Skip to main content

Storing TV-gids en opnames

Er is op dit moment een storing gaande met opnames terugkijken en de tv-gids. We doen er alles aan om deze storing zo snel mogelijk te verhelpen. Zodra we een update hebben zullen te dit topic updaten. Door overbelasting is ook KPN.com niet/slecht bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak.

 

10-12-2020 20.30 uur: Na een herstart of reset is er een mogelijkheid dat de tv-ontvanger vast loopt. Daarom het advies om de tv-ontvanger niet te herstarten of resetten. 

 

 

Status: 

 

10-12-2020 21:50 uur: De tv-ontvanger mag weer herstart of gereset worden. Dat zou het probleem moeten verhelpen

10-12-2020 20:00 uur: Het onderzoek naar de oorzaak is gestart

12-12-2020 20:00 uur: Opgelost

 

 

Eindtijd

11-12-2020

 

 

In IJmuiden sinds uur of 15 last van. Eerst viel tv ontvanger telkens uit. Zijn andere ook oud Telforts? Ik kreeg nieuwe modem thuis gestuurd en is sinds gister geïnstalleerd 


Verwachte eindtijd? Volgend jaar rond de kerst….


Hier in Den Haag ook. Net kon ik nog Ziggo Sport kijken en nu beperkte zenders. Was vanmorgen ook tussen 09:00 en 12:00. Zwaar irritant. 


Wierden hetzelfde. Eerst geen tv en nu beperkte modus. Blugh


Wij hebben helemaal niks meer, alleen zwart beeld, dus kunnen ook geen Netflix kijken. Het is al gedonder sinds een tijd terug kpn het menu vernieuwd heeft. Zijn ze mee bezig krijg je dan te horen. Maar nu dus zwart beeld. Geen zenders of niks beschikbaar.


Weer / nog steeds storing!!

Gister ook al klacht ingediend wegens niet goed functioneren van opname terugkijken.

 

Het zou opgelost zijn en heb vanmiddag ook terug kunnen kijken.

 

Nu Opnamemenu en tv gids worden niet geopend. Krijg gelijk foutmelding.

 

Het valt mij wel op dat steeds na 19uur altijd de evt. problemen en trage verbinding optreden. Net zoals gisteravond. Heel typisch. 

 

Nu een week of 2 KPN en gelijk al zoveel gedoe , was er al bang voor toen de overname bekend werd van telfort naar KPN. Wij gaan maar eens opties bestuderen wat aan andere aanbieders mogelijk is , want hier heb ik geen zin in.


Volgens de helpdesk is het niet de software die het probleem veroorzaakt maar een netwerkstoring (en natuurlijk geen redundantie die het op kan vangen :flushed: )

En daarom reageert de afstandsbediening niet? 


Misschien volgende de update gefaseerd uitrollen? Of heeft het daar niet mee te maken? Het is in ieder geval niet te doen hier. Geen gids, beperkte mogelijkheden. De storingenpagina doet het in ieder geval weer!
 

 

Bijna opgelost


Wilde journaal terugkijken, helaas, Nu doet hij het helemaal niets meer. Zenders niet geladen. Druk op de rode knop, doet het dus ook niet. Via de PC kan ik wel kijken, maar ik wil alles op een groot scherm zien!

Toch wel jammer dat je ook via de site niet kunt reageren: 503 Service Temporarily Unavailable

Heb de radio maar weer aangezet. :grin:


Omg het werkt hier weer


In Oosterhout ook dezelfde storing.


Hier in Alblasserdam ook


Met al deze onzin dat de gids niet laad ook geen opnames mogelijk.

Kpn hanteert dus gewoon het 1 maand opzeg termijn dus je mag gewoon een maand extra betalen terwijl je met rommel in huis zit.

Ziggo kan de volgende dag aansluiten worden lekkere kerstdagen zo🙏


Hier ook die melding. Trouwens sinds de migratie van Telfort naar KPN is de ontvanger veel en veel trager geworden. Menu oproepen duurt lang, en de gids ook. Nu trouwens helemaal geen gids of menu


Volgens de helpdesk is het niet de software die het probleem veroorzaakt maar een netwerkstoring (en natuurlijk geen redundantie die het op kan vangen :flushed: )

Mmmmm weet nu niet of ik echt zo goed gelovig moet zijn hierin.

Het blijft een feit dat het een "zomaar opeens toevallig samenviel met het ander"

Dus ik weet het zo net nog niet.


Wij ervaren op dit moment 20.00 een probleem. We wilden een opname kijken, maar liep vast.  Ontvanger herstarten,  maar blijft steken op 95%. Van alles geprobeerd,  tot modem reset, maar zonder resultaat.  Krijgen wel melding : geen actieve zender in lijst , ga naar instellingen.…

Maar we hebben alleen zwart beeld..

  •  

Misschien volgende de update gefaseerd uitrollen? Of heeft het daar niet mee te maken? Het is in ieder geval niet te doen hier. Geen gids, beperkte mogelijkheden. De storingenpagina doet het in ieder geval weer!
 

 

Bijna opgelost

Bijna = nog niet half


Het (willen) opnemen van een programma lukte niet. Bij controle of programma (zonder dat stip verscheen bij het programma) werden de opgenomen programma's niet geladen. Hierop TV ontvanger uitgezet en 10 tellen later opnieuw opgestart. bleef bij 95 % vaststaan. 2e keer idem.

2e TV kastje geprobeerd. Bij agenda laden melding dat programma's niet geladen konden worden.

Daarop modem uitgezet en opnieuw opgestart kwam ook niet verder dan 95%

Tijdens het proces foutcodes (AVS-TO-0001) en Fout code 570. Weet niet meer precies waar in proces.

Bij KPN,COM/SERVICE willen kijken of er iets bekend was van een storing. Niet gelukt melding; Server is overbelast. Bij bellen naar 08000402 de mededeling door drukte kunnen we u niet doorverbinden naar een medewerker. Bedankt KPN na het regelmatig spontaan opstarten van de TV-ontvanger. kan ik nu helemaal niet meer kijken.


Wij zitten al sinds 18.30 zonder tv! Raakt tijd om toch eens over te stappen.

Voor de helft van de prijs bij KPN heb je elders hetzelfde gezeik! Schrale troost dat het je dan een paar tientjes p/m minder kost 🤣


Sinds 10 minuten heb ik ook deze foutcode, resetten helpt niet.

Sinds de nieuwe interface Ă©Ă©n en al ellende. Ik heb nog nooit zo vaak mijn ontvanger moeten resetten

  • Menu dat vastloopt
  • Spontane resets van de ontvanger
  • Ontvanger die niet meer reageert op de afstandbediening

Kan er niet eens een keer een goede update uitgebracht worden?

Precies dit dus.

5 jaar klant bij Telfort, ooit 1 storing gehad. Was een landelijke storing, alle providers hadden toen probleem. Maar sinds het officieel kpn is echt alleen maar trammelant. 

En dan vraag je hoe dat kan dan is het antwoord, vreemd hoor, want er is echt niets veranderd.

Neuh, natuurlijk niet. 

Zal de Cojona zijn denk ik...


Omg het werkt hier weer

Niet te hard gillen hoor :-)

Straks word je gehoord en gaat de knop weer om.


Ook ik heb al vanaf vanmiddag de storing en baal als een stekker. Denk je bij de kpn zit ik goed nee dus. En maar elke maand de volle pond betalen 


Reset uitgevoerd. Zit nu in het oude menu en geen enkel probleem :)

Dat oude menu werkt echt veel beter dan het nieuwe :)

(Het nieuwe menu zal binnenkort waarschijnlijk automatisch geïnstalleerd worden :rage: )


Nou Erik,

Die update is een groot suc6 in veel delen van Nederland. Al de hele dag ellende met de update en blijft hangen op 95%. Nu helemaal niets meer alleen zwart scherm. Weet niet hoe jullie change procedure loopt en testen...maar blijkbaar niet zoals het hoort.
 


Hier hetzelfde probleem zou graag een oplossing zien

Ja, waarom komt KPN niet met uitleg en hoe lang het nog gaat duren.