Skip to main content

Op 27 maart sprak ik iemand van de kpn over het opzeggen van digitenne. Ze bekeek gelijk mijn abonnement. Ik ben al bijna 8 jaar klant en nooit problemen gehad en nooit korting gehad dus daar kon ik gebruik van maken.

ze kon me nieuw abonnement aanbieden en nieuwe tv ontvanger tw TV+ box.

Binnen een week had ik de kastjes.

Viel me wel op dat het geluid vaak wegvalt op bepaalde zenders.

Heb daarover gebeld en gezegd dat ik graag de TV+ box kastjes terug wilde sturen omdat ik er niet tevreden over ben. Had op dat moment nog de oude kastjes in mijn bezit.

kreeg toen te horen dat dit niet meer kon. Zijn kinder ziektes waar aan gewerkt wordt. Ze hadden de opdracht gekregen iedereen af te wijzen die kastjes wilde terug sturen. Vindt ik al vreemd want dan weet KPN dat de TV+ box niet aan de verwachtingen voldoet.

Nu hebben we ook schokkend beeld op elke zender.

Jammer genoeg zit ik er dus nu een jaar aan vast en kan niet meer terug naar mijn oude kastjes.

betaal dus voor iets waar ik totaal niet tevreden over ben. Jullie hadden eerst alle kinderziektes moeten oplossen en dan pas de kastjes moeten uitgeven.

 

 

 

 

 

Ten eerste geeft ik je gelijk over de kinderziektes van de tv+ ontvanger.
Er worden ook regelmatig updates uitgebracht waarbij het de bedoeling is dat het beter word. Je kan op een ander moment bellen en mogelijk kan het dan wel.

Andere optie: kpn opzeggen binnen de 14 dagen bedenktijd. Daarna een andere provider nemen. Bijvoorbeeld “budget alles in een” voor internet en tv (levert de Arris 2952).

Andere optie: Er het beste er van maken.
Sluit wanneer mogelijk de tv+ ontvanger rechtstreeks bedraad (minimaal cat 5e) aan op de Experiabox.

Gebruik anders de kpn itv app op een ander apparaat zoals een smart tv of een “Google Chromecast met Google TV (HD) 8GB” voor ongeveer €40,=.


Hoi @IngridHogeveenBronswijk . Ik vind het heel vervelend hoe dit voor jou gegaan is.

Nu vind ik wat jij beschrijft geen ‘kinderziekte’.   Het klopt dat er in sommige gevallen issues zijn met audio.  Dat heeft vaak met externe audioapparatuur te maken.

Maar je zou onderhand wel redelijk zorgeloos van het product moeten kunnen genieten.  Hoe is het aangesloten?  Kun je daar meer over vertellen? 


Erwin,

Het bleek dat als ik naar de instellingen ging er geen etherkabel geactiveerd stond. Ging dus over WiFi en dat gaat dus niet lekker. Terwijl we super WiFi hebben (de zwarte)

Inmiddels is e.e.a. omgelegd en nu staat etherkabel wel geactiveerd. Wordt alleen gezegd dat dit minimaal cat 5e moet zijn. Maar kan niet zien wat er door de muur naar de meterkast voor kabel loopt. Uit de muur naar kastje hebben we nu wel cat 5e kabel lopen. En het lijkt dus verholpen te zijn in de woonkamer.

In de slaapkamer gaat het nog over de WiFi (ook dmv super WiFi) en moeten we dus een kabel laten trekken. Daar hadden we het oude interactieve kastje via TP link maar die werkt niet meer met TV+ box. Dus we staan nu voor extra kosten. Jammer maar het is niet anders. Als hij daar stilstaat dan streamen we nu nog maar. Al vindt ik dat niet de bedoeling. Heb niet voor niets een kastje en die moet gewoon werken.

En ik vindt het ook raar dat er WiFi op zit en als je dan met kpn belt er geadviseerd wordt kastje bekabeld te gebruiken. Waarom zit er dan WiFi op.

KPN helpdesk heeft gezegd dat op sommige zenders het geluid hapert en dat dit bekend is. En ze hard op zoek zijn naar een oplossing.

Het is voor nu opgelost. Hopelijk blijft het ook zo.

 

 


Hoi @IngridHogeveenBronswijk . Fijn dat je het bekabeld gaat aansluiten. Dat scheelt veel kopzorgen.  Ik kan je nog wel tegemoet komen door een lange cat5 kabel te sturen. plusminus 10 Meter.

Heb je daar wat aan?


Hoi Erwin, 

dank je voor je aanbod. Maar de kabel moet door de muur naar de meterkast dus weet niet of dit genoeg is. Wachten is nog op de elektricien, wanneer deze tijd heeft. Die neemt zelf kabel mee.