Skip to main content

Open discussie over ervaringen met DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd)

• September 14, 2026
  • 87 reacties
  • 1867 keer bekeken

Toon eerste bericht

87 reacties

• September 29, 2026

Ter informatie ipv6 uitzetten doe je op een andere plek.

Prefix Delegation staat bij mij wel uit. Hier draaien  apparaten verder goed. Ook de DIW7022. Maar dat zegt verder niet veel. Helaas is elke situatie weer anders.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 29, 2026

Forum|alt.badge.img+4

Inderdaad... En na best wel even zoeken gevonden en wat denk je, hij stond aan want:

Nu maar hopen dat het helpt ...

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 30, 2026

Hoop ik ook ​@Martijn en Lies 

Jullie hebben al veel en veel te veel problemen gehad.

Forum|alt.badge.img+4

Hoop ik ook ​@Martijn en Lies 

Jullie hebben al veel en veel te veel problemen gehad.

Gehad is niet het juiste woord ​@joop2011 .

Helaas blijven oplossingen ook weg. 

​@KPN , kom een keer langs en oordeel zelf over jullie bevindingen. Dan zorg ik voor koffie en jullie voor een goed systeem (waar we eigenlijk al jaren voor betalen).

• September 30, 2026

​@Martijn en Lies als je met de UDM een betere optie hebt dan de Box12 dan ontgaat mij het blijkbaar waarom je dat niet blijft gebruiken.

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 30, 2026

Gehad is niet het juiste woord ,,,,, ​​​​​​.

Helaas blijven oplossingen ook weg. 

​@KPN , kom een keer langs en oordeel zelf over jullie bevindingen. Dan zorg ik voor koffie en jullie voor een goed systeem (waar we eigenlijk al jaren voor betalen).

Het is al enige tijd geleden maar na het lezen van al die verhalen over het uitzetten van IPv6 heb ik dat ook gedaan en wat denk jullie wat het resultaat was . . . . . . ?

Ik hoop dat het bij jullie wel heel goed uitpakt , succes.

Ik ga niets zeggen hoe het hier nu gaat want is misschien wel iemand verzoeken.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 30, 2026

Heb nu een paar maanden de TV+ box maar wat ik sinds kort regelmatig ervaar is dat het geluid wegvalt. Zowel bij streaming als bij TV. Wat helpt is dan even naar een (ander) TV kanaal gaan, daarna werkt het weer. Verder wel meer rare dingen gehad, vooral met de streaming apps. Ook met de TV-gids, dat je niet verder kon scrollen dan 1 pagina. Blijkbaar haperde het laden even. Een keer werkte live TV zappen niet lekker meer, elk kanaal duurde lang voor er beeld kwam en er stond dan geen LIVE maar Live. Toen maar een herstart gedaan, dat hielp.

Conclusie: het is geen dom apparaat dat gewoon simpel werkt. Je moet een beetje zelfredzaam zijn en af en toe herstarten of andere truken bedenken om de boel weer vlot te trekken.

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 30, 2026

Conclusie: het is geen dom apparaat dat gewoon simpel werkt. Je moet een beetje zelfredzaam zijn en af en toe herstarten of andere truken bedenken om de boel weer vlot te trekken.

En daar is maar één opmerking voor ​@richard4353 ;

De TV [KPN] is er voor MIJ , IK NIET voor de TV [KPN] !

• September 30, 2026

En daar is maar één opmerking voor ​@richard4353 ;

De TV [KPN] is er voor MIJ , IK NIET voor de TV [KPN] !

Dat dus, er zijn gewoonweg teveel toeters en bellen. Deels omdat 'de klanten' dat wouden en deels meegaan met de rest. Ik blijf pleiten voor weer een domme ontvanger alleen de TV kanalen daar heb ik namelijk het TV abonnement voor.

Als KPN nu heel innovatief is komen ze met een smartcard voor IPTV. 

Je kiest net als met dvb-c je leverancier de tv en de smartcard doen de rest. Dus geen app, maar vergelijkbaar met de FAST kanalen die de TV merken leveren.

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • September 30, 2026

Voor de liefhebbers !

I.v.m. het wel eens traag reageren van de L8 remote !

Bron : http://nl.gddoty.com/news/what-are-the-characteristics-of-infrared-bluetooth-and-wireless-2-4g-remote-controls/  ,

Vertaling ;

Bluetooth vs IR-remote.

GHz-afstandsbedieningen?
Infraroodafstandsbediening: hierbij wordt onzichtbaar infraroodlicht gebruikt om elektrische apparatuur aan te sturen. Door infraroodstralen om te zetten in digitale signalen die de apparatuur herkent, kan de afstandsbediening het apparaat van een afstand bedienen. Vanwege de beperkingen van infrarood kan het signaal echter niet door obstakels heen dringen en is bediening vanuit een grote hoek vaak niet mogelijk.

Infraroodafstandsbedieningen zijn veruit het meest gebruikte type in huiselijke kring. Ze zijn goedkoop te produceren, zeer stabiel en vereisen geen extra instellingen. Mocht de afstandsbediening defect raken, dan is een vervangend exemplaar eenvoudig te vinden. Een nadeel is echter dat het infraroodsignaal niet versleuteld is. Als er meerdere apparaten van hetzelfde type in een ruimte staan, kan één afstandsbediening per ongeluk meerdere apparaten tegelijk aansturen, wat soms voor ongemak zorgt.

Bluetooth-afstandsbediening: Bij Bluetooth denken we vaak aan headsets, mobiele telefoons en computers (inclusief draadloze muizen en toetsenborden), maar het gebruik ervan in huishoudelijke apparaten komt relatief weinig voor.

Het voordeel van een Bluetooth-afstandsbediening is dat er een volledig onafhankelijk signaalkanaal ontstaat door koppeling met de tv, waardoor interferentie met draadloze signalen van andere apparaten wordt voorkomen. Omdat de signaaloverdracht via Bluetooth sterk versleuteld is, hoeven we ons geen zorgen te maken dat het signaal door anderen wordt onderschept. Bluetooth-afstandsbedieningen vormen een aanvulling op de 2,4 GHz-technologie en zijn volop in ontwikkeling.

Er zijn echter ook nog enkele nadelen. Zo moet de afstandsbediening bij het eerste gebruik handmatig aan het apparaat worden gekoppeld, is er vaak sprake van enige vertraging bij de bediening en liggen de productiekosten hoger. Dit zijn punten die bij Bluetooth-technologie nog verbetering behoeven.

Draadloze 2,4 GHz-afstandsbediening: Dit type afstandsbediening wint steeds meer terrein bij televisies. Deze methode voor signaaloverdracht lost de tekortkomingen van infraroodafstandsbedieningen op en maakt het mogelijk om de tv vanuit elke hoek in huis te bedienen. Ook moderne, gangbare apparaten zoals draadloze muizen, toetsenborden en gamepads maken gebruik van dit type afstandsbediening.

In vergelijking met de traditionele infraroodafstandsbediening heeft de draadloze 2,4GHz-afstandsbediening geen last van richtingsgevoeligheid. U kunt het apparaat vanuit elke positie en hoek in huis bedienen zonder dat u zich zorgen hoeft te maken dat het signaal niet wordt ontvangen. Dit is een groot voordeel, vooral bij afstandsbedieningen met 'air mouse'-functionaliteit. Daarnaast biedt de 2,4GHz-bandbreedte meer capaciteit, waardoor complexere functies mogelijk zijn – zoals spraakbesturing en bewegingsbediening – wat de gebruikservaring aanzienlijk verbetert.

De draadloze 2,4GHz-afstandsbediening is echter niet perfect. Omdat ook wifi gebruikmaakt van de 2,4GHz-frequentieband, kunnen apparaten op deze frequentie soms interfereren met het wifinetwerk wanneer er veel apparaten tegelijk actief zijn; dit kan de nauwkeurigheid van de afstandsbediening verminderen. Dergelijke situaties doen zich echter alleen voor in extreme omstandigheden, dus de gemiddelde gebruiker hoeft zich hierover doorgaans geen zorgen te maken.

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • September 30, 2026

Ik ga niets zeggen hoe het hier nu gaat want is misschien wel iemand verzoeken.

Ik wel, hier werkt het gelukkig nog allemaal.

Mijn TVbox+ zit wel achter een Unifi Fiber en met het bekende scriptje werkt multicast.