Skip to main content

Hallo,

Sinds we glasvezel hebben , hebben we boven problemen met het tv kijken. Foutmeldingen, geen signaal……..we worden er een beetje kierewiet van en vragen ons af of we een nieuw ontvangstkastje moeten krijgen. Wie kan ons helpen?

Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


niet direct.

 


Dan is de onvermijdelijke volgende vraag: hoe dan wel? En graag met wat meer details 😉
Gebruik je DVS of een switch (zo ja, welk type) ?


Goedemorgen @modempie en welkom hier op ons forum!

Dat is uiteraard niet de bedoeling dus goed dat je dit probleem kenbaar maakt. Ik begrijp dat je aan de ene kant foutmeldingen te zien krijgt en aan de andere kant ook de melding 'geen signaal'. De melding 'geen signaal' betekent dat je televisie niet op het juiste invoerkanaal staat; de tv ontvanger is met een HDMI kabel aangesloten op je tv toestel. Als je dan tv wil kijken, dient je tv ook te worden ingesteld op dit HDMI kanaal. Doe je dat niet, dan krijg je de melding 'geen signaal' te zien. Die melding is afkomstig van je televisie en staat in principe helemaal los van onze diensten. Wat betreft de foutmeldingen; ik ben benieuwd welke foutmeldingen je precies te zien krijgt. Verder ben ik net als @RBxx vooral benieuwd hoe de tv ontvanger is aangesloten op de Experia Box; omdat je aangeeft dat het niet direct bekabeld is aangesloten, vermoed ik dat je gebruik maakt van een draadloze verbindingsset. Dat is een handig systeem in die zin dat je geen kabels van A naar B hoeft te trekken echter is het wel storingsgevoeliger omdat het signaal via het lichtnet van je woning wordt verzonden. Ik zie je bevindingen graag tegemoet!