Skip to main content

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers: 2260 of 2952.

Oude informatie

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • eGetal: 1 - 2 - 3] of omeerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]
  •  

Status

OPGELOST

Update 2/12/2020

We hebben een oplossing voor het spontaan herstarten van de tv-ontvangers.

Dit wordt opgelost met een software update.  Afgelopen nacht (1 op 2 december) hebben we deze uitgerold op alle Arcadyan HMB2260's en een deel van de Arris VIP2952's. Komende nacht (van 2 op 3 december) zal dit gebeuren bij de rest van de 2952's. 

Bedankt voor jullie input
We willen graag iedereen die hier melding gemaakt heeft, gegevens heeft achtergelaten, en met name ook de mensen waar we loggingen hebben kunnen uitlezen, bedanken voor de hulp. Zonder jullie was dit niet gelukt. Er is natuurlijk ook veel gespeculeerd en gediscussieerd over wat nou de oorzaak is. Het geheugen werd veel genoemd. De uiteindelijke oorzaak zit hem echter toch in de code van de firmware. Daar is nu aanpassing gedaan zodat de herstarts niet meer voorkomen.

 

Edit: tekst aangepast 2-12-2020

Deze topic gaat toch over “spontaan opstartende KPN IPTV decoders” 

 

Ik zie nu offline berichten.

S.v.p. daar een eigen topic nieuw in het juiste onderwerp aanmaken.

Hier s.v.p. alleen waar het topic over gaat.

Anders wordt het wel heel erg onoverzichtelijk. 

 

Mijn dank is groot.


@Rhofra, welkom! Als jouw ontvanger het opstarten niet afmaakt denk ik dat hier wat anders aan de hand is. Hoe zit deze aangesloten op de Experia Box? Met een rechtstreekse kabel, of zit er een switch of draadloze verbindingsset tussen?

Als het rechtstreeks is, reset de ontvanger nog een keer en kijk of hij dan wel wil opstarten.

Als het niet rechtstreeks is, sluit hem dan (tijdelijk) wel zo aan en kijk of hij dan wel wil opstarten. 

Hij staat rechtstreeks aangesloten en we hebben meerdere malen geprobeerd een reset te geven, alles uit gezet en kabel vervangen...maar geen resultaat. Hij blijft hangen en komt soms tot 70% en soms tot 85% en dan begint hij weer opnieuw.


@Rhofra, welkom! Als jouw ontvanger het opstarten niet afmaakt denk ik dat hier wat anders aan de hand is. Hoe zit deze aangesloten op de Experia Box? Met een rechtstreekse kabel, of zit er een switch of draadloze verbindingsset tussen?

Als het rechtstreeks is, reset de ontvanger nog een keer en kijk of hij dan wel wil opstarten.

Als het niet rechtstreeks is, sluit hem dan (tijdelijk) wel zo aan en kijk of hij dan wel wil opstarten. 

Hij staat rechtstreeks aangesloten en we hebben meerdere malen geprobeerd een reset te geven, alles uit gezet en kabel vervangen...maar geen resultaat. Hij blijft hangen en komt soms tot 70% en soms tot 85% en dan begint hij weer opnieuw.

Soms kan het te maken hebben met hdmi 

Zo had ik dat ook met een HBM2260 

Ik heb deze op een monitor aangesloten met hdmi en start wel door in het menu instelling van auto naar i1080 vast zetten 

Dan weer achter de normale tv opgelost 


We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers.

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

Vrijwilligers gevraagd voor verdere analyse

Daarnaast zijn we op zoek naar een aantal klanten die ons willen helpen om dit probleem zo snel mogelijk opgelost te krijgen.

Herstart jouw ontvanger meerdere keren per dag en/of voornamelijk in de avond, dan komen we graag met je in contact om een logging te maken van de activiteiten van je ontvanger. Hiervoor zullen een aantal aanvullende handelingen moeten worden uitgevoerd door jouzelf, onder andere zal er in de Experia Box een wijziging moeten worden doorgevoerd (port forwarding).

Zie je dit wel zitten, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel (onder andere je mobiele nummer) en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Update 14-10: we hebben genoeg vrijwilligers, allen dank voor de medewerking!

Dit euvel speelt al sinds de nieuwe software en alles wat daar bijhoort door KPN is doorgedrukt. Ja doorgedrukt want ik zat er niet op te wachten maar het was slikken of stikken. Eerst enorm veel ellende gehad om überhaupt die nieuwe boel op de ontvangers te krijgen, ruim een week zelfs helemaal zonder TV gezeten en een KPN die er totaal geen moeite voor gedaan heeft om dit op te lossen of iets aan te dragen waardoor het opgelost zou kunnen worden. Uiteindelijk zelf opgelost.

sinsdien dus dagelijks opnieuw opstartende  tv ontvangers en wederom duurt het maar voor KPN ook maar iets bijdraait aan een oplossing. Gewoon doorgaan met de nieuwe software en tv gids en dergelijke terwijl daarmee de ellende begonnen is. De service is ver te zoeken en we modderen maar voort.

Doe eens iets!! Ik heb twee type ontvangers en beide hebben er last van, logisch ook want de specificaties zijn identiek.

Los het op of zorg voor betere ontvangers die dit euvel niet hebben maar doe er eens echt iets aan, er is duidelijkers mis en het feit dat KPN het blijkbaar niet meer onder controle heeft spreekt boekdelen en belooft weinig goeds voor de toekomst.

Wil het nog heel even aanzien maar kijkt ondertussen tevens al naar andere opties want dit is echt zo frustrerend! Zit je net ergens naar te kijken en daar gaat ie weer.


Sinds kort gebeurt het bij ons ook dat de ontvanger spontaan een update gaat doen.

Vanavond is hij al drie keer opnieuw opgestart.

Ik begrijp dat dit probleem al een tijdje speelt, er zou nu toch wel een oplossing moeten zijn?!


Hier ook regelmatig opnieuw opstarten.Nu net moet ik weer opnieuw inloggen bij Netflix om er vervolgens weer uit geknikkerd te worden.

 Ben er zo klaar mee.


Als je een spoedige oplossing wil kan ik je aanraden om over te stappen op het 4k abonnement, dan worden de ontvangers omgeruild door de VIP 5202 en die is best snel, heb geen vergelijk met de 2952 maar wel met de oude van T-Mobile, en deze is veel sneller dan de TM kastjes.

Kun je als ze omgeruild zijn weer terug naar gewone TV, kost je wel wat natuurlijk maar dan heb je ook wat.

Als dit de oplossing is, dan is het aan KPN om alle klanten van de juiste hardware te voorzien.
Overigens heb ik vanmorgen de KPN wifi versterker vervangen. ( kabel loopt via de WiFI versterker naar de TV ontvanger)en tot nu geen problemen meer. Kijken of het zo blijft.


Beste KPN,

Mijn tv ontvanger start sinds een paar weken automatisch op. Inderdaad op de meest vervelende momenten en niet 's nachts of als de tv op stand-by staat. Het is een HMB2260 v2 Arcadyan met productie datum 2016/10/08. Het resetten heeft geen zin gehad en terug zetten naar fabrieksinstellingen ook niet.

Valt mijn tv ontvanger onder de huidige problematiek of heb ik een oud model die de nieuwe kpn software niet aankan? Hiervoor bij Telfort echt nooit problemen gehad met de tv ontvanger.

Ik hoor graag.

Groet Sabine


@Rhofra, welkom! Als jouw ontvanger het opstarten niet afmaakt denk ik dat hier wat anders aan de hand is. Hoe zit deze aangesloten op de Experia Box? Met een rechtstreekse kabel, of zit er een switch of draadloze verbindingsset tussen?

Als het rechtstreeks is, reset de ontvanger nog een keer en kijk of hij dan wel wil opstarten.

Als het niet rechtstreeks is, sluit hem dan (tijdelijk) wel zo aan en kijk of hij dan wel wil opstarten. 

Hij staat rechtstreeks aangesloten en we hebben meerdere malen geprobeerd een reset te geven, alles uit gezet en kabel vervangen...maar geen resultaat. Hij blijft hangen en komt soms tot 70% en soms tot 85% en dan begint hij weer opnieuw.

Soms kan het te maken hebben met hdmi 

Zo had ik dat ook met een HBM2260 

Ik heb deze op een monitor aangesloten met hdmi en start wel door in het menu instelling van auto naar i1080 vast zetten 

Dan weer achter de normale tv opgelost 

 

Zou je dit nog eens willen proberen, @Rhofra? Als dat ook niet werkt, vul dan je forumprofiel in. Dan ga ik aan deze kant even kijken.


We hebben dat ook geprobeerd. Zelfs nieuwe hdmi andere poort etc. Niets helpt.


@Rhofra, welkom! Als jouw ontvanger het opstarten niet afmaakt denk ik dat hier wat anders aan de hand is. Hoe zit deze aangesloten op de Experia Box? Met een rechtstreekse kabel, of zit er een switch of draadloze verbindingsset tussen?

Als het rechtstreeks is, reset de ontvanger nog een keer en kijk of hij dan wel wil opstarten.

Als het niet rechtstreeks is, sluit hem dan (tijdelijk) wel zo aan en kijk of hij dan wel wil opstarten. 

Hij staat rechtstreeks aangesloten en we hebben meerdere malen geprobeerd een reset te geven, alles uit gezet en kabel vervangen...maar geen resultaat. Hij blijft hangen en komt soms tot 70% en soms tot 85% en dan begint hij weer opnieuw.

Soms kan het te maken hebben met hdmi 

Zo had ik dat ook met een HBM2260 

Ik heb deze op een monitor aangesloten met hdmi en start wel door in het menu instelling van auto naar i1080 vast zetten 

Dan weer achter de normale tv opgelost 

 

Zou je dit nog eens willen proberen, @Rhofra? Als dat ook niet werkt, vul dan je forumprofiel in. Dan ga ik aan deze kant even kijken.

Ik heb ook de hdmi al geprobeerd, zelfs nieuwe hdmi kabel. Hij blijft het doen. Heel soms tv en san weer de hele tijd opnieuwe opstarten 


Hi,

Hier ook hetzelfde probleem. Sinds enkele weken last van. 1 a 2 keer per week start ITV vanzelf op. Laatste keer zojuist rond 20:30 uur, tijdens netflix kijken.

Hoop dat jullie spoedig een oplossing vinden voor dit probleem.


Hallo,

De tv-ontvanger start regelmatig opnieuw op, uit zichzelf.

Het volgende heb ik reeds gedaan:

  • stroom 30sec van de ontvanger 
  • softe reset 

wat te doen?

 

Admin: topic verplaatst naar verzameltopic


Heb OOK hier het zelfde probleem zit tv te kijken valt het kasje uit en start gelijk weer op.

2-11 21:45 


Hier ook het spontane reset probleem op VIP2952 met HTML 4.108.208 en NMC 8.0.107_1


Hallo

Laatste tijd regelmatig in de avond, enkel tijdens het kijken naar Netflix dat de ontvanger uitvalt, waarna deze weer in de opstartstand gaat. Vervolgens moet je dan bij Netflix opnieuw je gebruikersnaam en ww invoeren. Lastig en irritant en helemaal als dat nog een aantal malen achter elkaar gebeurd. Deze storing is opgetreden in de maand oktober……….. 


De afgelopen weken start de tv ontvanger s ochtends opnieuw bij radio luisteren en vanavond bij netflix en ned 1. Bij Netflix hebben we ook regelmatig een soort glitch. We kijken op 200 Netflix maar via de app gebeurt het ook. Tv ontvanger hmb2260. Heb al meerdere keren : frisse start, software enz. gedaan. 


@Rhofra, ik zie dat er inmiddels een nieuwe tv ontvanger voor je is opgestuurd. Deze kun je vanaf vanmiddag op het servicepunt ophalen.  

 

@Jslegers, @Moontjepower, @macavity: willen jullie je forumprofiel invullen? Reageer hier als je dat gedaan hebt. Beantwoord dan ook de vragen hieronder die je niet al in je eerdere bericht had beantwoord.

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

 

@Sneker, @PA0FVH: jullie gegevens zijn er al, waarvoor dank. Willen jullie ook nog even bovenstaande vragen beantwoorden?

 

Dan kunnen we dit toevoegen aan de inventarisatie bij het onderzoek naar dit probleem.


Ik heb gebeld met de helpdesk, probleem

is opgelost


@Rhofra, ik zie dat er inmiddels een nieuwe tv ontvanger voor je is opgestuurd. Deze kun je vanaf vanmiddag op het servicepunt ophalen.  

 

@Jslegers@Moontjepower@macavity: willen jullie je forumprofiel invullen? Reageer hier als je dat gedaan hebt. Beantwoord dan ook de vragen hieronder die je niet al in je eerdere bericht had beantwoord.

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

 

@Sneker@PA0FVH: jullie gegevens zijn er al, waarvoor dank. Willen jullie ook nog even bovenstaande vragen beantwoorden?

 

Dan kunnen we dit toevoegen aan de inventarisatie bij het onderzoek naar dit probleem.

Hi, ik heb mijn profiel ingevuld. Antwoord op de vragen zijn in mijn post terug te lezen.


@Rhofra, ik zie dat er inmiddels een nieuwe tv ontvanger voor je is opgestuurd. Deze kun je vanaf vanmiddag op het servicepunt ophalen.  

 

@Jslegers@Moontjepower@macavity: willen jullie je forumprofiel invullen? Reageer hier als je dat gedaan hebt. Beantwoord dan ook de vragen hieronder die je niet al in je eerdere bericht had beantwoord.

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

 

@Sneker@PA0FVH: jullie gegevens zijn er al, waarvoor dank. Willen jullie ook nog even bovenstaande vragen beantwoorden?

 

Dan kunnen we dit toevoegen aan de inventarisatie bij het onderzoek naar dit probleem.

Ik heb forum profiel ingevuld. Mvg 

 


Sinds ik een KPN-ID heb aangemaakt werkt mijn TV-Ontvanger niet meer (ik zie dat dit een oude en nog steeds bestaande klacht is. (Meneer Weidema (dat ben ik dus) kreeg ook nog een tevredenheidsonderzoek, waarin je kon laten weten hoe tevreden je wel niet was! Helemaal niet dus. 

Daarin ook mijn ongenoegen geuit. NOOIT MEER WAT VAN GEHOORD!

Ook zou KPN- mij bellen op maandag 2 november want dan ging alles pas in werking! NOOIT NIEMEND GEBELD!  Hebben ze bij KPN geen telefoon? Probeer het dan eens bij mijn “oude “ Telfort - provider want daar hebben ze wel telefoon en werden problemen (die er bijna nooit waren) altijd adequaat opgelost! 

Tevens kan ik met geen mogelijkheid bij: mijnTelfort.nl/facturen van Sept en Oktober. Geweldig dat KPN-ID!!!

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic


 

@Sneker@PA0FVH: jullie gegevens zijn er al, waarvoor dank. Willen jullie ook nog even bovenstaande vragen beantwoorden?

 

Dan kunnen we dit toevoegen aan de inventarisatie bij het onderzoek naar dit probleem.

 

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem? VIP2952
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders? Opname bekijken
  • Op welk tijdstip trad het probleem op? 22:30h
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op? Nee, meerdere keren per week

 


Vanmorgen kwam ik er weer achter dat als je Netflix hebt gekeken dat het kanaalnummer uit de display weg is, na nogmaals Netflix starten is dit wel weer weg en zie je bij gewoon TV weer een kanaal nummer.

Ik draai overigens op een testversie dit ter info voor verder onderzoek.


TV valt steeds uit.  Na veel commotie met de helpdesk over toesurene nieuwe wifi ontvanger heb ik intussen een andere wifi versterker gekregen. Ook nu viel de TV / Radio nog geregeld uit.

Toen de voeding van de wifi versterker ( De TV onvanger wordt met UTP kabel doorverbonden via de wifi versterker) vervangen. 
Op dit moment doet de TV het weer goed en heb ik ook weer snel Wifi.

Ben benieuwd hoelang dat zo blijft.