Skip to main content

Er kwamen meerdere meldingen binnen dat de KPN iTV app blijft draaien en pas nadat je de iPhone of iPad helemaal opnieuw opstart, weer werkt. Het probleem is bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing: termijn wanneer dit opgelost is, is nog niet bekend.
 

Update 17-02-2021 09:00 uur: Er is een update beschikbaar voor de KPN iTV App. Na het downloaden van deze nieuwe versie (7.3.4), zou het niet meer nodig moeten zijn de app geforceerd af te sluiten en/of je iPhone of iPad opnieuw op te starten.


Workaround

Als de KPN iTV app blijft draaien, sluit deze app dan geforceerd af en start de app dan opnieuw op. 
Werkt deze workaround niet en moet jij je iPhone of iPad nog steeds helemaal opnieuw opstarten, laat het ons dan weten zodat wij deze informatie kunnen doorgeven aan onze iTV collega's.
 

Hallo Marcia,

Hier een vergelijkbaar probleem...nieuwe Ipad 2020 gekocht  en na de laatste update moet ik elke keer als ik de app wil gebruiken of mijn Ipad opnieuw opstarten (aan/uit knopje is al bijna lam) of de app opnieuw installeren...echt frustrerend…. kunnen jullie dit aub zsm verhelpen?

Groet, Suus

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt


  • welk type iPad heb je? → 2020
  • welke precieze iOS versie draait deze op?->versie 14.2
  • welke versie van de itv app heb je? → de nieuwste
  • kan je wellicht een screenshot plaatsen? → ja maar dat heeft weinig zin...je zien alleen een zwart scherm met een draaiend groen rondje...alsof hij aan het laden is maar niet over de drempel heenkomt zeg maar ...beeld blijft zelfde pas na opnieuw opstarten verdwenen

Oja en als ik opnieuw wil inloggen moet ik elke keer een nieuw password aanmaken ...ook niet echt klantvriendelijk

 


Hoi @suus-g . Wat een irritant probleem.

Kan het zijn dat jouw ipad niet toestaat dat bepaalde zaken opgeslagen worden? Ervaar je ook problemen met andere apps?

 

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


De iTV app werkt alleen nadat ik mijn Ipad opnieuw heb opgestart. Dan kijk ik lekker tv maar als ik een uur later weer wil kijken start de app niet meer op. Dan moet de IPad helemaal uit en weer aan. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid


Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn iPhone en iPad Pro. Knap irritant en ik hoop dat KPN dit kan oplossen.


Bij mij doet de app het goed op beide iPads, ik moet alleen iedere dag de app eraf gooien en hem weer opnieuw downloaden in de App Store ! Als ik de app de volgende dag gewoon oen, blijft het beeld dus ook op zwart staan en geeft hij dat draaiende groene rondje. Gooi ik de app eraf en opnieuw erop werkt alles wel weer, graag hoor ik een oplossing

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Goedemorgen @Zuilen2018 en @Ed1951! Dat lijkt mij een heel vervelend probleem: het liefste wil je ongestoord TV kijken. We hebben vaker signalen gehad dat de KPN iTV app niet soepel werkt op een iPad (of iPhone): oorzaak hebben we nog niet kunnen vinden, dus alle informatie, zodat wij dit goed kunnen onderzoeken, is meer dan welkom! Ik heb de volgende vragen:

  1. Wat is er precies aan de hand: je kijkt TV via de iPad en dan bevriest het beeld, beeld wordt zwart, beeld loopt vast of…? 
  2. Welke type iPad heb je precies?
  3. Op welke versie van iOS draait de iPad?
  4. Welke versie van de KPN iTV app heb je geinstalleerd? (Inloggen in de KPN iTV app → Profiel → Hulp & Ondersteuning → Over deze applicatie)
  5. Is de KPN iTV app al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
  6. Log je in met je abonnementsnummer of KPN ID? Ervaar je de problemen met zowel inloggen via abonnementsnummer en inloggen via KPN ID?
  7. Welke type/ model modem heb je in gebruik?
  8. Zit je op een KPN wifi netwerk of ergens anders?
  9. Wat voor snelheden meet je op dit netwerk (via bijvoorbeeld www.fast.com
  10. Wanneer speelt dit probleem: bij Live TV kijken, Terugkijken en/of opnames bekijken?
  11. Kunnen jullie ook een precieze datum + tijdstip noemen dat je dit test en het probleem ervaart? Mijn collega's kunnen de sessie dan opzoeken en kijken of ze het probleem kunnen herkennen.
  12. Kunnen jullie via Safari (in desktop-modus) ook eens proberen via tv.kpn.com te kijken?

En tot slot de vraag: kun jij je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Veel vragen in één keer, maar hoop dat jullie antwoorden voor mij hebben en het een en ander wil proberen. Zo komen we samen tot een oplossing. Ik hoor graag van jullie!


Goed, ik ga dit nu voor de derde keer invullen want het systeem verwijderd de gegeven reactie als je bijv. je profiel nakijkt. Het is niet anders. 

  1. Wat is er precies aan de hand? Als ik via de KNP ITV heb gekeken en ik ga iets anders doen, dan kan ik na een uur of 2 niet meer in de KPN ITV app. komen. Hij loopt vast en het wieltje blijft draaien. De enige manier om weer TV te kunnen kijken is mijn iPad of iPhone opnieuw opstarten. Bij de iMac heb ik deze storing niet. 
  2. Ik gebruik een iPad Pro van 2020 en een iPhoe 12 pro max van 2020.
  3. Ik gebruik de OS systemen iPadOS 14.3 en IOS 14.3.
  4. KPN/ITV  app. 7.3.1. 
  5. Op beide apparaten heb ik de app. verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
  6. Ik log in de regel altijd in met mijn KPN ID.
  7. Experiabox V-10
  8. Ik zit uitsluitend op het KPN glasvezel netwerk en dat hoofdzakelijk WiFi.
  9. Downloadsnelheid 200 Mbps
  10. Het probleem doet zich voor bij alle vormen van TV kijken op genoemde apparaten. 
  11. Om 16.12 uur, 2 uur nadat ik wat anders ben gaan doen, liep de app. weer vast. 
  12. Als ik via tv.kpn.com ga, dan gaat deze naar de site van Apple en start niet op. 

Ik heb mijn profiel volledig ingevuld en hoop oprecht dat jullie een oplossing kunnen vinden. Groet, Ed Neudorfer @Ed1951


  1. Als ik tv heb gekeken via de IPad en ik wil na een uurtje of zo weer tv kijken, start de iTV app niet meer op. Het wieltje blijft eindeloos draaien, zonder resultaat. Het enig dat helpt, is de IPad helemaal uit en weer aan.
  2. IPad Pro
  3. ios 14.3
  4. Versie 7.3.1
  5.  Nee, nog niet
  6. ik hoef nooit in te loggen
  7. experiabox en V10a modem
  8. KPN wifi
  9. 120 mbps
  10. het probleem speelt bij alle vormen van tv kijken
  11. Ik heb vanochtend om 7 uur tv gekeken en nu, om 19:27 start de app op maar als ik een programma aanklik gaat het wieltje draaien en draaien en gebeurt er verder niets
  12. dat werkt prima.

alles ingevuld in mijn profiel en nu maar hopen dat het opgelost wordt!
 

met groet, Suzanne


Top dat jullie de moeite hebben gedaan om de vragen te beantwoorden (@Ed1951: driemaal is scheepsrecht :wink:): hartelijk dank!! Ik heb het doorgezet naar onze iTV team, zodra ik een terugkoppeling ontvangen heb, horen jullie van mij!


Beste Shyrin, dank voor je inspanningen tot nu toe. Ik hoor graag van je! Gr. Ed


Hoi @Louise123, welkom! We zijn hier informatie aan het verzamelen om dit probleem op te kunnen lossen. Ik heb hier een rits aan vragen gesteld + het verzoek om klantgegevens aan te vullen in het forumprofiel: wil jij dat ook doen? Alvast bedankt!


1 Iedere keer als ik de volgende dag inlog, eerst met e-mail en wachtwoord, krijg een melding “ het is niet mogelijk ...blablablabla...wil u met uw abonnementsnummer inloggen?” , dan inlog met mijn abonnementsnummer, doet het menu het gewoon totdat ik een programma wil kijken; dan blijft het beeld zwart en het groene bolletje draaien. Ik gooi de app eraf en installeer hem opnieuw en dan werkt het die dag weer.

2 IPad pro

3 IOS 14.3

4 Versie 7.3.2

5 Iedere dag

6 zie vraag 1

7 KPN box 12

8 zowel KPN WiFi als Caiway glasvezel  WiFi (wegens veel bij jullie bekende problemen de afgelopen jaren met de afstand tot de centrale en een verouderde wijkkast)

9 nu 280 Mbps

10 Bij allerdiepste genoemde opties

11 Gisteren 25-1 om 7.00 uur

12 Zal ik zo proberen

Profiel heb ik ook aangevuld, ik hoop dat jullie met een oplossing kunnen komen, alvast dank.

 


Ik heb precies dezelfde probleem als suus, alleen hoef ik niet elke keer een nieuw password te verzinnen, andere problemen zijn dezelfde. iPad 2020, laatste versie App. Alle andere apps werken probleemloos 


Ik ben ook benieuwd  naar een  reactie en oplossing op dit probleem.


Goedemiddag,

Graag wil ik me aansluiten bij bovenstaand probleem. Ik heb een ipad mini (update 14.3) en ITV app 7.3.3.

Sinds de nieuwe app heb ik eigenlijk continue problemen dat die vastloopt, voorheen nooit.  Als ik eventjes stop/pauzeer om wat anders te doen en terugkeer naar het programma is die alweer vastgelopen, dus weer installeren en dat enkele malen per dag. Heb ook geprobeerd om, als ik even een programma onderbreek, in ieder geval terug te gaan naar start. De ene keer blijft de app het gewoon doen en kan ik verder maar vaak ook niet. 

Graag uw reactie. Groet Marleen

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel)


Ik heb een nieuwe iPad Air en hierop KPN iTV geïnstalleerd. Alle appjes werken normaal behalve de KPN app. Als ik met de KPN app TV kijk op de iPad en daarna afsluit, kan ik de app niet opstarten. Eindeloos lang blijft het cirkeltje van KPN doordraaien. Pas als ik de iPad helemaal uit zet en opnieuw opstart kan ik iTV wel opstarten en krijg ik het KPN logo en kan verder. Ik heb de laatste Apple software geïnstalleerd, 3x opnieuw de app geïnstalleerd, maar dit alles hielp niet.

Wie weet raad?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Gaat nog iemand van KPN reageren op deze forum punt?


Hoi allemaal. Geen idee wat hier aan de hand is. Ik zal het doorsturen naar de ontwikkelaars van de app. Ik kom er zo snel mogelijk op terug.

@zela071 : jij hebt ook een ipad 2020?


Yep, IPad 2020


Maar had hetzelfde probleem met IPhone 6’s


@zela071 dank voor de informatie! We zijn inmiddels aan het uitzoeken wat er aan de hand kan zijn. 

 

@Frans18 welkom! Ik heb jouw bericht hier naar toe verplaatst. We hebben meer dezelfde klachten ontvangen en zijn aan het uitzoeken wat er aan de hand kan zijn. Zodra we meer weten, kom ik erop terug!


@Ed1951, @Zuilen2018 en @Louise123: in het kader van overzichtelijkheid, heb ik jullie berichten samengevoegd in dit topic. Jullie informatie/ antwoorden heb ik doorgestuurd naar ons iTV team: het is nu wachten op een terugkoppeling!