Skip to main content

Storing TV-gids en opnames

Er is op dit moment een storing gaande met opnames terugkijken en de tv-gids. We doen er alles aan om deze storing zo snel mogelijk te verhelpen. Zodra we een update hebben zullen te dit topic updaten. Door overbelasting is ook KPN.com niet/slecht bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak.

 

10-12-2020 20.30 uur: Na een herstart of reset is er een mogelijkheid dat de tv-ontvanger vast loopt. Daarom het advies om de tv-ontvanger niet te herstarten of resetten. 

 

 

Status: 

 

10-12-2020 21:50 uur: De tv-ontvanger mag weer herstart of gereset worden. Dat zou het probleem moeten verhelpen

10-12-2020 20:00 uur: Het onderzoek naar de oorzaak is gestart

12-12-2020 20:00 uur: Opgelost

 

 

Eindtijd

11-12-2020

 

 

De titel mag wel aangepast worden. Het gaat niet alleen om de gids of opnames.

Het kastje reageerde niet meer op de afstandsbediening en een reset blijft hangen. Ik was bezig om te zappen. Ik was niet bezig met de gids of op opnames. Ik kan niet eens opnemen.


In IJmuiden sinds uur of 15 last van. Eerst viel tv ontvanger telkens uit. Zijn andere ook oud Telforts? Ik kreeg nieuwe modem thuis gestuurd en is sinds gister geïnstalleerd 

Ik was eerder ook bij Telfort en heb sinds een maand ook andere modem.  Het is tot vanavond goed gegaan en nu is er een storing


Hier zelfde


Hele dag al problemen met tv. Toen ik niet meer van zender kon verwisselen een reset gedaan. Nu alleen nog een zwart scherm. Geen info op KPN site, later lag hele site plat. 


Bij mij lijken alle zenders het weer te doen, de tv gids ook.
Alleen de opnames laden niet. Foutmelding: Opnames kunnen niet worden geladen. De server doet er te lang over om te reageren (time-out). (AVS-TO-0001).


Deze melding heb ik overigens eerder ook al eens gehad, voor deze grote storing.


Weer / nog steeds storing!!

Gister ook al klacht ingediend wegens niet goed functioneren van opname terugkijken.

 

Het zou opgelost zijn en heb vanmiddag ook terug kunnen kijken.

 

Nu Opnamemenu en tv gids worden niet geopend. Krijg gelijk foutmelding.

 

Het valt mij wel op dat steeds na 19uur altijd de evt. problemen en trage verbinding optreden. Net zoals gisteravond. Heel typisch. 

 

Nu een week of 2 KPN en gelijk al zoveel gedoe , was er al bang voor toen de overname bekend werd van telfort naar KPN. Wij gaan maar eens opties bestuderen wat aan andere aanbieders mogelijk is , want hier heb ik geen zin in.

Ja idd wij ook. Met Telfort in 5 jaar ooit 1 grote landelijke storing gehad.

Nu paar maanden officieel kpn en elke dag trammelant.

Ik ga ook kijken voor andere provider. Ben het zat. Mobiel van mijn man idem, weinig tot geen bereik meer. Met Telfort ook nooit last van gehad. 

En als je vraagt hoe het kan is het geen idee, we hebben niks veranderd. Als er niks veranderd is waarom heet het dan nog steeds niet gewoon Telfort?

 


hier werkt het weer na een herstart van de ontvanger!

 


ook last  van  een storing  mijn  itv ontvanger komt  niet verder  dan 95 procent  van af 19.oo  al geen tv  omgeving  Berghem bij Oss  


Ter aanvulling op mijn vorige bericht: Beide itv ontvangers zijn herstart. De een omdat er geen reactie op de afstandbediening kwam (gebeurt zo om de 3 weken en heeft dan een herstart nodig). Daarna (na meerdere pogingen om te herstarten) vanwege voetbal op tv de ontvanger van boven naar beneden gehaald, en die werkt gelukkig wel.


Inmiddels werken beide ontvangers weer :relaxed:


Da's een lekker advies: tv-kastje niet resetten……….

In alle instructies is dat zo'n beetje het eerste dat je moet doen om vast te kunnen stellen dat het geen “echte” KPN storing is……

Wel makkelijk een flink bedrag per maand toucheren en daarvoor in retour krijg je dit soort amateuristisch gepruts.


ook last  van  een storing  mijn  itv ontvanger komt  niet verder  dan 95 procent  van af 19.oo  al geen tv  omgeving  Berghem bij Oss  

Hier in Doetinchem precies hetzelfde. Hopelijk is de storing snel opgelost 


Het is wel meer dan storing tv-gids en opnames zoals vermeld in het startbericht.

Mijn moeder heeft maar zo'n 18 zenders en alleen live. Verder niets! Gids werkt niet, opnames werkt niet, extra pakketten en glaszenders werken niet…..

Ook online zijn de opnames niet beschikbaar.


Het probleem lijkt verholpen te zijn.


Niet resetten nee handig zo'n opmerking al vanaf 19.45 uur storing toen verbraken jullie de verbinding al bij 0800-0402 inmiddels al 4x gereset en nu zwart beeld ook hier blijft hij hangen op 95% gaat prima de laatste tijd bij KPN 🤨


Het enige dat door  de kpn opgelost wordt is de suiker in hun koffie:rage:


Ook hier alles geprobeerd wat er geschreven wordt….. blijft lekker op 98 procent hangen.

andere modem in huis werkt gewoon en heb ook gewoon drie witte ledjes op de stekker.

graag oplossing of nieuw spul!!!


Hier in Amersfoort hetzelfde, na dagen ergeren aan het trage, vastlopen, niet reageren van tv gids enz. software opnieuw geïnstalleerd en nu beperkte modus


Da's een lekker advies: tv-kastje niet resetten……….

In alle instructies is dat zo'n beetje het eerste dat je moet doen om vast te kunnen stellen dat het geen “echte” KPN storing is……

Wel makkelijk een flink bedrag per maand toucheren en daarvoor in retour krijg je dit soort amateuristisch gepruts.

Ze zijn nu overgestapt op dat de kerstlichtjes de oorzaak zijn. 


Alles werkt weer in Leusden en het menu en gids is supersnel.  Goed gedaan KPN👍🏼


Grrr na maanden al probleem sinds kpn daar ik klant van Telfort was( ben)heb daar al over gebeld ja ze waren bezig zou worden opgelost dacht dat mijn apparatuur stuk was of oud.. Hier in hengelo Overijssel na hele dag al problemen alles uit opnieuw ect eerst problemen verspringen geen  gids fout melding 303 weer alle stekkers ect eruit nu foutmelding 842 Nu totaal geen tv of Wi-Fi meer sinds 20.30 a 21 u ongeveer 


Al meerdere keren opnieuw opgestart en reset gedaan naar fabrieksinstelligen maar blijft lang gangen op 95% en vervolgens melding geen zenderlijst


Dat is apart hier   staat dat je bij code STB-ufa-03 moet herstarten, en bij dit topic staat dat je niet moet herstarten.
Trouwens de  itv ontvanger wordt steeds trager. Het oude Telfort menu was veel beter en sneller. Sinds de switch van Telfort naar KPN steeds vaker problemen. Deze hardware lijkt te traag voor de manier hoe de software geprogrammeerd is


Heb ik ook last van heb 3 kastjes alles geprobeerd opnieuw opstarten en blijft op 95 % hangen en dan weer de melding als het langer dan 10 minuten weer opnieuw opstarten is gewoon ruk bij KPN problemen op problemen bij KPN Ziggo was wat maar dit is onderhand net zo


Nog maar een keer dan;

Hier eigenlijk nooit problemen, vandaag dus voor het eerst in lange tijd. Vervelend maar brand is erger.

Rustig doorgaan met ademhalen, KPN lost het heus wel op.

Droeftoeteren alleen als je daarna stopt, prima.

Afwachten maar, en anders op tijd naar bed 😎

 


vanaf 19:45 storingsmelding STB-ufa-03 in beeld.

Ontvanger reeds 2 maal gereset. Experia box reeds gereset. Niets helpt.