Skip to main content

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers: 2260 of 2952.

Oude informatie

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • eGetal: 1 - 2 - 3] of omeerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]
  •  

Status

OPGELOST

Update 2/12/2020

We hebben een oplossing voor het spontaan herstarten van de tv-ontvangers.

Dit wordt opgelost met een software update.  Afgelopen nacht (1 op 2 december) hebben we deze uitgerold op alle Arcadyan HMB2260's en een deel van de Arris VIP2952's. Komende nacht (van 2 op 3 december) zal dit gebeuren bij de rest van de 2952's. 

Bedankt voor jullie input
We willen graag iedereen die hier melding gemaakt heeft, gegevens heeft achtergelaten, en met name ook de mensen waar we loggingen hebben kunnen uitlezen, bedanken voor de hulp. Zonder jullie was dit niet gelukt. Er is natuurlijk ook veel gespeculeerd en gediscussieerd over wat nou de oorzaak is. Het geheugen werd veel genoemd. De uiteindelijke oorzaak zit hem echter toch in de code van de firmware. Daar is nu aanpassing gedaan zodat de herstarts niet meer voorkomen.

 

Edit: tekst aangepast 2-12-2020

Wat betreft mijn "klaagzang” (zonder aan te geven wat exact het probleem is) moet ik het een en ander toch even verduidelijken. Waar gewerkt wordt worden ook fouten gemaakt zo ook bij KPN. Wat mij verbaasd dat je schijnbaar geen idee hebt waar het over gaat. 

De klacht is een en dezelfde: Het steeds maar weer herstarten van de TV-Ontvanger.

Hier zijn honderden klachten over binnen gekomen. Na 6 weken is dit nog steeds niet opgelost.

Maar wat mij het meest dwars zit is het volgende: Nog voordat deze klacht is opgelost hebben ze mij en misschien vele anderen een tevredenheidsonderzoek gestuurd met de bedoeling daar je mening te geven.

Nou dat is natuurlijk vragen om nog meer problemen want tevreden was ik niet. Je kon hierin aangeven of je teruggebeld wilde worden. Die vraag heb ik beantwoordt met Ja (Met bijbehorend telefoonnummer) 

Nooit meer iets van gehoord. Eigenlijk is dat logisch want KPN - kan in deze kwestie absoluut geen antwoord geven. (Maar wel een uitleg!)

Er zal een bug in de software zitten en dat heeft voor de ontwikkelaars van deze (mislukte upgrade) grote gevolgen en wekt bij veel klanten irritatie op.

Waarom stuurt KPN niet even een berichtje dat er met man en macht aan gewerkt wordt om dit euvel op te lossen met de nodige excuses.

Naar mijn idee is dat het minste wat ze al een maand eerder hadden moeten doen dan weet ook de klant wat er aan de hand is. 

KPN: het kan nu ook nog! Doe het!
.

Nu wordt het duidelijker. Dat er problemen zijn met de nieuwe software staat niet ter discussie. Lees hier en hier maar eens. Wellicht kun je daar het probleem ook nog eens plaatsen. Dat KPN je net nu een klanttevredenheidsonderzoek stuurt is niet echt handig…

Admin: post verplaatst naar actueel topic


Ik ben een voormalig KPN ITV medewerker en tester tijdens de beta periode van interactive tv en ook ik ervaar regelmatig spontaan herstartende STB's ná de installatie van de nieuwe software. Eventueel ben ik bereid als tester op te treden.

 


Ook ik heb de laatste weken dat mijn decoder opnieuw opstart? Heb Ook al een nieuw exemplaar ontvangen echter ook deze start regelmatig opnieuw op? Hiervoor nooit problemen gehad.

Software probleem misschien?

Ik heb precies dit probleem! Te irritant! 

@kpn los dit zsm op.


Ik heb een arcadyan HMD2260 tv ontvanger. Productie datum 2014/05/07.

De laatste tijd gaat hij regelmatig opnieuw opstarten. Of je nu een programma of Netflix zit te kijken maakt niets uit. Laatste keer was vandaag 7 november tussen een en twee smiddags. Tijdens het kijken naar Netflix. Alles zit goed aangesloten. Daar ligt het niet aan.

Kan iemand mij vertellen wat het probleem is?

 

 


  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger: Artis
    • Serienummer :ma 8134pn1335 
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken,
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op? 7 november 1915 uur
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
  • ja 2-3 keer per avond

mvg

Mervyn


Dank jullie wel voor de gegevens, ook dit heb ik doorgezet naar onze technische mensen.


Ik heb een arcadyan HMD2260 tv ontvanger. Productie datum 2014/05/07.

De laatste tijd gaat hij regelmatig opnieuw opstarten. Of je nu een programma of Netflix zit te kijken maakt niets uit. Laatste keer was vandaag 7 november tussen een en twee smiddags. Tijdens het kijken naar Netflix. Alles zit goed aangesloten. Daar ligt het niet aan.

Kan iemand mij vertellen wat het probleem is?

 

 

:laughing: Als KPN dat zou weten had jij deze vraag hier niet hoeven stellen. 


Gisteravond rond 19u30 tv aan het kijken, na weken rustig, weer eens een spontaan herstartende VIP2952, serienummer MA1838PNB016

HTML versie 4.109.211

NMC versie 8.0.109_1700.dev


nou net weer tijdens het kijken naar netflix ineens   stilstand beeld en na een paar sec  , starte hij uit zich zelf op dit duurde iets van 1 a 2 min   was weer een tijdje geleden 1 week ongeveer was het rustig op mijn  arcadyan HMD2260  

 

    gr bernard 


Laat KPN de Arris VIP2952 V2 maar omwisselen voor de nieuwere ARRIS VIP5202.

Doormodderen heeft geen zin, ding begint vandaag weer te haperen, dus verwacht ik morgen weer een reset. 

By-the-way: Wanneer krijg ik reactie op mijn eerdere bericht? Of moet ik met mijn brakke ARRIS even langs in de KPN winkel?

 

 


Het herstarten lijkt beter te gaan maar de snelheid daarentegen is (NOG STEEDS) dramatisch.

 

 


Ook hier al een paar herstart gehad op  de HMB2260 ontvanger.

Gisterenmiddag nog rond een uur of 14u.

Ontvanger stond op 100% radiozender, kanaal 823.

Nu 2x geconstateerd.


By-the-way: Wanneer krijg ik reactie op mijn eerdere bericht? Of moet ik met mijn brakke ARRIS even langs in de KPN winkel?

Na jouw eerdere bericht heeft mijn collega @Alex_P aangegeven dat hij alle nieuw gemelde problemen door heeft gezet naar onze technische mensen. Meer dan dit kunnen we op het moment niet doen.

 


Bedankt allen voor het melden!

Het onderzoek naar dit probleem is nog in volle gang, het is erg lastig om de vinger op de zere plek te leggen, zeker omdat dit bij een heel groot deel van de klanten niet voorkomt. Van een aantal klanten wordt de tv-ontvanger 24 uur per dag gemonitord zodat allerlei data omtrent het herstarten verzameld en geanalyseerd kan worden.

Zodra we meer weten, of specifieke informatie van jullie nodig hebben, komen we er hier op terug. 


En ook vandaag hier weer een spontane reset van mijn ontvanger. Tijdens Netflix-kijken via kanaal 200.

Is al zoveelste keer in paar weken, Hoop dat er toch wel een update komt om dit te verhelpen….


Komt hier nou eindelijk eens een oplossing voor?

Zojuist wederom een spontane herstart. 


Hier zelfde probleem  regelmatig start alles opnieuw op, vaak vooral bij Netflix kijken. Daarnaast ook af en toe geen geluid en kastje geeft niet altijd de zender aan waar je op dat moment op zit.


  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger: Arris VIP2952 V2
    • Serienummer: M11810TNG349
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Netflix kijken
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • 10 november om 09.19 uur
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • Vandaag 1 keer gebeurd sinds lange periode

Ik heb vandaag dus 1x gehad in de ochtend, zegt nog niks over de rest van de dag als ik al TV kijk. Ik zit in de groep waarin alle gegevens worden bijgehouden en heb dus een testversie van de software draaien.

Momenteel:

HTML Versie: 4.109.916

NMC Versie: 8.0.109_1700.dev


Bij ons al enige weken hetzelfde probleem. Eergisteren een frisse start gedaan en vandaag tijdens Netflix kijken ging hij weer resetten. Heeft dus niets geholpen.


Wederom dank voor de signalen. Zoals mijn collega @Maja_ gisteren al aangaf, is het onderzoek nog altijd in volle gang. Helaas kan ik het niet mooier maken dan het is. 


Goeden middag ook hier al een tijdje hetzelfde probleem, vanmorgen radio luisteren en ineens opnieuw opstartten. Ook gereset maar werkt niet , hier staat arcadyan van het eerste uur. 
 

 


Ook hier regelmatig opstarten van de STB, tijdens kijken of zappen reageert de STB niet en het beeld bevriest na een tijdje gaat het op zwart en start de STB weer op. Voor de update geen last nu komt het voor 1 x per week. Alleen tijdens tv kijken, met Netflix of Disney/ Videoland geen last maat dit gaat via de apple TV. STB reset en ook de Experiabox v10. Ik gebruik een vaste verbinding niet draadloos en er zijn geen andere kabels gebruikt, Ook is het menu trager geworden.


Ook hier regelmatig opstarten van de STB, tijdens kijken of zappen reageert de STB niet en het beeld bevriest na een tijdje gaat het op zwart en start de STB weer op. Voor de update geen last nu komt het voor 1 x per week. Alleen tijdens tv kijken, met Netflix of Disney/ Videoland geen last maat dit gaat via de apple TV. STB reset en ook de Experiabox v10. Ik gebruik een vaste verbinding niet draadloos en er zijn geen andere kabels gebruikt, Ook is het menu trager geworden.

 

Inderdaad, het menu is echt heel traag geworden. Geen vooruitgang, al vind ik het visueel wel mooier.


Wederom dank voor de signalen. Zoals mijn collega @Maja_ gisteren al aangaf, is het onderzoek nog altijd in volle gang. Helaas kan ik het niet mooier maken dan het is. 

Als klant betaal je voor hetgeen je hebt afgesproken. Als daar gedurende langere tijd van alles aan mankeert, wordt het misschien eens tijd om als klant minder te gaan betalen. Eens zien of KPN zich dan ook kan vinden in "Ik kan het niet mooier maken." 


Wederom dank voor de signalen. Zoals mijn collega @Maja_ gisteren al aangaf, is het onderzoek nog altijd in volle gang. Helaas kan ik het niet mooier maken dan het is. 

"Ik kan het niet mooier maken." 

Tja misschien wat minder mooier maar beter, een verandering is niet altijd een verbetering