Skip to main content

Storing: foutmelding: STB-zap-03 / 40462 - Videoserver niet gevonden bij opnames en terugkijken

 

Sommige klanten ervaren op dit moment een storing met terugkijken en opnames. Deze geeft foutmelding: STB-zap-03 / 40462 - Videoserver niet gevonden.

 

Zodra we een update hebben zullen te dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

 

Update 3, 06-08-2023 om 11:42: De onderliggende oorzaak van de storing is opgelost. Hierdoor zullen opnames die nieuw gemaakt worden geen problemen geven.

 

Helaas is het niet gelukt om de eerdere opnames die een foutmelding geven te herstellen. We raden dan ook aan om die opnames te verwijderen. Dit zorgt er in ieder geval voor, mocht het een aflevering van een serieopname zijn, dat een eventuele herhaling opnieuw wordt opgenomen.

 

Verder kun je programma's via de gids Terugkijken, dit werkt wel. Het kan zijn dat dit op de tv-ontvanger (nog) niet lukt. Gebruik in dat geval de tv app of tv.kpn.com.

Update 2, 06-08-2023 om 10:13: Onderzoek is nog gaande. We kijken daarbij ook of we de mislukte opnames kunnen herstellen. Terugkijken van programma's kan op de tv ontvanger ook een foutmelding geven. Als dat zo is, gebruik dan Terugkijken via de tv app, of tv.kpn.com, deze werken wel.

Update 1, 06-08-2023 om 08:38 uur: Momenteel krijgen sommige klanten een foutmelding bij opname en terugkijken van televisie. Dit probleem is in onderzoek. 

 

Walgelijk is dit. Geen mogelijkheid tot terugkijken van voetbal van Oranje. Alle andere opnames kan ik kijken en ook terugkijken!

behalve die wedstrijd op Nederland 1. Walgelijk is dat. Hier zit iets achter, dit stinkt naar oplichting 

Riekt naar oplichting, man,man,man.

Deze storing komt vaker voor,waarschijnlijk omdat heel veel mensen deze wedstrijd hebben opgenomen dan wel tegelijkertijd willen terugkijken.

Via itv van KPN kon je het wel gewoon terugzien, niet ideaal, maar prima te doen,als je je pc of laptop hebt verbonden met de tv.

 

Admin edit: bericht aangepast, laten we dit alsjeblieft on topic houden en beleefd houden. 


We willen dames voetbal terug kijken echter is er alleen geluid en zwart beeld. Op telefoon via kon tv lukt het wel, echter we willen het gewoon op tv zien. Is dit nog mogelijk ?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Als je een google chromecast hebt dan kan je vanuit de app zo casten naar je TV.

(Ik heb zelf een Sony TV met chromecast built-in)


Via itv van KPN kon je het wel gewoon terugzien, niet ideaal, maar prima te doen,als je je pc of laptop hebt verbonden met de tv.

Jij bedoelt toch niet de ITV van KPN die via de inkomende KPN lijn naar de router gaat , dan naar de Arris box die op de TV is aangesloten ?

Bij jou misschien maar hier niet en bijna heel de dag niet , vanavond nog geprobeerd , alleen het geluid kwam door maar geen beelden.


Dacht dat ziggo slecht was. Maar de laaste tijd bij KPN  Man man man... 

 

Denk dat ik maar weer ga switchen. Leuke aanbiedingen nu..... 

 

 


We willen dames voetbal terug kijken echter is er alleen geluid en zwart beeld. Op telefoon via kon tv lukt het wel, echter we willen het gewoon op tv zien. Is dit nog mogelijk ?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Als je een google chromecast hebt dan kan je vanuit de app zo casten naar je TV.

(Ik heb zelf een Sony TV met chromecast built-in)

Daar gaat het niet om, heb zelf de kpn tv stream van via mijn mobiel naar mijn tv kunnen streamen maar beeld kwaliteit is dan wel minder.

We moeten gewoon geen noodgrepen moeten hoeven doen.

Dan zeggen dat je een sms kan ontvangen als storing verholpen is, ik heb mij aangemeld, maar ik heb deze nog steeds niet ontvangen, dus storing niet opgelost???

Als ik hier lees dat er nog steeds problemen zijn en dat kpn zegt dat we kunnen terug kijken en dat werkt ook niet goed, dan vraag ik mij af wat voor heikneuters daarbij kpn zitten.

Ze scoren weer een dikke onvoldoende, nog niets gehoord over een compensatie, dus zullen we het wel weer voor lief moeten nemen, ze geven vast een ander de schuld, wie weet ik niet, ze kunnen toch niet weer die kat de schuld geven zoals bij vorige storing.

 


Een storing is niet fijn. Begrijp ik heel goed. Helaas was er nu weer een. Gelukkig niet bij iedereen. 

Dit is een storing die niet onder de sms valt. Die krijg je bij volledige dienstuitval. In het startbericht houden wij updates bij wanneer er nieuws is. Deze storing is nu opgelost. maar helaas zijn de getroffen opnames niet te herstellen. Heel zuur natuurlijk. Wij doen er alles aan om het te voorkomen, maar helaas wordt het soms verstoord.


@Bart_Z storing zeker niet fijn. Maar de laaste tijd. Bah bah. En snap dat er veel medewerkers niks aan kunnen doen maar wij ook niet maar we betalen wel de hoofdprijs. Ben al jaren klant maar sinds de uitrol van glas over heel Nederland is het een drama. Uptime van internet is naar 89,96% inplaats van 99.65% wat het was. Zou je niet verwachten gezien de geschiedenis ptt/kpn ex overheid.. 😓verwacht toch wel iets meer. Jammer.  Maar iedreen heeft zijn mening. We zullen zijn hoelang dit weer gaat duren. 


,,Dit is een storing die niet onder de sms valt’’ ! !

Waarom niet , een storing is een storing maar nu heeft de KPN niets van zich laten horen , niet via SMS , Whatsapp of in ,,Mijn berichten’’ op de TV.

Ik kan je verzekeren dat vele die de wedstrijd van de Nederlandse dames geprogrammeerd hebben en/of terug hadden willen kijken , laat ik het netjes zeggen , de bijbel wel 3 keer achterstevoren hebben opgezegd.

,,In het startbericht houden wij updates bij wanneer er nieuws is’’ ! !

Welk start bericht , hier op her forum ?

En de mensen die ook de storing ondervonden en NIET op het forum zitten ?

En het kan zo makkelijk zijn om de klanten te informeren en tevreden te houden . . . . . . . . 

Nogmaals ;

 


Ben al jaren klant maar sinds de uitrol van glas over heel Nederland is het een drama. Uptime van internet is naar 89,96% inplaats van 99.65% wat het was.

Dat is natuurlijk veel te laag. Het aantal uur dat, in de tien jaar dat ik een glasvezelaansluiting heb, Internet erbij ons uit lag is op één hand te tellen. De uptime ligt bij ons ver boven de 99,99%. Waarden in die richting moet KPN ook op jouw adres kunnen leveren.


@wjb is zeker laag.  Maar goed dat is nu al maand of 5 a 6 maanden. Valt gewoon op. Klaag normaal nooit. Maar nu ook nog eens die storing er overheen met terug kijken. Het is gewoon jammer. 


Walgelijk is dit. Geen mogelijkheid tot terugkijken van voetbal van Oranje. Alle andere opnames kan ik kijken en ook terugkijken!

behalve die wedstrijd op Nederland 1. Walgelijk is dat. Hier zit iets achter, dit stinkt naar oplichting 

Stinkt naar oplichting? Gewoon iemand die fout heeft gemaakt. Beetje wappie reactie van Marijn. Best jammer dat er zoveel onbegrip is voor een storing. Alsof jij/jullie nooit een foutje maken in je leven. Is hoogstens vervelend, vind ik zelf ook, maar niet overkomelijk. Het is niet het einde van de wereld. Wordt anders je eigen internet provider met iptv. Djezus.


@wjb is zeker laag.  Maar goed dat is nu al maand of 5 a 6 maanden. Valt gewoon op. Klaag normaal nooit. Maar nu ook nog eens die storing er overheen met terug kijken. Het is gewoon jammer. 

@Smaling mocht je het idee hebben dat er iets niet klopt, maak gerust een eigen topic aan of bel eens met 0800-0402. We helpen je graag verder. 

 

Verder nogmaals: heel vervelend zo'n storing, absoluut. Er worden in het topic wat work arounds gegeven, zodat je alsnog op een andere manier kunt kijken naar dat wat je gemist hebt. Het is absoluut geen opzet geweest natuurlijk. 


Een storing is niet fijn. Begrijp ik heel goed. Helaas was er nu weer een. Gelukkig niet bij iedereen. 

Dit is een storing die niet onder de sms valt. Die krijg je bij volledige dienstuitval. In het startbericht houden wij updates bij wanneer er nieuws is. Deze storing is nu opgelost. maar helaas zijn de getroffen opnames niet te herstellen. Heel zuur natuurlijk. Wij doen er alles aan om het te voorkomen, maar helaas wordt het soms verstoord.

Dan moeten ze die optie niet geven, ik kreeg deze optie te zien en heb mij aangemeld.

ik heb wel gelijk, heikneuters zijn het bij kpn.
Zelfs dit kunnen ze niet goed regelen, ik proef een steeds groter worden puinhoop en maar geld verdienen en maar geld verdienen, dat is het enige belangrijke wat telt, aandeelhouders te vrede houden is belangrijker dan de klant.

 


Ik begrijp je frustratie, @jvtoorn, maar het mag wel iets netter. Wat bedoel jij met ‘dan moeten ze die optie niet geven’? Kreeg je op de website de melding dat er een storing was en dat je via sms op de hoogte gehouden wordt als je je 06-nummer achterlaat? In dat geval is dat zeker iets wat we intern door gaan geven. 


Ik begrijp je frustratie, @jvtoorn, maar het mag wel iets netter. Wat bedoel jij met ‘dan moeten ze die optie niet geven’? Kreeg je op de website de melding dat er een storing was en dat je via sms op de hoogte gehouden wordt als je je 06-nummer achterlaat? In dat geval is dat zeker iets wat we intern door gaan geven. 

Ik heb het zeer netjes gehouden, wat betreft de houding van kpn???

Je verschuilen achter een kat bij de vorige storing is nou ook niet echt netjes of wel soms.

Een storing is een storing, maar als je ga beweren dat je de uitzending van het vrouwen WK voetbal van afgelopen zondag nacht je opnames niet werken maar je wel kan terug kijken en dit blijkt ook weer niet te werken dan vind ik dat van kpn ook niet netjes, dus begin nou niet over netjes.

Ik kan ook GvD roepen of een ziekte met die K (heb ik zelf), dan ben ik niet netjes ;o)


Ik ga er voorzichtig uit dat dit een bevestiging is van mijn vraag, @jvtoorn en geef het door aan de betreffende collega's! Je kunt de wedstrijd trouwens wel terugkijken via de website van de NPO zelf!

 


Rood

 

Ik  heb ook al 3 weken last van foutmelding en stilstaand beeld, alles opnieuw resetten helpt niet.

Word er een beetje kriegelig van zeker als je een film zit te kijken, of iets terug wild kijken.


Rood

 

Ik  heb ook al 3 weken last van foutmelding en stilstaand beeld, alles opnieuw resetten helpt niet.

Word er een beetje kriegelig van zeker als je een film zit te kijken, of iets terug wild kijken.

Hoi @Roop en welkom hier op het forum :)
Zuur dat je al 3 weken lang problemen ervaart, daar lijkt meer aan de hand te zijn dan de storing waar dit topic specifiek over gaat. Ik zou je daarom willen adviseren om hier een eigen topic voor aan te maken. Vanuit daar denken we (de community en de moderators) graag met je mee om er voor te zorgen dat dit wordt opgelost!


Ik ga er voorzichtig uit dat dit een bevestiging is van mijn vraag, @jvtoorn en geef het door aan de betreffende collega's! Je kunt de wedstrijd trouwens wel terugkijken via de website van de NPO zelf!

 

@Marcia_  en andere moderators, zelf ben ik niet zo’n voetbal fanaat maar kan me de frustraties van de diverse forum leden héél goed voorstellen! Alternatieven als de NOP site zelf, KPN Web TV en mogelijk nog andere opties op tablet en smartphone zijn natuurlijk mooi, maar voor mensen die geen Smart tv hebben en waarvoor Casten een vreemd begrip is zijn dit geen haalbare opties. Forumleden maken maar een heel klein deel uit van het KPN klantenbestand, de rest bleef in het ongewisse. @jc-1954 geeft een prachtige voorzet met een oplossing waarmee KPN alle klanten bereikt, invoering hiervan is toch niet zo moeilijk? KPN kan daarin dan ook gelijktijdig melden dat via kanaal 83 (zo heb ik hier gelezen) de wedstrijd WEL gewoon terug te kijken was. Deze boodschap heeft weinig mensen bereikt, alleen hier op het forum van gebruikers die er toevallig achter kwamen. Via KPN kanalen is bij mijn weten deze optie niet onder de aandacht gebracht, erg jammer.

Net als wanneer bij mij zelf een storing is opgelost, is hier de mededeling “opgelost” op zich weinig relevant. Wat was er nou aan de hand en waarom? Gebruikers van de KPN TV ontvangers die met het probleem te maken kregen hebben toch recht op dergelijke informatie? 

 


Ik ga er voorzichtig uit dat dit een bevestiging is van mijn vraag, @jvtoorn en geef het door aan de betreffende collega's! Je kunt de wedstrijd trouwens wel terugkijken via de website van de NPO zelf!

 

@Marcia_  en andere moderators, zelf ben ik niet zo’n voetbal fanaat maar kan me de frustraties van de diverse forum leden héél goed voorstellen! Alternatieven als de NOP site zelf, KPN Web TV en mogelijk nog andere opties op tablet en smartphone zijn natuurlijk mooi, maar voor mensen die geen Smart tv hebben en waarvoor Casten een vreemd begrip is zijn dit geen haalbare opties. Forumleden maken maar een heel klein deel uit van het KPN klantenbestand, de rest bleef in het ongewisse. @jc-1954 geeft een prachtige voorzet met een oplossing waarmee KPN alle klanten bereikt, invoering hiervan is toch niet zo moeilijk? KPN kan daarin dan ook gelijktijdig melden dat via kanaal 83 (zo heb ik hier gelezen) de wedstrijd WEL gewoon terug te kijken was. Deze boodschap heeft weinig mensen bereikt, alleen hier op het forum van gebruikers die er toevallig achter kwamen. Via KPN kanalen is bij mijn weten deze optie niet onder de aandacht gebracht, erg jammer.

Net als wanneer bij mij zelf een storing is opgelost, is hier de mededeling “opgelost” op zich weinig relevant. Wat was er nou aan de hand en waarom? Gebruikers van de KPN TV ontvangers die met het probleem te maken kregen hebben toch recht op dergelijke informatie? 

 

Als voetballiefhebber kan ik me dat zeker heel goed voorstellen @Berrie_Kaas, uitermate zuur. We zijn ons er van bewust dat niet iedereen toegang heeft tot de eerder genoemde alternatieve oplossingen maar we moeten ze natuurlijk wel benoemen! Het lastige met deze storing was dat lang niet iedereen hier last van had en dat maakt het op korte termijn wellicht wat lastiger om bijvoorbeeld een SMS te sturen. Verder begrijp ik wat jullie zeggen en dat nemen we mee als feedback, dit soort signalen zijn waardevol! Wat betreft de storing; het ging om een probleem met de software zonder dat ik dit verder concreter voor je kan maken want meer informatie dan dat, is niet beschikbaar, sorry. In ieder geval bedankt voor de constructieve feedback!


 @JanZ_   

,,Wat betreft de storing; het ging om een probleem met de software zonder dat ik dit verder concreter voor je kan maken want meer informatie dan dat, is niet beschikbaar, sorry’’

Laat dan via weet ik veel wat dan ook alle klanten weten dat er zich een storing voor kan doen , dan weet je tenminste wat , nu wist niemand wat alleen die paar klanten die hier op het forum zitten.

Ga zelf maar eens na hoeveel van de 1,284 miljoen KPN klanten er niet in het ongewisse hebben gezeten over de storing of dat er zich bij hun een storing voor kon doen.

Uitgezonderd die paar procent die hier op het forum zitten natuurlijk.

 

@Berrie_Kaas  Ik ben héél benieuwd hoeveel shit zij over zich hadden gekregen als het om het WK van het mannenvoetbal had gegaan.

Dan hadden ze deze site en ook alle helpdesks van de KPN wel kunnen sluiten , dan waren de scheld- en vloekpartijen niet van de lucht geweest. 

 


 @JanZ_   

,,Wat betreft de storing; het ging om een probleem met de software zonder dat ik dit verder concreter voor je kan maken want meer informatie dan dat, is niet beschikbaar, sorry’’

Laat dan via weet ik veel wat dan ook alle klanten weten dat er zich een storing voor kan doen , dan weet je tenminste wat , nu wist niemand wat alleen die paar klanten die hier op het forum zitten.

Ga zelf maar eens na hoeveel van de 1,284 miljoen KPN klanten er niet in het ongewisse hebben gezeten over de storing of dat er zich bij hun een storing voor kon doen.

Uitgezonderd die paar procent die hier op het forum zitten natuurlijk.

 

@Berrie_Kaas  Ik ben héél benieuwd hoeveel shit zij over zich hadden gekregen als het om het WK van het mannenvoetbal had gegaan.

Dan hadden ze deze site en ook alle helpdesks van de KPN wel kunnen sluiten , dan waren de scheld- en vloekpartijen niet van de lucht geweest. 

 

Begrijp helemaal wat je zegt hoor @jc-1954. Wat ik alleen probeerde uit te leggen; lang niet iedereen had last van deze storing en dat maakt het (vermoed ik) lastiger om te bepalen of en zo ja wie je hierover moet informeren. Daarbij was de storing relatief snel weer verholpen. Maar het blijft soms lastig om dit soort zaken goed in te schatten dus alle feedback is uiteraard welkom. 


@JanZ_ 

Dan geef je aan dat er zich een ,,storing voor kan doen’’ in . . . . . . wat dan ook.

Klanten weten ewisten] nu helemaal niets en gaan proberen alles te resetten enz enz om het programma maar te kunnen bekijken.

Storingen zijn gewoon BLIEEEEEP en zeker tijdens een WK wedstrijd maar komen overal voor maar laat je klanten weten hoe de vork in de steel zit en niet alleen degene die hier op het forum zitten.

Ik aas niet op een schouderklopje maar iets in de trend van wat ik al eerder heb aangegeven is zo gek nog niet en . . . . . je bereikt er ALLE kpn-klanten mee.

 

Alhoewel , een jaartje geen abonnementskosten zou wel welkom zijn 😉 😊.

 


@JanZ_

Dan geef je aan dat er zich een ,,storing voor kan doen’’ in . . . . . . wat dan ook.

Klanten weten twisten] nu helemaal niets en gaan proberen alles te resetten enz enz om het programma maar te kunnen bekijken.

Storingen zijn gewoon BLIEEEEEP en zeker tijdens een WK wedstrijd maar komen overal voor maar laat je klanten weten hoe de vork in de steel zit en niet alleen degene die hier op het forum zitten.

Ik aas niet op een schouderklopje maar iets in de trend van wat ik al eerder heb aangegeven is zo gek nog niet en . . . . . je bereikt er ALLE kpn-klanten mee.

---

@jc-1954  Helemaal mee eens! Ik krijg als gebruiker liever een storingsmelding te veel dan te weinig.

Mocht ik op gegeven moment van kpn een storingsmelding krijgen die niet voor mij van toepassing is, dan denk ik alleen maar: 'goh, kpn is goed bezig dat ze dit zo uitgebreid en zorgvuldig communiceren.'