Skip to main content

Mijn zoon zet te pas en te onpas de tv aan, ook als ik aangegeven heb dat het nog geen tijd is om tv te kijken.

Aan een kinderslot heb ik niets, dat gaat alleen over bepaalde content. Ik ben echt op zoek naar de mogelijkheid om de tv met een code te vergrendelen, net zoals ik dat bij een tablet of een IPad kan doen. 

Weet iemand of dat ergens mogelijk is? Ben op zoek naar een max 43 inch tv.

Hallo @Mpantispam ,

Je monteert een klein kluisje in jouw kamer waarin genoeg ruimte is voor de afstandsbediening van jouw TV. 

Vertel de code niet aan je zoon en jij bent weer de baas over de TV.

Bijvoorbeeld deze : 

https://www.bol.com/nl/nl/p/fichero-elektronische-kluis-met-cijferslot-zwart/9200000131141294/?bltgh=qKdRBzHUWAIMkidvMs1DCw.2_32.37.ProductTitle 


Hoi @Mpantispam, welkom op het forum. Er zijn verschillende mogelijkheden te bedenken, zoals Noordzee ook al noemt. 

Het lijkt me ook belangrijk dat hij leert dat hij het (nog) niet mag doen. Kinderen zijn vindingrijk en mogelijk weet hij de code te achterhalen of vindt hij een andere manier om het te doen. Het is beter om te voorkomen dan steeds een alternatief te bedenken om het te blokkeren.


Een blokkeerbaar TV-toestel ken ik niet. 
Misschien is het wel mogelijk om in je modem/router een tijdsafhankelijke uitschakeling te bewerkstelligen, of de signaallevering via wifi of inloggen te schakelen. 
Uitschakeling van de stroom naar de TV zou ook nog kunnen. 


En als niets meer helpt : handboeien en ducktape 🤣😉


Hallo @Mpantispam ,

Je monteert een klein kluisje in jouw kamer waarin genoeg ruimte is voor de afstandsbediening van jouw TV. 

Vertel de code niet aan je zoon en jij bent weer de baas over de TV.

Bijvoorbeeld deze : 

https://www.bol.com/nl/nl/p/fichero-elektronische-kluis-met-cijferslot-zwart/9200000131141294/?bltgh=qKdRBzHUWAIMkidvMs1DCw.2_32.37.ProductTitle 

@Mpantispam 

En wat wordt de oplossing? Waar ga je de afstandsbediening verstoppen? 


Zet  de stekker in een met wifi of afstandbedienbare, schakelbare tussenstekker. 
die kun je vanaf 8 euro kopen bij bijv action.


Je kan het kinderen ook heel moeilijk maken met een kluis voor de afstandsbediening, schakelbare stekkerblokken. Maar dat zien ze alleen maar als een spelletje en een uitdaging. Dat stekkerblok halen ze er zo uit, en de afstandsbediening lenen ze van hun vriendje.

Beste oplossing: Ga praten met het kind, leg de regels uit, en waarom die er zijn. En dat je ze erop kan vertrouwen geeft het niet gebeurt.


Een blokkeerbaar TV-toestel ken ik niet. 
Misschien is het wel mogelijk om in je modem/router een tijdsafhankelijke uitschakeling te bewerkstelligen...

Parental Control heet zoiets. Daarmee kun je per apparaat bepalen waneer het internet krijgt. Voor de tv bijvoorbeeld van 19:30 tot 21:30.

Voor computers/laptops/smarfoons valt dit makkelijk te omzeilen omdat daarmee eenvoudig het MAC adres aangepast kan worden.

Maar wellicht dat het MAC adres bij de tv niet aangepast kan worden. En dan kan het goed werken.

Parental Control word alleen ondersteund door de Experiabox v10a en de KPN Box. Niet door de Experiabox v10. 


Een Fritzbox heeft ook diverse mogelijkheden. 


Hallo @Mpantispam een goed gesprek met je kind(eren) voeren, bij overtreding huisarrest geven, korten op zakgeld enz.. Ze proberen je gewoon uit. Voet bij stuk houden. Kinderen moeten en willen duidelijkheid hebben van wat wel en niet mag.