Skip to main content

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers: 2260 of 2952.

Oude informatie

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • eGetal: 1 - 2 - 3] of omeerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]
  •  

Status

OPGELOST

Update 2/12/2020

We hebben een oplossing voor het spontaan herstarten van de tv-ontvangers.

Dit wordt opgelost met een software update.  Afgelopen nacht (1 op 2 december) hebben we deze uitgerold op alle Arcadyan HMB2260's en een deel van de Arris VIP2952's. Komende nacht (van 2 op 3 december) zal dit gebeuren bij de rest van de 2952's. 

Bedankt voor jullie input
We willen graag iedereen die hier melding gemaakt heeft, gegevens heeft achtergelaten, en met name ook de mensen waar we loggingen hebben kunnen uitlezen, bedanken voor de hulp. Zonder jullie was dit niet gelukt. Er is natuurlijk ook veel gespeculeerd en gediscussieerd over wat nou de oorzaak is. Het geheugen werd veel genoemd. De uiteindelijke oorzaak zit hem echter toch in de code van de firmware. Daar is nu aanpassing gedaan zodat de herstarts niet meer voorkomen.

 

Edit: tekst aangepast 2-12-2020

Het lijkt op een probleem zoals hier omschreven.  Daar wordt aan gewerkt.  


Heb al meerder keren gevraagd maar gebeurd niets . Me zwager en me ouders kregen de nieuwe ontvangers en het probleem was verholpen . Raaaaaarrrrrrr . Maar contact krijgen met kpn is.moeilijk . Dus dan maar de winkel lastig vallen .


In de winkel hebben ze geen ontvangers.


Nee weet ik maar kan wel lastig vallen.  :grin:


Ja... je kunt je huidige ontvangers over de balie smijten. Misschien maakt dat indruk 😉 


hahahahahaha zou kunnen maar ben netjes opgevoed dus dat scheelt weer . hun hebben vast nummers waar ik naar kan bellen die in kpn niet staan

 


@JanD . Ik heb fred gemaild.

Hallo @Erwin_ ,bedankt, ik weet niet wie Fred is maar ik wacht tot maximaal 1 november 2020 op een reactie.

Op 1-11-2020 geen reactie dan maak ik de connectie ongedaan.

 


@JanD . Ik heb fred gemaild.

Hallo @Erwin_ ,bedankt, ik weet niet wie Fred is maar ik wacht tot maximaal 1 november 2020 op een reactie.

Op 1-11-2020 geen reactie dan maak ik de connectie ongedaan.

 

Hallo @Erwin_ , vergeet bovenstaande reactie, ik heb zojuist een 'frisse start' bij de decoder toegepast en heb nu UI 4102202 en Firmware 801074400dev, gezien de dev-toevoeging hebbende techneuten nog verbinding met mijn STB.

Graag even een seintje wanneer ik de verbinding kan verbreken.

Groeten

JanD

 


goedemorgen, ook hier regelmatig dat alles opnieuw opstart. daarna gaat hij tot 3x toe automatisch opnieuw downloaden en weer in geheugen zetten. Gister wel 4x in de avond.leuk als je een serie of film aan t kijken bent. Dus op een gegeven moment heb ik alles uitgezet en ben maar naar bed gegaan. Vanmorgen alles weer aangezet en ja opnieuw downloaden en laden.Ik had al op internet gelezen anders via tvmenu dan een frisse start kan doen...ook maar gedaan hoppa weer 2x opnieuw downloaden en laden. Prima t werkt weer   en heb de radio aangezet (via tv) krijg ik net een melding in beeld van lokaal geheugen defect.   En nu niks meer!!!!   Gaat lekker he kpn  zorg eens dat alles goed opgelost word.Oja je kan een monteur sturen ofzo maar denk maar niet dat ik die ga betalen  de fout ligt bij jullie en niet bij de klanten.

 


Deze heb ik nog niet eerder gezien, maar het zou maar zo kunnen dat we dit binnenkort vaker gaan zien omdat er veel te vaak geschreven wordt in het flash geheugen.

Heb je klantenservice al gebeld om die TV ontvanger om te ruilen?

Heb je nog een tweede TV ontvanger die je tijdelijk even kunt gebruiken?

Of heb je wellicht een Chromecast of Android TV zodat je als noodoplossing even vanuit de iTV app kunt casten?


Hallo Wjb,    Gelukkig heb ik nog een 2de ontvanger boven dus die gebruiken we straks/vanavond.Maar zit liever op de bank film te kijken dan op bed haha

Want dat is ook t rare ervan boven heb ik totaal geen problemen met de ontvanger en gezeur van opnieuw opstarten. Ga morgen wel even bellen met kpn.


Dan zet je die TV ontvanger toch even beneden neer.


nou….. nu maar ff niet .  Want anders krijg ik me man en voetballen erbij:wink:


Goed punt. :joy:


Het begint nu in frequentie vaker te gebeuren (gisteravond 4x) vandaag vanaf 12:00 al 2x en de “frisse start” optie lijkt nu de boel te verergeren. Live tv streams haperen nu ook.  

 

Ik leg dit uit aan webcare en die verwijzen weer naar de frisse start optie. Beetje kip en ei verhaal aan het worden

 


Het begint nu in frequentie vaker te gebeuren (gisteravond 4x) vandaag vanaf 12:00 al 2x en de “frisse start” optie lijkt nu de boel te verergeren. Live tv streams haperen nu ook.  

 

Ik leg dit uit aan webcare en die verwijzen weer naar de frisse start optie. Beetje kip en ei verhaal aan het worden

 

ja...echt niet normaal zo vaak ,gisteravond ook 4x gehad . nu beneden werkt niks meer  boven wel...


Inmiddels bij kpn winkel geweest nieuwe ontvanger gekregen en van de week tweede omruilen . Was geen probleem . Dus winkels hebben wel degelijk ontvangers liggen .


@mjrroos als ik iets voor je kan betekenen, vul je dan je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Zet onder 'persoonlijke opmerkingen’ dan het serienummer van de ontvanger waar je problemen mee hebt. Dit staat onderop de ontvanger. 

 

@The ghost ik verwacht dat de winkels deze inderdaad wel hebben liggen. Echter is dit niet iets wat wij promoten. Vaak gaat het om een handvol ontvangers ‘voor het geval dat'. Het is geen reguliere service om deze te verstrekken. Het is dus goed mogelijk dat als wij je naar de winkel sturen dat deze er dan niet is en dan ga je voor niets. Helemaal in deze Corona tijden verre van ideaal. 


Ga zelf wel naar winkel meteen mooi uitje frisse neus en goed behandeld daar . Probleem hopelijk opgelost


Ik ben wel benieuwd welke software versie men draait als ze problemen hebben. Sinds kort had mijn moeder met een HMB2260 ook herstart problemen en zag ik vandaag dat ze op een nieuwere versie van de software draait te weten de 8.0.107_1, al weet ik dus niet of dat toen ze problemen had ook al het geval was. Zelf zit ik in de groep voor analyse en heb ik hier al een poosje geen problemen meer mee gehad zoverre ik weet. Wel verspringt steeds de UI versie, maar misschien is dat nu vanwege een ander probleem die zich bij mij voordoet die niets te maken heeft met het herstarten.

Mijn moeder heb ik gevraagd het in de gaten te houden en de tijdstippen te noteren, mocht het zich weer voordoen dan zal ik de software opnieuw laden voor haar TV-Ontvanger


Erwin_ schreef:

@JanD . Ik heb fred gemaild.

Hallo @Erwin_ ,bedankt, ik weet niet wie Fred is maar ik wacht tot maximaal 1 november 2020 op een reactie.

 

Fred is een van de IT mensen die mij al diverse malen goed heeft geholpen met wat vierbindingsproblemen voor het testen. 

Enige weken geen last gehad  Of het moet in de nacht zijn gebeurd maar gisterenavond binnen een half uur 2 maal een spontane reset gehad, logfile's zijn gedownload en doorgestuurd naar de developers. 

Ik hoop echt dat ze iets gaan vinden.


@cornelis48 Afgelopen tijd nog nooit zoveel blokjes en freeze-momenten gezien als in de ruim 6 jaar bij Telfort.  Zal  ws door de nwe software komen. SBS6 verhaal van KNP vind ik ongeloofwaardig. Een zender die zijn signaal aanlevert met blokjes, nee zo trek je kijkers en maak je kijkcijfers :face_palm:


Hallo Wjb,    Gelukkig heb ik nog een 2de ontvanger boven dus die gebruiken we straks/vanavond.Maar zit liever op de bank film te kijken dan op bed haha

Want dat is ook t rare ervan boven heb ik totaal geen problemen met de ontvanger en gezeur van opnieuw opstarten. Ga morgen wel even bellen met kpn.

"even" :joy:


Tv ontvanger voert meerdere malen per dag een software-update door uit zichzelf. Daarnaast zien we de tv zender nummers niet meer op de ontvanger. Filmbeelden geven schokkerig beeld. Alles geprobeerd resetten ed. Geen verbetering helaas. Hoe kunnen we dit oplossen


Hallo @Erwin_ , vergeet bovenstaande reactie, ik heb zojuist een 'frisse start' bij de decoder toegepast en heb nu UI 4102202 en Firmware 801074400dev, gezien de dev-toevoeging hebbende techneuten nog verbinding met mijn STB.

Graag even een seintje wanneer ik de verbinding kan verbreken.

Groeten

JanD

 

@JanD ik zie dat @Koudhe je al voorzien had van uitleg. Sorry voor de verwarring! Hij mailde gisteren al terug dat je inderdaad nog onder monitoring staat en dat dit zeer op prijs gesteld wordt.

 

@Mooiman ik heb jouw bericht even naar het lopende topic over spontaan herstartende ontvangers verplaatst. Heb jij ook daadwerkelijk eens de software verwijderd via de instellingen? Dit wil heel soms de oplossing zijn. Verder hebben we dit in onderzoek.