Skip to main content

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers: 2260 of 2952.

Oude informatie

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • eGetal: 1 - 2 - 3] of omeerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]
  •  

Status

OPGELOST

Update 2/12/2020

We hebben een oplossing voor het spontaan herstarten van de tv-ontvangers.

Dit wordt opgelost met een software update.  Afgelopen nacht (1 op 2 december) hebben we deze uitgerold op alle Arcadyan HMB2260's en een deel van de Arris VIP2952's. Komende nacht (van 2 op 3 december) zal dit gebeuren bij de rest van de 2952's. 

Bedankt voor jullie input
We willen graag iedereen die hier melding gemaakt heeft, gegevens heeft achtergelaten, en met name ook de mensen waar we loggingen hebben kunnen uitlezen, bedanken voor de hulp. Zonder jullie was dit niet gelukt. Er is natuurlijk ook veel gespeculeerd en gediscussieerd over wat nou de oorzaak is. Het geheugen werd veel genoemd. De uiteindelijke oorzaak zit hem echter toch in de code van de firmware. Daar is nu aanpassing gedaan zodat de herstarts niet meer voorkomen.

 

Edit: tekst aangepast 2-12-2020

Ik heb gebeld met de helpdesk, probleem

is opgelost

Dan ben je de eerste en ws de enige :joy:


Mijn tv ontvanger start sinds een paar weken spontaan een paar keer per op.

En dat op de meest vervelende momenten.

Het is een HMB2260.

Het resetten heeft geen zin gehad en terug zetten naar fabrieksinstellingen ook niet.

 

Ik wordt hier een beetje moe van, dit duurt mij te lang.

Kunnen deze boxen niet terug gezet worden met de software waarop ze wel goed draaien.

Ik zie het nog even aan, anders wordt het tijd om een andere provider te gaan zoeken.

 

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?  zie profiel
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?  Tv--kijken en Netflix
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?  Over de gehele dag 
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op? Ja, meestal 3x per dag

Sinds KPN-ID "werkzaam”is hebben wij dit probleem ook. Te pas en te onpas moeten wij de TV ontvanger herstarten  omdat het beeld vastloopt. Verwacht niet dat KPN dit gaat oplossen- want ze reageren nergens op! Ik (theo weidema) heb kort geleden een "tevredenheidsonderzoek”ingevuld met daarop diverse klachten. Daar hoor je nooit meer wat van. KPN geeft niet thuis. En ja omdat het nieuwe KPN-ID bij ons afgelopen maandag zou gaan werken werd er in dit bericht beloofd dat ze mij die dag zouden bellen. ZE MOETEN NOG BELLEN!  Ze hebben kennelijk geen telefoon bij KPN! Ze "werken” schijnbaar allemaal thuis- er zit kennelijk geen mens op het KPN-kantoor. Wat een raar zootje is het geworden!

Ze durven mij kennelijk niet te bellen - SHIT!

Oh ja ook nog de groeten van mijn vrouw! Die is er ook zo blij mee! Ook geen inzage meer in de Telfort facturen enz.enz.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


@Rhofra, ik zie dat er inmiddels een nieuwe tv ontvanger voor je is opgestuurd. Deze kun je vanaf vanmiddag op het servicepunt ophalen.  

 

@Jslegers@Moontjepower@macavity: willen jullie je forumprofiel invullen? Reageer hier als je dat gedaan hebt. Beantwoord dan ook de vragen hieronder die je niet al in je eerdere bericht had beantwoord.

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

 

@Sneker@PA0FVH: jullie gegevens zijn er al, waarvoor dank. Willen jullie ook nog even bovenstaande vragen beantwoorden?

 

Dan kunnen we dit toevoegen aan de inventarisatie bij het onderzoek naar dit probleem.

Ik heb forum profiel ingevuld. Mvg 

 

4-11-20 om1855 Nederland 3 startte hij weer opnieuw op. 


Haal nog een keer diep adem en vertel dan eens rustig wat er aan de hand is. Dit begrijpt niemand. 


Haal nog een keer diep adem en vertel dan eens rustig wat er aan de hand is. Dit begrijpt niemand. 

Inderdaad. Ik in ieder geval niet ;-)

Het is natuurlijk heel vreemd dat als je een KPN-ID aanmaakt het tv-kastje er mee stopt…

 


Interactieve tv update zichzelf meerdere malen per dag (Heel vervelend).

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Hallo,

 

Hier ook sinds een aantal weken dat de ontvanger opnieuw opstart.

 

Type: HMB2260.

Rechtstreeks met kabel aangesloten op de experiabox.

Gebeurde alle keren in de avond.

 

Heb zelf al nieuwe software ingeladen, maar niks helpt. En nu op internet ging zoeken ben ik blijkbaar niet de enige. 

 


Komt me bekend voor: steeds maar opnieuw de TV-ontvanger opstarten en mijn TV werkt ook met een HDMI-aansluiting. Als de boel weer eens vastloopt staat er ook bij de HDMI een rood kruis. M.a.w. deze zou dan opeens niet meer werken. Gewoon maar weer opnieuw opstarten en alles doet het weer. Ongelofelijk dat KPN dit niet op weet te lossen of niet wil oplossen. Want bij klachten geven ze NIET THUIS!  En mij bellen (wat ze zelf voorstellen) durven ze ook al niet. De service is 0,0 terwijl het doorlopend regent van de klachten met dezelfde aard. Als KPN het niet weet, wie weet het dan wel?

Wordt vervolgd...(maar je moet wel een eindeloos geduld hebben met die koekenbakkers van KPN) 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


inmiddels is bij mij al enkele weken deze storing gaande, meldingen gemaakt, nieuwe tv ontvanger gekregen...geen effect, nieuwe kabels getrokken...geeen effect, andere tv zelfs gekocht….maakt geen bal uit..

ik wordt er nu wel meerdan zat van…

TV ontvanger Arres, meerdere malen per uur herstart en gekozen zender heeft geen effect,.

:rage::nauseated_face: ..ben er echt klaar mee


Dank je @Moontjepower, @Jslegers en @Rohag, ik heb jullie situaties toegevoegd aan de inventarisatie bij het onderzoek!

 

@Marinus., @Steef87 en @erica65, jullie hebben zo te zien allemaal of je forumprofiel ingevuld of de vragen beantwoordt. Zouden jullie de andere helft daarvan ook kunnen doen zodat we het kunnen toevoegen?

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

 


Haal nog een keer diep adem en vertel dan eens rustig wat er aan de hand is. Dit begrijpt niemand. 

Inderdaad. Ik in ieder geval niet ;-)

Het is natuurlijk heel vreemd dat als je een KPN-ID aanmaakt het tv-kastje er mee stopt…

 

Sinds ik een KPN-ID heb aangemaakt is er niets meer vreemd! Maar oplossingen hiervoor is bij KPN wel vreemd. Adequaat reageren is ook vreemd bij KPN. Je hoort nooit meer wat van ze als je reageert.

Mijn vrouw (houdt de boekhouding bij) en kan sinds het KPN-ID - niet meer bij haar facturen van mijnTelfort.nl wat voorheen geen enkel probleem was. Wij hebben jaren genoten van Telfort zonder noemenswaardige problemen. Dat is allemaal dankzij KPN-ID verleden tijd.  Ik wens je veel sterkte de komende tijd en blijf gewoon adem halen en denk niet teveel aan het KPN-ID - want dat houdt je wel wakker!


  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

op type Arres, was aan het TV Kijken, inmiddels doet het zich elke dag voor, tussen 17.00 - 21.00 uur als ik probeer te kijken...( deik inmiddels meer via NPRO en RTL XL APP..:rage: )

tv is meer een flipperkast...gemidd om de ong 10 minuten valt hiji “uit”….

 

echt niet leuk meer


Hier sinds de overgang Telfort naar KPN kanaal zenders in display kasje niet meer zichtbaar 🤔 

Software / resetten enz niks helpt.,

 


we zijn alweer 2 weken verder sinds mijn vorige bericht hier en nog steeds dezelfde problemen! begint erg te irriteren! ontvanger valt meerdere keren dag uit. maakt niet uit wat we aan het doen zijn tv kijken, radio luisteren, netflix, you tube. 

dit is begonnen na de overgang van Telfort naar KPN. bij Telfort nooit last van gehad!

KPN doe hier iets aan, dit duurt al te lang!


@Theo Wie van Wei Zou u eens duidelijk willen omschrijven wat het probleem is en wat u verwacht? Op deze manier kan niemand u helpen. Wat is het probleem?: het tv-kastje, KPN-ID, Telfort?...Ik ben het kwijt.

Bent u zelf overgestapt van Telfort naar KPN? Of bent u gemigreerd? 

Probeer dus duidelijk te formuleren wat uw vraag is. 

 


Ik ben daarin heel duidelijk geweest. Ik ben zelf NIET overgestapt van Telfort naar KPN.

Dat heeft KPN zelf bedacht (gemigreerd) Ik ben met Telfort altijd zeer tevreden geweest, totdat KPN bedacht het beter te kunnen. Niet dus! Kijk eens goed naar de berichten in Forum, het wemelt van de zelfde klachten die ik heb. Telfort wordt op den duur helemaal KPN.

De TV-Ontvanger moet elke dag opnieuw meerdere keren worden gestart omdat het beeld vastloopt en de afstandsbediening van Telfort/KPN hier niet meer op reageert. Vreselijk irritant als je naar een uitzending zit te kijken.

Dat is al weken lang zo en KPN doet er helemaal niets mee.

Op vragen in een z.g. tevredenheidsonderzoek wat ze hebben gehouden werd meneer Weidema gevraagd of hij tevreden was. Nee dus. Ik heb ook vermeldt wat er mis was. Nooit geen antwoord op gekregen.

Ook zou ik afgelopen maandag 2 oktober gebeld worden want dan zou het officieel in werking treden! 

Ze moeten nog bellen! En de klacht duurt onverminderd voort………. 

 

MVG

Theo Wie van Wei.

 

 


Hier ook een 2260 die aan een powerline hangt. De andere drie aan een utp doen dit niet.

Spontaan herstarten is een probleem, maar dat ik dan daarna alleen maar foutmeldingen krijg (561 en 143) op een powerline die voor het nieuwe menu altijd goed reageerde is nog vervelender. De 2260 doet dan helemaal niets meer terwijl ik er toch echt voor betaal.

Wat zou jij er van vinden als jouw auto spontaan zou starten en vervolgens met foutcode 561 tegen een boom stil stond?

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?  2260
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?  Tv--kijken vervolgens fout 561en herstart
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?  middag
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op? af en toe alleen bij de powerline, niet bij utp 2260's

@Theo Wie van Wei 

Gezien het feit dat het een klaagzang blijft zonder inhoudelijk aan te geven wat het exacte probleem is, trek ik me terug uit dit topic. Op deze manier gaat het niet werken. Wij (forumleden) willen graag helpen maar op deze manier werkt dat niet. Wellicht dat er een moderator kan helpen. 

Succes.


@Anto, bedankt! Ik heb de gegevens doorgezet. @erica65 Je hebt het issue op de Arris, niet op de Arcadyan? Wat is het serienummer van jouw tv-ontvanger (zie: onderop). 
@Paul1979 Ik kan me de frustratie goed voorstellen! Wij willen dit ook graag snel achter ons laten. Helaas laat de oplossing nog even op zich wachten:disappointed_relieved: . De techniek onderzoekt dit issue momenteel nog. Paul1979 en @Fb2020 Jullie gegevens zouden wij ook graag doorzetten naar techniek om te onderzoeken. Kunnen jullie de onderstaande vragen beantwoorden? 

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvaner
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

Lisa,

hierbij een aantal codes

type: hmb 2260v

sn: K647001063

mac: 507E5DC7D809

prodnr: FWS99226000GJ

 

ik hoop dat he er iets mee kan


Ik heb het idee dat sinds wij een software update hebben gehad, afgelopen zomer, dat de spontane reset plaatsvindt.

De ontvanger is meestal voorafgaand aan de reset minder responsive; zappen en digitale programmagids reageren trager. 

Wij bezitten ook een Arris VIP2952 V2

 

Ik vraag me af hoe dit nou verder gaat, welke actie gaat KPN ondernemen?


Mijn tv ontvanger is in de afgelopen weken regelmatig uitgevallen.

maar deze week is het toch wel een toppunt. maandag is die 7 x tussen 11uur en 16:30 uur  opnieuw opgestart.

op nog maar over vandaag te zwijgen niet alleen de tv ontvanger start zich steeds op nieuw op.

Maar ook de modem gaat volledig uit en weer aan.

Wat als gevolg is dat mijn dochter haar online lessen niet kan volgen.

ik heb van de week al allebei de tv ontvangers gereset en vandaag ook de modem . 

helaas is het voor korte duur. 5 min is er internet en dan valt alles weer uit.

de afstand tussen Chromebook en modem is 1,5 mtr.

 


Wat betreft mijn "klaagzang” (zonder aan te geven wat exact het probleem is) moet ik het een en ander toch even verduidelijken. Waar gewerkt wordt worden ook fouten gemaakt zo ook bij KPN. Wat mij verbaasd dat je schijnbaar geen idee hebt waar het over gaat. 

De klacht is een en dezelfde: Het steeds maar weer herstarten van de TV-Ontvanger.

Hier zijn honderden klachten over binnen gekomen. Na 6 weken is dit nog steeds niet opgelost.

Maar wat mij het meest dwars zit is het volgende: Nog voordat deze klacht is opgelost hebben ze mij en misschien vele anderen een tevredenheidsonderzoek gestuurd met de bedoeling daar je mening te geven.

Nou dat is natuurlijk vragen om nog meer problemen want tevreden was ik niet. Je kon hierin aangeven of je teruggebeld wilde worden. Die vraag heb ik beantwoordt met Ja (Met bijbehorend telefoonnummer) 

Nooit meer iets van gehoord. Eigenlijk is dat logisch want KPN - kan in deze kwestie absoluut geen antwoord geven. (Maar wel een uitleg!)

Er zal een bug in de software zitten en dat heeft voor de ontwikkelaars van deze (mislukte upgrade) grote gevolgen en wekt bij veel klanten irritatie op.

Waarom stuurt KPN niet even een berichtje dat er met man en macht aan gewerkt wordt om dit euvel op te lossen met de nodige excuses.

Naar mijn idee is dat het minste wat ze al een maand eerder hadden moeten doen dan weet ook de klant wat er aan de hand is. 

KPN: het kan nu ook nog! Doe het!
.


Kijk nu begrijp ik het en ik ga er in mee. Er is duidelijk iets aan hand want er zijn heel veel klachten met de ontvanger die wegvallen of opnieuw opstarten en het zou kpn sieren om te zeggen ja er is een probleem.