Skip to main content

Zoals een aantal gebruikers al opgemerkt hebben gaat er iets niet helemaal soepel met de serieopnames. Dit is inmiddels bekend bij de mensen van iTV. Zij zijn bezig met onderzoek.

 

Bij het plannen van een serieopname worden de afleveringen die al in de gids staan ingepland. Deze zijn dan terug te zien in de opnamelijst. De gids wordt regelmatig bijgewerkt met nieuwe programma's. Op dat moment horen ook nieuwe afleveringen van je serieopnames toegevoegd te worden. Dit lijkt nu mis te gaan. Waarom wordt onderzocht.

We verwachten dit te kunnen herstellen, maar verdere updates volgen.

 

Update 2-11-2022, 11:55

Probleem is inderdaad verholpen. We zien dat de ontbrekende opnames er weer zijn. Wel kan het dus zijn dat je hier en daar een opname dubbel hebt. Daarvan verwachten we dat ze ook gewoon beide werken. Maar voor de zekerheid kun je er ook voor kiezen om beide afleveringen in de lijst te laten staan.

 

Update 1-11-2022, 15:55

Het lijkt erop dat we het probleem verholpen hebben. Dit weten we echter pas zeker nadat de tv gids weer zijn dagelijkse update heeft gehad. Dat gebeurt later deze middag. We verwachten dat na die update bij iedereen alle opnames weer goed in de lijst zouden moeten staan. Je hoeft hier in principe niets voor te doen. Mis je vanavond nog opnames, herstart even je tv ontvanger en controleer opnieuw. Ontbreken ze dan nog, geef het hier aan.

Wat nog kan gebeuren is dat je opnames na de gidsupdate dubbel in de lijst staan. Het gaat dan om de opnames van voor 4 november. Dat verhelpen we later, en kan geen kwaad.

Het tv team controleert morgen de stand van zaken om te kijken of alles inderdaad verholpen is.

 

sinds een week hier ook hetzelfde probleem. het aantal geplande opnames telt gewoon terug, terwijl er gewoon versere opname’s in de programmering staan. normaal wordt een progamma wat dagelijks opgenomen dient te worden, wordt ook daadwerkelijk toegevoegd als de dagelijkse programmalijst vernieuwd is.

is het nu zo dat we alles moeten blijven controleren; staan alle geprogrammeerde programma’s nog wel in de verwachte opname lijst.

keer op keer is het een geklooi om er maar zeker van te zijn doet ‘t of doet ‘t niet.

alles opnieuw installeren en de andere opgesomde voorbeelden helpen ook niets

er zit gewoon iets fout in het seriematig opnemen van programma’s.

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Ik heb diverse series in de serie opname staan, maar vanaf zaterdag 5 november staan die niet meer onder geplande opnames.

Ook staat er geen groen bolletje bij in de digitale gids. 

BV gisteren Responder op Canvas afl 3 en 4 wel goed gedaan, volgende week afl 5 en 6 staan er niet. Idem met de Grote Kleine Treinen Competitie op Bed 1. Ook voorbeelden van de zondag. Vandaag worden wel Miss Fisher en Rosemary en Thyme opgenomen (beide BBC First), voor komende zondag nog niet, terwijl ze wel al in de gids staan.

Kastje al opnieuw opgestart en stekker er ook uit gehad 

Kan iemand helpen? Dank alvast!


Het valt mij vaker op dat programma's van serie opnames vaak pas 1 dag voor of de dag van uitzending in “geplande” opnames komt. Ook al is de gids een week vooruit. Tot nu is alles wel opgenomen de laatste maanden.


Het valt mij vaker op dat programma's van serie opnames vaak pas 1 dag voor of de dag van uitzending in “geplande” opnames komt. Ook al is de gids een week vooruit. Tot nu is alles wel opgenomen de laatste maanden.

 

Dank Peter, ik had dit zelf nog niet eerder gehad, ik zal het in de loop van de week sowieso in de gaten houden. Vroeg me wel af of het iets is waar ik zelf nog iets aan kan doen of dat het een bug is wat inderdaad alleen maar afwachten is.


Ik lees trouwens net wat beter je titel. En de datum van plaatsing.

Als je op 30 oktober ziet dat er na 5 november geen opnames zijn gepland zal dat zeker kloppen. De gids gaat ook niet verder dan 7 dagen vooruit. En ook niet bij alle zenders. Bij veel zenders maar tot 3 dagen.

Nog afgezien van mijn eerdere constatering.


Ik lees trouwens net wat beter je titel. En de datum van plaatsing.

Als je op 30 oktober ziet dat er na 5 november geen opnames zijn gepland zal dat zeker kloppen. De gids gaat ook niet verder dan 7 dagen vooruit. En ook niet bij alle zenders. Bij veel zenders maar tot 3 dagen.

Nog afgezien van mijn eerdere constatering.

Hoi, normaal gaat de gids bij mij 8 dagen vooruit, normaal gezien zie ik op bv maandagochtend dan dat er al 2 opnames ingepland staan van een serie. Eentje voor dezelfde dag en eentje voor de week erna. Ik kan in de EPG ook gewoon zo ver door scrollen en zie dan ook gewoon bv dat het S1E4 is, maar er staan nu dus geen groen bolletje meer bij (en niet in de lijst) Alles tot aan a.s. vrijdag stonden die er wel steeds gewoon 8 dagen van te voren.


Hou het even in de gaten, vooral op de geplande dag zelf.

Ik check het ook dagelijks. Aangezien ik een groot deel opnames altijd éénmalig en dus dagelijks inplan zie ik de lijst / gids toch even in.


Geplande serie-opnamen na 31 oktober worden niet meer uitgevoerd. Beide ontvangers al een keer opnieuw gestart, maar het probleem blijft.


Hoewel ik niet direct een oplossing heb: dit heeft niets met de ontvangers te maken. Opnames worden niet op de ontvangers gemaakt, maar in de KPN cloud. Probeer het eens via de KPN ITV app. 


Ik weet hoe het systeem werkt, maar wilde een standaard antwoord voorkomen. Het is is ook in de app te te zien. 
 


Ik heb het ook gemerkt, maar niet helemaal van na 31 oktober. Serieopnamen van NA vrijdag 4 november worden niet ingepland. Ik merkte het gisteren omdat er een hele groep was verdwenen die allemaal op zaterdag 5 nov, zondag 6 nov  of daarna ingepland hadden moeten worden.

Heb wat dingen geprobeerd, onder meer via de app en direct via de tv-ontvanger, maar je kunt ze dan alleen als enkele opname programmeren (ook als hij zegt “serie opname ingepland").

Er is dus iets mis aan het gaan met geplande serie opnamen!!


Ik heb vanmorgen eens flink zitten "rommelen” met opnieuw inplannen van serie opnames die op 5 en/of 6 november gepland hadden moeten worden (bijv Vroege Vogels, Buitenhof, The Responder op Canvas e.d.). Via de TV-ontvanger kwam ik niet veel verder. Daarna die uitgezet en wat pogingen gedaan via de KPN ITV app op de laptop. Dat ging wel beter, maar was geen eenduidige gang van zaken. Soms "pakte” serieopnamen door op een programma op zaterdag te gaan staan en dit opnieuw als serieopname te plannen, soms moest je eerst de “oude” weggooien (lukte ook niet altijd direct) en dan opnieuw als serieopanme plannen. Hij pakt dan ook de eerder gemaakte opnamen mee, dus het komt waarschijnlijk allemaal bij elkaar te staan, maar dat weet ik pas na zaterdag.

Kortom er is duidelijk een probleem en het geheel is behoorlijk instabiel.


Hallo allemaal! Zoals een aantal gebruikers al opgemerkt hebben gaat er iets niet helemaal soepel met de serieopnames. Dit is inmiddels bekend bij de mensen van iTV. Zij zijn bezig met onderzoek. In het startbericht alle informatie zoals we dat tot nu toe hebben. Ik heb alle losse topics en berichten die ik kon vinden samengevoegd met dit topic.


Update 1-11-2022, 15:55

Het lijkt erop dat we het probleem verholpen hebben. Dit weten we echter pas zeker nadat de tv gids weer zijn dagelijkse update heeft gehad. Dat gebeurt later deze middag. We verwachten dat na die update bij iedereen alle opnames weer goed in de lijst zouden moeten staan. Je hoeft hier in principe niets voor te doen. Mis je vanavond nog opnames, herstart even je tv ontvanger en controleer opnieuw. Ontbreken ze dan nog, geef het hier aan.

Wat nog kan gebeuren is dat je opnames na de gidsupdate dubbel in de lijst staan. Het gaat dan om de opnames van voor 4 november. Dat verhelpen we later, en kan geen kwaad.

Het tv team controleert morgen de stand van zaken om te kijken of alles inderdaad verholpen is.


Probleem is inderdaad verholpen. We zien dat de ontbrekende opnames er weer zijn. Wel kan het dus zijn dat je hier en daar een opname dubbel hebt. Daarvan verwachten we dat ze ook gewoon beide werken. Maar voor de zekerheid kun je er ook voor kiezen om beide afleveringen in de lijst te laten staan.


Probleem is inderdaad verholpen. We zien dat de ontbrekende opnames er weer zijn. Wel kan het dus zijn dat je hier en daar een opname dubbel hebt. Daarvan verwachten we dat ze ook gewoon beide werken. Maar voor de zekerheid kun je er ook voor kiezen om beide afleveringen in de lijst te laten staan.

Inderdaad alles onder controle hier, dank jullie wel voor snelle afhandeling en het direct serieus te nemen 


@NathalieEpe, Goed om te lezen dat het onder controle is. Ik ga er vanuit dat het bij de rest ook het geval is 😁

Dank voor het melden met de heldere omschrijving. Dit heeft ervoor gezorgd dat het snel uitgezocht kon worden (en dus ook hersteld).


sinds 1 november neemt de mediabox programma's dubbel op.

hoe kan ik dit verhelpen

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hey @boris62, we hebben je bericht samengevoegd met dit topic. Ik denk namelijk dat dit de oorzaak is van je probleem. We hadden van de week een storing waarbij opnames niet in de geplande lijst kwamen. Dat hebben we verholpen. Maar daardoor kan het zijn dat opnames van voor 4 november dubbel in je lijst staan. We gaan ervan uit dat ze dan ook allebei werken, en dat je er dus een van kunt verwijderen. Maar je mag er voor de zekerheid ook voor kiezen ze beide te laten staan.

Als dit ook gebeurt met opnames van ná 4 november hoor ik het graag.