Skip to main content
Beantwoord

[Opgelost] Melden van een storing tv: zenders niet beschikbaar

  • April 4, 2020
  • 29 reacties
  • 224 keer bekeken

We hebben op beide ontvangers in huis de melding ZENDERS NIET BESCHIKBAAR, en wonen in een relatief kleine straat.

internet en telefonie werken.

alles tests gedaan, en de gehele lijst afgelopen.

 

gebeld…. wachttijd is 5-8 minuten, dus opgehangen.
 

HOE EN WAAR KAN IK AANGEVEN DAT ER EEN STORING IS?

 

 

Beste antwoord door Erik van KPN

Hallo allemaal! De storing die eerder vandaag in regio Venlo speelde is vanmiddag opgelost. 

Mocht je nog een probleem ervaren, herstart even je tv ontvanger.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

29 reacties

  • Deelnemer
  • April 4, 2020

Sinds vanochtend heb ik haperend beeld en krijg melding zender niet beschikbaar. 

 

 


  • Nieuwkomer
  • April 4, 2020

Mijn beeld hangt vast op beide ontvangers en krijg de melding “zender niet beschikbaar”.

de diverse tools geprobeerd maar lost niks op, zojuist 25 minuten telefonisch in de wacht gehangen en dan wordt gewoon de verbinding verbroken


  • Nieuwkomer
  • April 4, 2020

We krijgen fout melding 301, al 2x het stappenplan gedaan om dit te verhelpen,  maar steeds krijg ik 301, kan software niet updaten

Admin: Reactie afgesplitst van oud topic, eigen topic voor je aangemaakt


  • Helper
  • April 4, 2020

Heb haperend beeld en stilstaand beeld 

Heb alle stappen doorlopen en niks helpt 

Heb ook een andere hdmi kabel gebruikt help ook niet 

WiFi versterkers ertussen uit gehaald en opnieuw opgestart helpt ook niet 

Wat nu? 


Krijg ineens constant de melding zender niet beschikbaar.

heb via kpn alle 4 de stappen al doornemen.

het rare is dat bijna alle zenders het niet doen, maar nickmusic weer wel.

krijg echt op bijna iedere zender ZENDER NIET BESCHIKBAAR.

Ook wordt er aangegeven dat kon geen storing in ons gebied heeft.

Telefonisch zijn ze niet te bereiken, krijg je een bandje en dan een sms en moet je de verbinding verbreken.

nou aan dat sms’je heb ik geen zak want al die stappen heb ik al 3x gedaan.

ik verwacht zelf dat er toch een storing is en ze dit niet weten.

wie kan mij met dit probleem helpen ??

 

 

 


  • Helper
  • April 4, 2020

Er is een storing bij ons in de buurt 

Net met KPN gebeld en zei vertelde dit aan ons 

Mvg Claudia 


Rocket
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • April 4, 2020

Zender niet beschikbaar melding krijg ik steeds,heb modem opnieuw opgestart,en er is geen storing op dit adres

 


  • Nieuwkomer
  • April 4, 2020

Foutcode 301 blijft staan jullie handleiding gevolgd foutcode blijft


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste iedereen, welkom! Ik heb jullie topics samengevoegd. Er lijkt namelijk een storing te zijn. Zouden jullie je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan geef ik het door. Hopelijk is het snel opgelost. 

 

Update: er is op dit moment een storing rondom Venlo gaande. Als je rond Venlo woont, kan je er vanuit gaan dat de storing dus al gemeld is. Mocht je hier niet wonen, laat het dan vooral weten. Er is iemand onderweg om op locatie onderzoek te doen. 


  • Nieuwkomer
  • April 4, 2020

Sinds vanmorgen geen tv wel WiFi na reset alle apparaten. Kpn service niet bereikbaar. Experiabox 10 en bekabelde ontvanger. WiFi valt uit na een half uur ongeveer. Lastig met pubers die thuis moeten leren. Regio Arcen 5944cx


  • Nieuwkomer
  • April 4, 2020

Heb al verschillende keren modem opnieuw opgestart, en ook de tv ontvanger.

Maar zodra het beeld zichtbaar is duurd het max 5 sec, en dan heb ik een bevroren beeld. Zap ik naar een andere zender gebeurd hetzelfde. Wat kan er aan de hand zijn?


  • Deelnemer
  • April 4, 2020

HD zenders blokken. 2 seconden beeld dan stilstand. Alle HD zenders. Niet HD zenders werken. Ik niet alleen. Ook elders in hele wijk.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 4, 2020

Wij wonen in Roermond, haperend beeld en de TV app via chromecast werkt ook niet.

internet en telefonie werken beide goed.


  • Slimmerik
  • April 4, 2020

Hoe is het mogelijk dat kpn stug volhoud op haar site dat er geen storing is, terwijl heel midden Limburg storing meld!!!

dit is al 4 uur bezig en kpn weet van niets ???


cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 4, 2020

Er is een storing kpn weet hier van wordt aan gewerkt 🤔


Is er storing in sevenum


  • Deelnemer
  • April 4, 2020

Bedankt voor deze informatie.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Heel vervelend! Er is inmiddels bekend wat er kapot is en we gaan het repareren. Zodra het opgelost is of ik nog een update kan geven, doe ik dat hier!


  • Nieuwkomer
  • April 4, 2020

Ik kreeg de derde persoon bij KPN aan de lijn en zij zei dat er omgeving Roermond en Venlo een storing is die rond 13:45 uur verholpen is. Op de site van KPN staat inderdaad niets. Storing begon rond 10:00 uur.


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Welkom aan de ‘nieuwe mensen’ in dit topic: er is op dit moment een storing gaande in Limburg. Mocht je hier hinder van ondervinden: we werken er aan om het op te lossen. Mocht je ergens anders wonen, laat het hier dan even weten. 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 4, 2020

Is deze storing inmiddels opgelost?

@Marcia_ , @Nellykneepkens , @ZONNEDAUW , @Peter Gee , @Domu , @Riesh e.a.

Want dan kan ik de melding van mijn site verwijderen… :wink:


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Welkom aan de ‘nieuwe mensen’ in dit topic: er is op dit moment een storing gaande in Limburg. Mocht je hier hinder van ondervinden: we werken er aan om het op te lossen. Mocht je ergens anders wonen, laat het hier dan even weten. 

@Marcia_ was het misschien niet makkelijk geweest om hier een nieuwe topic aan te maken? Want deze topic staat op beantwoord. Ik wis dit niet, want ik heb dit vernomen op de site van @PeterG. Ik krijg namelijk van hem de nieuwsbrief. 

Ik woon in Limburg, en ik heb ook geen storing waargenomen, en op de storingspagina kreeg ik dit te zien:

Ik kan in ieder geval wel TV kijken.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 4, 2020

Hier doet alles het weer! 🎉


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 4, 2020

Hier doet alles het weer! 🎉

Dank je, Riesh! Ga ik het ff aanpassen op mijn site.


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 4, 2020

Hallo allemaal! De storing die eerder vandaag in regio Venlo speelde is vanmiddag opgelost. 

Mocht je nog een probleem ervaren, herstart even je tv ontvanger.