Skip to main content

Hoi,

altijd Dolby Atmos via KPN 4K kastje bij Netflix gehad maar nu sinds paar weken niet meer. Net getest met laptop en Netflix app en er stond meteen Atmos bij de films waarvan ik weet dat deze Atmos ondersteunen (zelfde HDMI kabel gebruikt). Dus ligt aan 4K kastje ook het tweede 4K kastje heeft geen Atmos meer. Ik heb 4k ontvanger opnieuw software geïnstalleerd nog geen doby atmos bij Netflix. Wel irritant dat dit opeens weg is (update geweest?). Deze feature was hoofdreden om naar 4 k abbo te gaan.  Het is nou niet bepaald een goedkoop abonnement van KPN, Please help.
 

groet Mathijs

Kpn? Iemand?

 


Is er iemand die op dit moment wel atmos heeft? Ik nieuwe klant en geen atmos aan de praat gekregen. Maar lees op inet dat disney plus en netflix bandbreedte willen besparen door lagere bitrates aan te bieden ivm hoger verkeer door corona. Disney plus werkt atmos ook niet op dit moment.


Netflix dolby atmos werkt wel via laptop. Anderen waarbij dolby atmos wel nog werkt via 4k ontvanger van kpn met Netflix? Ik ga anders naar een nvidea hoor ik goede dingen over en stop met kpn 4k. Sowieso heel vaak foutmelding als ik via 4k kastje Netflix stream. Kpn weet niet wat ze hier mee aan moeten zie topics hier. Via samsunapp tv werkt Netflix wel zonder deze foutmelding maar heeft geen atmos ondersteuning was de reden om naar 4k over te stappen van kpn.


Hier hetzelfde probleem, ook speciaal overgestapt naar het 4K abo voor het geluid dolby atmos te kunnen horen van Netflix premium . Heb mijn oude decoders met veel pijn en moeite kunnen switchen naar de nieuwe vip5202 omdat deze dolby atmos zouden ondersteunen maar krijg het ook niet aan de praat. Krijg ook nergens de bevestiging dat de bandbreedte inderdaad verlaagd zou zijn. 


Via ander forum kreeg ik het volgende atwoord en werkte dolby atmos weer wel:

instellingen menu / Geluid instellingen / HDMI geluidsprioriteit op “Auto” te zetten. Indien je hier Dolby kiest kan klant alleen Dolby 5.1 gebruiken.
 

 


Hier hetzelfde probleem, ook speciaal overgestapt naar het 4K abo voor het geluid dolby atmos te kunnen horen van Netflix premium . Heb mijn oude decoders met veel pijn en moeite kunnen switchen naar de nieuwe vip5202 omdat deze dolby atmos zouden ondersteunen maar krijg het ook niet aan de praat. Krijg ook nergens de bevestiging dat de bandbreedte inderdaad verlaagd zou zijn. 


Bericht van maart dat gedurende 30 dagen bitrate verlaagd is voor netflix en youtube

Kan natuurlijk verlengd zijn.

Nog een bericht

Hier bericht van 4 dagen geleden dat ze langzaam aan het faseren zijn om bitrates in Europa weer terug te zetten.

Heb nu berichten van 1 site, maar google laat vele sites, maar ook gebruikers met slechte ervaringen, zien mbt netflix, youtube, facebook, disney plus, etc.


Via ander forum kreeg ik het volgende atwoord en werkte dolby atmos weer wel:

instellingen menu / Geluid instellingen / HDMI geluidsprioriteit op “Auto” te zetten. Indien je hier Dolby kiest kan klant alleen Dolby 5.1 gebruiken.
 

 

Klopt, heb het ook geprobeerd. Zie in de netflix app nu wel atmos icoontje, maar soundbar geeft nog geen atmos stream aan. Heb om te testen heb ik de series altered carbon (van netflix) en the mandalorian (disneyplus) gedownload met atmos streams en 4k hdr om het geluid en beeld te vergelijken. En is idd wereld van verschil. Komende tijd even uitproberen of het aan bitrate reductie ligt zoals hierboven staat of wellicht aan kpn tv box die atmos niet goed doorgeeft. Via mij tv zelf kan ik alleen beeld vergelijken, maar de arc op mijn tv geeft geen atmos door helaas.

Is er iemand waarbij de receiver of soundbar wel aangeeft, aangesloten op de kpn tv box, dat er daadwerkelijk een atmos stream aan staat? Zodra het bij iemand wel werkt kan ik verder testen, want nu weet ik niet waar het probleem ligt. Bij Netflix/Youtube, bij Kpn of bij mij thuis.

nb. Downloaden is niet legaal dus zal verder niet op vragen mbt hierover in gaan. Was slechts om aan te geven dat atmos niet helemaal werkt bij mij en hoe ik het geverifieerd heb. Heb het alleen gedaan omdat ik het legaal al ter beschikking heb en ik anders niet zou kunnen testen. Tegenwoordig bieden de aanbieders goede mogelijkheden om te streamen voor een redelijke prijs en de boetes bij gepakt worden bij downloaden zijn hoog.


Sinds gisteren werkt de Dolby Atmos bij Netflix weer via de KPN knop, de app op mijn Sony doet het niet. Weet niet exact wat dan het probleem is. Heb wel een andere HDMI ingang op mijn tv geprobeerd.  mijn HW850 soundbar geeft ook dolby atmos weer, wanneer ík Netflix afspeel via KPN 4K abonnement.


Reageer