen ze er iets mee) en dat werkte goed, maar toen ik later verder wilde gaan met kijken was het ineens weer mis…

Bedankt voor de update!

 


Graag gedaan en ik hoop dat het snel weer helemaal ok is!


Hallo @Maja_ 

Vandaag weer Arte gekeken en was weer in het Frans.

Hele week goed gegaan. En tot ergenis vandaag weer in het Frans. 


Klopt...is nog steeds niet opgelost...het treedt voornamelijk op bij programma's met voice overs en nagesynchroniseerde oorspronkelijk niet-Duitse films...daarvan wordt vaak het verkeerde want Franse audiospoor doorgegeven...zou toch niet zo moeilijk op te lossen moeten zijn lijkt me..

Ondertussen kun je Arte vanaf de telefoon wel vanuit de KPN iTV app naar de in de +Box ingebouwde Chromecast sturen, daar is namelijk wel alles in het Duits.

Groet


@Ratonesque @Maja_ 

Nou de ingebouwde Chrome Cast werkt bij mij ook niet. Dus dat komt er ook nog bij.

En heb KPN TV Box + net een week 😡.


Wat een ellende... telefoon zit in hetzelfde netwerk als de KPN+ Box?


Ja zit op hetzelfde netwerk


En het Castsymbooltje (het schermpje zeg maar) zie je wel op de telefoon?