Skip to main content

Ik heb een Samsung tv (UE48JU7000), een Arris decoder (VIP2952 V2) en een Marantz versterker (NR1200). Mijn vraag: moet ik de decoder met een HDMI  en de tv met een HDMI Arc allebei op de versterker aansluiten? Of moet ik de decoder met een HDMI op de tv aansluiten en de tv vervolgens met een HDMI Arc op de versterker? Ik ben benieuwd.

Hallo @RobertAr in principe kun je via de meegeleverde HDMI-kabel de KPN-decoder rechtstreeks aansluiten op je tv-toestel.

Ik weet niet wat je wilt met de (audio?)versterker i.c.m. met de tv, maar een aansluitschema zul je ongetwijfeld van je tv-toestel en versterker hebben.

Als je bijvoorbeeld radio wilt luisteren zonder je tv-toestel aan te zetten, kun je een van de 2 audio-uitgangen van de 2952 gebruiken en deze aansluiten op een audio-ingang van je versterker.

Succes.

 

 

 


Dag Jan, ik wil de versterker in combinatie met de tv gebruiken om zo een beter tv geluid te krijgen via de speakers die op de versterker zijn aangesloten


Hallo @RobertAr dan kun je het ook aansluiten zoals ik eerder voorstelde.

 


Welkom @RobertAr, leuk dat je je vraag hier stelt! We denken hier op ons forum graag met je mee.

Ik zie dat je al goede suggesties van Jan gekregen hebt. Het is daarnaast ook een optie om aan te sluiten via een optical kabel, als jouw apparatuur daarvoor geschikt is. Je vindt op ons forum ook verschillende andere topics over het aansluiten van geluidsapparatuur, mogelijk vind je daarin ook nog goede tips en suggesties, zoals bijvoorbeeld deze hieronder. 

 


En als jouw Marantz geen optical input (Toslink) zoals @Alexandra  schrijft heeft kan je een “Toslink converter” naar (en dan de plug die je wilt hebben gebruiken), Even een zoekmachine gebruiken daarvoor.


Dank voor jullie adviezen. Ik heb zoals aangeraden een toslink optische kabel  aangesloten op de Marantz. Dat werkt inderdaad goed. Hartelijk dank!