Skip to main content

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers: 2260 of 2952.

Oude informatie

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • eGetal: 1 - 2 - 3] of omeerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]
  •  

Status

OPGELOST

Update 2/12/2020

We hebben een oplossing voor het spontaan herstarten van de tv-ontvangers.

Dit wordt opgelost met een software update.  Afgelopen nacht (1 op 2 december) hebben we deze uitgerold op alle Arcadyan HMB2260's en een deel van de Arris VIP2952's. Komende nacht (van 2 op 3 december) zal dit gebeuren bij de rest van de 2952's. 

Bedankt voor jullie input
We willen graag iedereen die hier melding gemaakt heeft, gegevens heeft achtergelaten, en met name ook de mensen waar we loggingen hebben kunnen uitlezen, bedanken voor de hulp. Zonder jullie was dit niet gelukt. Er is natuurlijk ook veel gespeculeerd en gediscussieerd over wat nou de oorzaak is. Het geheugen werd veel genoemd. De uiteindelijke oorzaak zit hem echter toch in de code van de firmware. Daar is nu aanpassing gedaan zodat de herstarts niet meer voorkomen.

 

Edit: tekst aangepast 2-12-2020

Ook hier valt de tv ontvanger sinds overgang van Telfort naar KPN dagelijks uit.

Dit is erg irritant, las nu net dat dit probleem al veel langer speelt. Wanneer gaan jullie hier iets aan doen KPN? Nogmaals bij Telfort was dit niet zo.


……… en hij doet ineens weer eens een spontane herstart. Lang niet gehad (28 sept. 18:24) of het moet 's nachts geweest zijn. Nu tijdens ClassicFM oepsie: ClassicNL.

21 oktober 13:38


ook hier sinds gisteren hetzelfde probleem nu de oplossing nog vanuit KPN??


Join the club Edwin1972, dit is "pas” ruim meer dan een maand aan de gang. Waren we maar nooit aan de kpn uitgeleverd.


Als hij op één avond 24x opnieuw opstart ga ik niet wachten tot kpn het oplost.

Gisteren andere decoder gehad en die werkt vooralsnog perfect. 


Arcadyan HMB 2260 start spontaan op bij TV-kijken

soms 2 keer achter elkaar, wat 10 minuten vraagt.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Wanneer komt er nu eens eindelijk een oplossing voor het steeds herstarten van de ontvanger .

Vanmorgen nog om 8 uur startte de ontvanger opnieuw op.  Tijdens de laatste wedstrijd van Oranje tegen Italie startte hij ook opnieuw op.

Doe er wat aan  

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Zie weinig oplossingen nog vanuit KPN omtrent dit probleem. :tired_face:


Na ‘n rondje google blijkt dat de HMB2260  1 GB werkgeheugen heeft , en de VIP 2952 v1 maar 512 MB. De v2 heeft wel 1 GB werkgeheugen.

Dat kan een oorzaak zijn waarom niet iedereen met een 2952 deze problemen heeft.

Mischien een data-leak?


  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • HMB2260
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • TV kijken, opname kijken, radio luisteren
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Verschillende tijdstippen, meestal na 16:00 
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
  • De ene dag wel, de andere niet

Note:  heb gisteren een nieuwe?  HMB2260 gekregen, ivm de problemen, en deze resette zich na 24 uur ook weer 

Heb gebeld met service, deze planden gelijk monteur in, na lezen van dit verhaal heb ik de afspraak geannuleerd :wink:


Na ‘n rondje google blijkt dat de HMB2260  1 GB werkgeheugen heeft , en de VIP 2952 v1 maar 512 MB. De v2 heeft wel 1 GB werkgeheugen.

Dat kan een oorzaak zijn waarom niet iedereen met een 2952 deze problemen heeft.

Mischien een data-leak?


heb een vip 2952 v2 maar net zo hard de genoemde perikelen.


Zoals reeds in een apart topic aangekaart, deze storing (spontaan resetten) bracht in mijn geval een hard geluid mee dat beide speakers van het tv-toestel opgeblazen heeft. Hiervoor ga ik KPN in een juridische procedure aansprakelijk stellen.


Na 2 dagen gisteren om 23:55 uur tijdens zappen opnieuw een spontaan herstartende TV -ontvanger. Ik vraag me af of het nog wel zin heeft om deze klacht te blijven melden gezien de geringe respons vanuit KPN en de grote variatie van de tijdstippen waarop het gebeurd en in wat er gedaan werd (Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken e.d.). Ook het resetten van de TV-ontvanger en stroomloos maken is, volgens mij, zinloos zolang het KAN helpen maar, gezien de reacties, vaak ook niet helpt. Ik vraag me ook af of er al onderzocht is waarom niet iedereen deze klachten heeft. Ondanks de zeer vele klachten mag ik toch hopen dat er een grote zwijgende meerderheid is. Hebben deze een andere TV-ontvanger? Of doet het probleem zich allen voor bij de Arris VIP 2952 (die ik heb en die ik het meest voorbij zie komen) of de Xs4all, HMB2260? Als de zwijgende meerderheid een andere Tv-ontvanger heeft zonder klachten, geef mij en alle anderen met klachten die dan ook. Probleem opgelost zou ik denken.


Het onderzoek naar dit is nog in volle gang. Het is natuurlijk erg irritant dat de ontvanger dit in jullie geval steeds doet. Maar het is een lastig probleem om de vinger op te leggen. Vooral omdat het bij een heel groot deel van de klanten niet gebeurt. Dus alle meldingen die jullie hier doen zijn nuttig. Zodra we meer weten, of specifieke informatie van jullie nodig hebben, komen we er hier op terug. 


Waarom gaat de ITV Ontvanger om de zoveel tijd opnieuw opstarten gisteren keek ik een film en de ontvanger begon opnieuw op te starten is erg vervelend dit ze zeggen dat het update kan iemand het uitleggen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Hallo @Jasper , van de week had ik geen vaste telefoon meer, via KPN is dat op afstand opgelost met het gevolg dat mijn modem weer standaard stond. Ik heb de portforwarding weer opnieuw ingesteld zodat de techneuten de logs uit moeten kunnen lezen.

Kun jij s.v.p. even controleren of de techneuten inderdaad verbinding hebben met mijn STB?

Bedankt vast.

 


@JanD . Ik heb fred gemaild.


af gelopen week ging tijdens tv kijken de decoder HMB2260 ook weer herstarten groene lampje ging eerst knipperen toen herstarten. niet zo veel meer maar toch vervelend wij keken naar een film op npo 🤔groet cornelis48 


Ook wij hebben dat probleem, vandaag zelfs elke 20 minuten. Wij hebben de hmb2260. Al meerdere keren gereset, maar helpt niet. Is er een oplossing in zicht?

 

gerties


Ikzelf hoop het dat er een oplossing voor komt ze weten het .dus afwachten 🤔


En ook hier is de ellende begonnen. KPN verwelkomt haar nieuwe Telfort klanten op een wel hele speciale manier.

 

Zojuist een spontane restart.


Ook hier nog steeds spontane herstart van de hmb2260 op kanaal 13 om 19.30.(had voorheen de vip2952 met hetzelfde probleem omruiling heeft dus niet geholpen).

Wordt nu wel heel vervelend! Ook merk ik op Dat er af en toe blokjes in beeld komen? Ontdekt op sbs6.

Gaat kpn eens met een oplossing komen storing duurt wel erg lang! 


Sinds 10 dagen beginnen de 3 hmb2260 decoders 1 voor 1 kuren te vertonen. Spontane herstarts, vastlopers, mislukte hmdi handshake bij aanzetten en ga maar door.

Zorgwekkende is dat dit alleen gebeurd als je live TV kijkt. Kijk je "vertraagd" dan kan het uren goedlopen.

Opnames zelf bekijken gaat goed, echter in de menu's herstart hij dan weer wel vaak.

 

Erg storend begint het wel te worden 


Goedemorgen die blokjes bij sbs 6  daar kan kpn niets aan doen dat wordt zo aangestuurd. Kpn heeft al eens kontakt gehad met sbs6 over die blokjes in beeld bij die zender.een tijdje terug 🤔


ik heb na de update van laatst problemen dat ontvangers steeds opnieuw opstarten en geeft aan dat zenders niet te ontvangen zijn . heb al de gewone reset gedaan en zelf de algehele reset .(terug naar fabrieksinstellingen .zou graag twee nieuwe ontvangers willen hebben hoe doe ik dat en waar doe ik dat .

heb de aris 2952