Skip to main content

ik zou graag mijn derde tv naar het terras willen hebben hoe ga ik dat doen qua aansluiting met alle zenders van binnen?

Op het terras?

Dan zou ik opteren voor gebruik van Chromecast. Alleen de Duitse zenders kunnen daarmee niet. En radiozenders ook niet.

Maar dat gaat volledig via wifi. Als je ook de usb-voedingskabel van de Chromecast in je tv doet (en natuurlijk de hdmi), dan heb je maar één stekker; die van de tv.

Piepklein nadeel: je moet je telefoon, tablet of laptop gebruiken via de KPN ITV app resp. tv.kpn.com (in Google Chrome) om te casten.

OF….

Heb je al een derde tv met ontvanger? Dan kan je dat ook gewoon naar het terras omleggen natuurlijk.


beste peterG,

Ik heb me laten vertellen  dat chromecast niet ging lukken ivm zonnepanelen op dak die dan voor storing konden zorgen


Wellicht is een android media box iets voor op het terras kosten eenmaligongeveer 30 euro en een lan kabel naar het terras trekken en is een extra tv ontvanger niet nodig


Heb je de 3de tv al?

Zo niet, kies dan een nieuwe Samsung of LG smart tv.

Je kan de de KNP app installeren en de zenders via de app op de tv kijken.

 

Wat betreft het storen van de zonnepanelen op de Chromecast, dit komt alleen voor als de zonnepanelen niet goed of vakkundig zijn geïnstalleerd. 

Zie o.a. hier.


Ik heb me laten vertellen  dat chromecast niet ging lukken ivm zonnepanelen op dak die dan voor storing konden zorgen

Beetje "sterk” verhaal. Apparaten mogen elkaar niet storen. Er zijn tenslotte uiteraard (Europese) normen voor.

Ik heb ook zonnepanelen. En Chromecast werkt prima.

En: als je het niet probeert weet je het niet.


Ik heb me laten vertellen  dat chromecast niet ging lukken ivm zonnepanelen op dak die dan voor storing konden zorgen

Beetje "sterk” verhaal. Apparaten mogen elkaar niet storen. Er zijn tenslotte uiteraard (Europese) normen voor.

 

Hoi PeterG, zie ook mijn link.

Helaas zijn er slechte installateurs en dan gebeurd het wel eens dat ze storen (de converters die op de panelen de DC in AC (gelijkspanning naar wisselspanning) omzetten.

 

P.S.

Bij ons zijn ze gelukkig wel goed geïnstalleerd en deze storen gelukkig niet. 


ik zou graag mijn derde tv naar het terras willen hebben hoe ga ik dat doen qua aansluiting met alle zenders van binnen?

Hallo @nathalie mol ,

Als je geen zin hebt om kabels te trekken vanuit jouw huis naar het terras, dan zou je ook voor jouw derde TV Digitenne kunnen nemen. Daarmee heb je de globaal 34 belangrijkste zenders en de kosten blijven beperkt tot 5 euro per maand. 


hallo iedereen bedankt voor de feedback ik ga ermee aan de slag .groetjes nathalie