Skip to main content
Beantwoord

Op zoek naar IPTV provider met Griekse en Nederlandstalige zenders

• October 14, 2025
  • 7 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik ben op zoek naar een IPTV provider die zowel Griekstalige als Nederlandstalige zenders aanbiedt. Belangrijk voor mij zijn een stabiele verbinding, HD-kwaliteit, en weinig tot geen buffering. Extra opties zoals EPG, terugkijken, en ondersteuning voor meerdere apparaten zijn mooi meegenomen. Alle aanbevelingen of ervaringen zijn welkom! 

Admin: Niet-legale link uit bericht verwijderd

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Gurry ,

Er zijn geen legale Nederlandse providers die dit aanbieden. 

Mogelijk kun je je abonneren op een Griekse provider voor die Griekse zenders. 

Voor diverse mediaspelers zijn wel legale streams beschikbaar. Ik heb net wat getest en zie bv Xplore TV, TV Creta, Samiaki TV, Reload, Pella TV, Alert TV, Kontra 8, Syris TV1, diverse Baraza TV, Corfu TV en nog heel veel andere Griekse TV-zenders. 

Ik zie al die zenders via de zenderlijsten van Hans. Meer informatie over deze legale manier van TV-kijken vind je hier: https://www.detransponder.nl/downloads-2/

Informatie over illegale aanbieders ga je hier niet ontvangen. 

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 14, 2025

Hallo ​@Gurry ,

Er zijn geen legale Nederlandse providers die dit aanbieden. 

Mogelijk kun je je abonneren op een Griekse provider voor die Griekse zenders. 

Voor diverse mediaspelers zijn wel legale streams beschikbaar. Ik heb net wat getest en zie bv Xplore TV, TV Creta, Samiaki TV, Reload, Pella TV, Alert TV, Kontra 8, Syris TV1, diverse Baraza TV, Corfu TV en nog heel veel andere Griekse TV-zenders. 

Ik zie al die zenders via de zenderlijsten van Hans. Meer informatie over deze legale manier van TV-kijken vind je hier: https://www.detransponder.nl/downloads-2/

Informatie over illegale aanbieders ga je hier niet ontvangen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 14, 2025

Legaal kom ik niet verder dan je naar de satelliet verwijzen. Dat zou dan wel het FTA aanbod moeten zijn want in de betaalde zenders bij Canaldigitaal staan geen Griekse.

Heb je geen familie of vrienden die in Griekenland een provider hebben? Daar kan jij volkomen legaal de app van gebruiken in Nederland. Alleen de mobiele app, maar die kan je casten naar je televisie. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Gurry, ik geef je vraag het voordeel van de twijfel, aangezien er al goede reacties gegeven zijn hierboven. 

Zoals aangegeven is het geen legale dienst, waar je naar op zoek bent. Ik heb het linkje daarom uit je bericht verwijderd. Vanuit KPN kunnen we je hier niet mee helpen, hetzelfde geldt voor onze Community, die bedoeld is voor KPN producten, diensten en aangelegenheden. Bij KPN hebben we KPN TV+ of anders Digitenne, voor andere plekken zoals op de camping bijvoorbeeld.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 15, 2025

of anders Digitenne, voor andere plekken zoals op de camping bijvoorbeeld.

Haha, ik wist niet dat ​@Noordzee thuis kampeert 😁.

Mijn moeder is overigens blij met (mijn) Digitenne module. Want op haar Arris VIP5202 zijn de ESPN zenders niet opgewaardeerd. Dan is het via Digitenne écht veel mooier.

Maar goed, ik dwaal af...

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 15, 2025

Mijn moeder is overigens blij met (mijn) Digitenne module. Want op haar Arris VIP5202 zijn de ESPN zenders niet opgewaardeerd. Dan is het via Digitenne écht veel mooier.

HaHaha, Digitenne is de beste manier van TV kijken. 

En niet alleen op de ESPN-zenders. Ook op de andere zenders vanaf positie elf is de beeldkwaliteit beter dan via KPN TV. Zo geniet ik vrijwel dagelijks van de perfecte beeldkwaliteit van de zenders Eurosport, Discovery en National Geographic.  

Mijn keuze voor Digitenne is een hele bewuste keuze. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 15, 2025

HaHaha, Digitenne is de beste manier van TV kijken. 

Niet echt hoor. Het enige wat ik live kijk is sport en nieuws. De rest neem ik eerst op om die verachtelijke reclame tussendoor over te kunnen slaan.

Alleen maar live kijken is zoooo jaren 1960 en ‘70. Niet voor niks kwamen toen al de eerste VCR's op de markt. ​@Noordzee .

Digitenne los (only) is nu ook véél te duur t.o.v. zenderaanbod en mogelijkheden. Erbij is wel handig. 

Ik kijk 2 kanalen Eurosport, 4 kanalen ESPN en 6 kanalen Ziggo Sport.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Haha, oké oké terecht punt 😁 Mijn samenvatting over Digitenne was wat kort door de bocht. Digitenne wordt veel buitenshuis (zoals op de camping, op een boot, etc) gebruikt maar kán ook prima thuis gebruikt worden voor wie dat wil! Zoals we zien zijn daar ook liefhebbers voor 😊 Oftewel, legale opties genoeg!