Skip to main content

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers: 2260 of 2952.

Oude informatie

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • eGetal: 1 - 2 - 3] of omeerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]
  •  

Status

OPGELOST

Update 2/12/2020

We hebben een oplossing voor het spontaan herstarten van de tv-ontvangers.

Dit wordt opgelost met een software update.  Afgelopen nacht (1 op 2 december) hebben we deze uitgerold op alle Arcadyan HMB2260's en een deel van de Arris VIP2952's. Komende nacht (van 2 op 3 december) zal dit gebeuren bij de rest van de 2952's. 

Bedankt voor jullie input
We willen graag iedereen die hier melding gemaakt heeft, gegevens heeft achtergelaten, en met name ook de mensen waar we loggingen hebben kunnen uitlezen, bedanken voor de hulp. Zonder jullie was dit niet gelukt. Er is natuurlijk ook veel gespeculeerd en gediscussieerd over wat nou de oorzaak is. Het geheugen werd veel genoemd. De uiteindelijke oorzaak zit hem echter toch in de code van de firmware. Daar is nu aanpassing gedaan zodat de herstarts niet meer voorkomen.

 

Edit: tekst aangepast 2-12-2020

Ik zit bij XS4ALL, maar sinds de tv kastjes over gezet zijn naar het KPN menu, heb ik exact hetzelfde. Dit heb ik al bij XS4ALL gemeld. Knap irritant als je midden in de live uitzending van de Formule 1 zit waar je extra voor betaald.


Net contact gehad met KPN, Het is een interne storing die al 2 maanden onoplosbaar lijkt. Op de vraag hoelang het nog kan duren,... Geen idee. 

Het heeft niets met thuis te maken maar bij de IT van KPN. 

Op de vraag kan er dan iets van abonnement geld af, haha ehhh helaas.

Dus voor iedereen ze zijn er volgens de helpdesk mee bezig maar het kan nog wel even duren waarschijnlijk.


Ook ik wordt er langzamerhand erg moe van het constant uit- en aan moeten zetten. Ik heb al eerder een post in dit topic gedaan, maar heb het idee dat KPN dit platform als een klaagmuur gebruikt. 

Ik wil ook graag een ander kastje van een model die vrij is van deze problemen.  Waarom kan ik die niet omgeruild krijgen? 

Mij is duidelijk dat dit kastje al die functionaliteit die in de software zit niet aan kan.  KPN wees verstanding en ruil deze rommel om!  Bij een haperende dienstverlening hoort een korting of kosten verlaging. De incasso maar eens terug laten boeken en de betaling  opschorten, totdat het probleem is verholpen.  


Ook hier hebben wij hetzelfde probleem.

Regelmatig herstart de ontvanger en bij terugkijken en/of opname bekijken bevriest regelmatig het beeld en slaat stukken over.

Heb al een aantal keren alles opnieuw opgestart en ontvangers volledig opnieuw voorzien van fabrieksinstelling en software opnieuw geïnstalleerd maar levert niets op.

Wat ik constateer is dit probleem ontstaan sinds de laatste update waarbij het hele menu is aangepast.


Net weer tijdens tv kijken een herstart moeten forceren want er was gewoon niet meer te kijken (zenders liepen gaperig en dan vielen ze weg)

Herstart en het zooitje draait weer.

 

 

Concreet: KPN: wanneer wordt dit opgelost en tot die tijd wat wordt er tegenover gezet als tegemoetkoming.

 

Ik ben het persoonlijk zat en mocht ik hier geen bevredigende oplossing krijgen (nieuw fatsoenlijke decoder?/ korting of bedenk wat) dan is mijn overstap een feit 

 

Geduld moet eens op zijn en bij deze.


Ook hier weer ca. 15 minuten geleden een herstart dit is al de 7e keer denk. Op deze manier wordt de overeengekomen prestatie-levering geheel niet gehaald. Bij telefonisch contact krijg je alleen de mededeling dat men er mee bezig is. Maar dit is geen service KPN dit is prutswerk.


Zojuist weer een itv infarct gehad hier.


Ook ik wordt er langzamerhand erg moe van het constant uit- en aan moeten zetten. Ik heb al eerder een post in dit topic gedaan, maar heb het idee dat KPN dit platform als een klaagmuur gebruikt. 

Ik wil ook graag een ander kastje van een model die vrij is van deze problemen.  Waarom kan ik die niet omgeruild krijgen? 

Mij is duidelijk dat dit kastje al die functionaliteit die in de software zit niet aan kan.  KPN wees verstanding en ruil deze rommel om!  Bij een haperende dienstverlening hoort een korting of kosten verlaging. De incasso maar eens terug laten boeken en de betaling  opschorten, totdat het probleem is verholpen.  

En dan blijken ze opeens heel handig te zijn in het afsluiten van mensen.


Net contact gehad met KPN, Het is een interne storing die al 2 maanden onoplosbaar lijkt. Op de vraag hoelang het nog kan duren,... Geen idee. 

Het heeft niets met thuis te maken maar bij de IT van KPN. 

Op de vraag kan er dan iets van abonnement geld af, haha ehhh helaas.

Dus voor iedereen ze zijn er volgens de helpdesk mee bezig maar het kan nog wel even duren waarschijnlijk.

Het zal de schuld van keroonaa zijn


In  1 dag heeft het kastje voor digitale tv zich 2x opnieuw opgestart terwijl ik tv aan het kijken was. Is dat normaal?

Nee! dat is niet normaal, het zou veel meer dan 2x moeten voorkomen per dag 

Vriendelijke reactie. Applaus. 

Dankje, het was geen moeite

 


Twee maanden werk bij ons de tv het al niet, gebeld, gechat. 

Helemaal niets , geen verbetering .

Krijg ik vandaag een mail dat ik drie maanden gratis een zenderpakket mag uitproberen,  ik kan niet eens tv kijken.

LOS DIT EERST EENS OP!!!!!!!!!

 

 


Het is al zeker 2 maanden dat de tv ontvanger iedere avond opnieuw opstart. Welke zender we ook kijken of we zitten op Netflix, zomaar opnieuw opstarten. Hard reset al geprobeerd, meerdere keren. Vandaag binnen een uur tijd 2x opnieuw opgestart. 23:13 en 23:50. Zijn er nog andere tips @Kpn?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Ik zit bij XS4ALL, maar sinds de tv kastjes over gezet zijn naar het KPN menu, heb ik exact hetzelfde. Dit heb ik al bij XS4ALL gemeld. Knap irritant als je midden in de live uitzending van de Formule 1 zit waar je extra voor betaald.

Het platform wat XS4ALL gebruikt is van KPN. Dat is al jaren zo. Daar is helemaal niets aan veranderd. Het is dus niet zozeer omzetten naar het KPN-menu want dat heb je altijd gehad. XS4ALL geeft alles 1 op 1 door, ook het menu...en daardoor heeft XS4ALL dus ook alle problemen die KPN heeft. Voordeel bij XS4ALL is wel dat als je kastje niet goed is je vanzelf de VIP5202 krijgt. Die heb ik hier 2 staan. Nergens last van: menu is snel en nog nooit een ontvanger die opnieuw gaat opstarten. Welke kastjes heb je?


bij xs4all nooit geen problemen nu het bijna kpn is waardrloos……...

Dat heeft daar helemaal niets mee te maken (helaas). XS4ALL geeft al jaren 1 op.1 het tv-platforn door. Wat bij KPN fout gaat, gaat daardoor ook bij jou fout. Gewoon even ervoor zorgen dat je een VIP5202 krijgt.


In  1 dag heeft het kastje voor digitale tv zich 2x opnieuw opgestart terwijl ik tv aan het kijken was. Is dat normaal?

Nee! dat is niet normaal, het zou veel meer dan 2x moeten voorkomen per dag 

Vriendelijke reactie. Applaus. 

Cynische humor heet dat...ik vond hem wel grappig..


bij xs4all nooit geen problemen nu het bijna kpn is waardrloos……...

Dat heeft daar helemaal niets mee te maken (helaas). XS4ALL geeft al jaren 1 op.1 het tv-platforn door. Wat bij KPN fout gaat, gaat daardoor ook bij jou fout. Gewoon even ervoor zorgen dat je een VIP5202 krijgt.

@Edwin_Merks Ergens heb je ‘gewoon’ gelijk wat de 5202 betreft. Maar het kan ook niet zo zijn dat het probleem vanuit KPN ‘maar’ omzeild moet worden door nieuwere ontvangers.
Een beetje omgekeerde wereld in mijn optiek. 


bij xs4all nooit geen problemen nu het bijna kpn is waardrloos……...

Dat heeft daar helemaal niets mee te maken (helaas). XS4ALL geeft al jaren 1 op.1 het tv-platforn door. Wat bij KPN fout gaat, gaat daardoor ook bij jou fout. Gewoon even ervoor zorgen dat je een VIP5202 krijgt.

@Edwin_Merks Ergens heb je ‘gewoon’ gelijk wat de 5202 betreft. Maar het kan ook niet zo zijn dat het probleem vanuit KPN ‘maar’ omzeild moet worden door nieuwere ontvangers.
Een beetje omgekeerde wereld in mijn optiek. 

Eens. Maar ik vraag me werkelijk waar af wanneer dat het opgelost gaat worden. Terug naar het oude platform gaat niet en dit debacle duurt alweer maanden. Ergens bereik je (ook als consument) een omslagpunt. Ik heb zoals gezegd nergens last van maar ik vind het knap dat mensen hun beklag beperken tot dit forum. " Onder druk wordt alles vloeibaar" zeggen ze wel eens. Ik denk dat de druk niet hoog genoeg is maar dat is mijn persoonlijke mening. 


Ook hier dan zsm 2 nieuwste goede kastjes gewenst.

 

Gesukkel met de ouden moet over zijn en wel heel spoedig.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 


Stuur mij zsm 2 van die nieuwsten op KPN.


bij xs4all nooit geen problemen nu het bijna kpn is waardrloos……...

Dat heeft daar helemaal niets mee te maken (helaas). XS4ALL geeft al jaren 1 op.1 het tv-platforn door. Wat bij KPN fout gaat, gaat daardoor ook bij jou fout. Gewoon even ervoor zorgen dat je een VIP5202 krijgt.

@Edwin_Merks Ergens heb je ‘gewoon’ gelijk wat de 5202 betreft. Maar het kan ook niet zo zijn dat het probleem vanuit KPN ‘maar’ omzeild moet worden door nieuwere ontvangers.
Een beetje omgekeerde wereld in mijn optiek. 

Eens. Maar ik vraag me werkelijk waar af wanneer dat het opgelost gaat worden. Terug naar het oude platform gaat niet en dit debacle duurt alweer maanden. Ergens bereik je (ook als consument) een omslagpunt. Ik heb zoals gezegd nergens last van maar ik vind het knap dat mensen hun beklag beperken tot dit forum. " Onder druk wordt alles vloeibaar" zeggen ze wel eens. Ik denk dat de druk niet hoog genoeg is maar dat is mijn persoonlijke mening. 


Wanneer de gedupeerde klanten kosteloos voorzien worden van de nieuwste ontvangers, dan vind ik dat een zeer nette ‘oplossing’. 
De klant heeft niet om deze puinhoop gevraagd.
Ter aanvulling, een excuus vanuit KPN dat dit niet ‘groen’ zou zijn, vind ik een bijzonder slap excuus. 

Het zou mij (ook) verbazen wanneer de snelheid zoals voorheen, al dan niet beter, en al het andere puinhoop aan issues, worden opgelost. 


@Anneke-Anna 'niet groen?'....Onzin!! Ze schermen er zelfs mee dat de VIP5202 gemaakt is van gerecycled materiaal. Nee hoor...ze willen gewoon niet. Medewerkers wel, maar management en aandeelhouders niet. Daar gaat het dus fout. Maar gezien de laatste berichten dan KPN steeds meer klanten verliest bereikt men dus blijkbaar ook daar een omslagpunt....


@Anneke-Anna 'niet groen?'....Onzin!! Ze schermen er zelfs mee dat de VIP5202 gemaakt is van gerecycled materiaal. Nee hoor...ze willen gewoon niet. Medewerkers wel, maar management en aandeelhouders niet. Daar gaat het dus fout. Maar gezien de laatste berichten dan KPN steeds meer klanten verliest bereikt men dus blijkbaar ook daar een omslagpunt....


De omruil zou niet groen zijn werd er aangegeven vanuit KPN. 
Eens, je hebt absoluut een punt en zo lijkt het ook te werken vanuit KPN.  
 

En het moet me, nogmaals, van het (zorg) hart;

Als KPN colportage toestaat tijdens een super besmettelijke covid-19 waar veel mensen aan overlijden en de zorgmedewerkers compleet over de kop zijn gewerkt en alles op z’n gat ligt, dan is ‘groen zijn’ wel het laatste waar KPN mee bezig moet zijn.


@Anneke-Anna

 

En het moet me, nogmaals, van het (zorg) hart;

Als KPN colportage toestaat tijdens een super besmettelijke covid-19 waar veel mensen aan overlijden en de zorgmedewerkers compleet over de kop zijn gewerkt en alles op z’n gat ligt, dan is ‘groen zijn’ wel het laatste waar KPN mee bezig moet zijn.

Tja...omwisselen kost geld en met marketingbulls*€! zegt KPN dat het "niet groen" is. Colportage (hoe verwerpelijk het nu ook is) levert juist geld op. Dus 'geld kosten' versus 'geld opbrengen'...dat hoef ik niet uit te leggen en zo is het balletje met de aandeelhouders weer rond 😉


Vroeg me al af waarom onze ontvanger op de raarste tijden, vooral als je tv kijkt steeds weer opnieuw opstart…

Probleem is er dus al langer lees ik nu, maar gaf er eerst niet veel aandacht aan.

Nu toch eens gaan kijken wat er aan de hand is en wou me beklaag gaan doen want het wordt nu toch wel erg irritant en kom nu dus dit topic tegen.

Speelt dus al langere tijd, maar nog steeds geen oplossing ?

Al regelmatig herstart gehad, nu gister avond herstart gehad en nu net 5min geleden alweer..…

 

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger: HMB2260 V2
    • Serienummer : K647007551
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? TV-kijken, TV terug kijken...
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op? Gebeurdt Met enige regelmaat...laatste keer 15 november 10:44 uur
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op ? Ja 1 a 2x per dag

Vroeg me al af waarom onze ontvanger op de raarste tijden, vooral als je tv kijkt steeds weer opnieuw opstart…

Probleem is er dus al langer lees ik nu, maar gaf er eerst niet veel aandacht aan.

Nu toch eens gaan kijken wat er aan de hand is en wou me beklaag gaan doen want het wordt nu toch wel erg irritant en kom nu dus dit topic tegen.

Speelt dus al langere tijd, maar nog steeds geen oplossing ?

Al regelmatig herstart gehad, nu gister avond herstart gehad en nu net 5min geleden alweer..…

 

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger: HMB2260 V2
    • Serienummer : K647007551
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? TV-kijken, TV terug kijken...
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op? Gebeurdt Met enige regelmaat...laatste keer 15 november 10:44 uur
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op ? Ja 1 a 2x per dag

Probleem speelt al maanden (sinds de eerste klanten het nieuwe menu hebben). Problemen zijn divers met als grootste ergernis het opnieuw opstarten. Het speelt met name bij de HMB2260 en de VIP2952. Eerlijk gezegd vermoed ik dat het probleem diep in de software zit en daardoor lastig. Daardoor verwacht ik dat dit debacle nog maanden gaat duren helaas ..