Skip to main content

Storing TV-gids en opnames

Er is op dit moment een storing gaande met opnames terugkijken en de tv-gids. We doen er alles aan om deze storing zo snel mogelijk te verhelpen. Zodra we een update hebben zullen te dit topic updaten. Door overbelasting is ook KPN.com niet/slecht bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak.

 

10-12-2020 20.30 uur: Na een herstart of reset is er een mogelijkheid dat de tv-ontvanger vast loopt. Daarom het advies om de tv-ontvanger niet te herstarten of resetten. 

 

 

Status: 

 

10-12-2020 21:50 uur: De tv-ontvanger mag weer herstart of gereset worden. Dat zou het probleem moeten verhelpen

10-12-2020 20:00 uur: Het onderzoek naar de oorzaak is gestart

12-12-2020 20:00 uur: Opgelost

 

 

Eindtijd

11-12-2020

 

 

Het (willen) opnemen van een programma lukte niet. Bij controle of programma (zonder dat stip verscheen bij het programma) werden de opgenomen programma's niet geladen. Hierop TV ontvanger uitgezet en 10 tellen later opnieuw opgestart. bleef bij 95 % vaststaan. 2e keer idem.

2e TV kastje geprobeerd. Bij agenda laden melding dat programma's niet geladen konden worden.

Daarop modem uitgezet en opnieuw opgestart kwam ook niet verder dan 95%

Tijdens het proces foutcodes (AVS-TO-0001) en Fout code 570. Weet niet meer precies waar in proces.

Bij KPN,COM/SERVICE willen kijken of er iets bekend was van een storing. Niet gelukt melding; Server is overbelast. Bij bellen naar 08000402 de mededeling door drukte kunnen we u niet doorverbinden naar een medewerker. Bedankt KPN na het regelmatig spontaan opstarten van de TV-ontvanger. kan ik nu helemaal niet meer kijken.

Hier hetzelfde verhaal resetten is het 1e wat je moet doen volgens KPN en daar zitten we dan 😡


Storing TV-gids en opnames

Er is op dit moment een storing gaande met opnames terugkijken en de tv-gids. We doen er alles aan om deze storing zo snel mogelijk te verhelpen. Zodra we een update hebben zullen te dit topic updaten. Door overbelasting is ook KPN.com niet/slecht bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak.

 

Na een herstart of reset is er een mogelijkheid dat de tv-ontvanger vast loopt. Daarom het advies om de tv-ontvanger niet te herstarten of resetten. 

 

 

Status: 

Update 1 (10-12-2020 20:00 uur): Het onderzoek naar de oorzaak is gestart

 

 

Verwachte eindtijd

n.n.b.

 

 

Heel vervelend dit. Regelmatig problemen. Opnieuw opstarten zonder iets te doen. Of hij staat ineens stil. Nu weer dit deze fout code nog nooit gezien of meegemaakt. Laatste tijd veel problemen bij interactieve tv. 


Komt KPN nu met een dagvergoeding voor niet geleverde diensten?

dus KPN pak uit met je kado kalender


Na mijn laatste melding diverse malen dat klote ding weer gerest. Ik meldt dit niet eens meer.

Ik geloof dat deze week iets is geüpdatet aan het kastjes; het wordt dus alleen maar slechter.

Zet net kastje aan, zwart beeld maar het kastje staat wel aan want als ik zap zie ik alleen het zendernummer in het zwarte beeld.

Na enig gepiel toch beeld maar dan werkt de tv-gids niet meer.

Ben het echt zat aan het worden, wat een gedoe zeg. 

KPN, doe er wat mee!

 

 


Nog maar een keer dan;

Hier eigenlijk nooit problemen, vandaag dus voor het eerst in lange tijd. Vervelend maar brand is erger.

Rustig doorgaan met ademhalen, KPN lost het heus wel op.

Droeftoeteren alleen als je daarna stopt, prima.

Afwachten maar, en anders op tijd naar bed 😎

 

Ik denk dat het scheelt ja, als je vrijwel nooit een storing hebt.


Had ook de ontvanger opnieuw opgestart...…

Wordt toch aangeraden bij problemen? Pffff

Nu ook 1-16 en 200  beschikbaar.

De home en return knop op de ab werken ook niet..

KNUDDE KPN!!

 


Hier werkt alles weer, top!!


Het probleem lijkt verholpen te zijn.

Bij mijn moeder werkt het nog niet. Nog steeds STB-ufa-03 beperkt modus. Geen contact met de server.

Ikzelf heb geen last van deze storing. Zouden alleen glasklanten getroffen zijn? @wjb .


Sinds 2 minuten doet alles het weer, eerst modum even aan en uit zetten. Succes iedereen!!


Bij mijn moeder werkt het nog niet. Nog steeds STB-ufa-03 beperkt modus. Geen contact met de server.

Ikzelf heb geen last van deze storing. Zouden alleen glasklanten getroffen zijn? @wjb .

Ik heb ook geen last (meer) van de storing die in dit topic besproken wordt.


Lekker handig van de persoon die alles bij elkaar heeft gedonderd. De topic van deze thread was: foutcode STB-ufa-03 en niet Storing i-TV programma gids en opnames niet beschikbaar.

BTW dit probleem zijn op alle 4 de ontvangers hier

 

Fijne avond


In IJmuiden sinds uur of 15 last van. Eerst viel tv ontvanger telkens uit. Zijn andere ook oud Telforts? Ik kreeg nieuwe modem thuis gestuurd en is sinds gister geïnstalleerd 

Ik was eerder ook bij Telfort en heb sinds een maand ook andere modem.  Het is tot vanavond goed gegaan en nu is er een storing

Yep!!!Hier ook een oud telforter....goh wat mis ik telfort

Vooruitgang =in dit geval zeker geen verbetering😡


Heb geen glas, was 9 jaar geleden wel beloofd, maar heb ook de hele avond al de storing


Waarom opeens nieuw topic? Is de waarheid te hard soms?dat er tijdens de zogenaamde veel beloofde update zoveel problemen om de hoek komen kijken.Dus dan maar scheiden van problemen zodat het niet aan de updat kan liggen? Lekker geloofwaardig weer kpn


Wij hebben helemaal niks meer, alleen zwart beeld, dus kunnen ook geen Netflix kijken. Het is al gedonder sinds een tijd terug kpn het menu vernieuwd heeft. Zijn ze mee bezig krijg je dan te horen. Maar nu dus zwart beeld. Geen zenders of niks beschikbaar.

Rechts boven op de afstandsbediening even tv ontvanger uitzetten paar minuutjes daarna weer aan doen ik heb inmiddels weer beeld 😉


Wat te doe heb alles al gereset de server stekker eruit 5sec er weer in interactieve tv kastje 4K gereset zelfde stekkers eruit en erin.

nog steeds problemen gedeeltelijke tv-programma’s

Zojuist opgelost heb op de afstandsbediening rechtsboven tv ontvanger uitgezet na paar minuutjes weer aan en heb weer tv na 3  uur 😉


Forum STB-ufa-03- beperkte modus, deze forum ligt er uit op dit moment KPN

Het probleem is nog steeds niet opgelost nog steeds beperkt in zenders verwacht geen oplossing voor vandaag.

net nog eens geprobeerd om de stappen te doorlopen maar geen resultaat.

Wat wij wel ondervinden de laatste afgelopen 6 maand steeds meer problemen met de ontvanger van vast lopers geen werkende AB tot het spontaan opstarten van de ontvanger tot zelf 3 a 4 maal in de week, gaat een paar dagen goed begint het geklooi weer.

Je zult haast denken dat de ontvanger aan zijn levens einde is en kuren begint te vertonen , inmiddels is de ontvanger 6 jaar oud en voorheen perfect werkte.

 

 

 

 


Zet de decoder maar een half uur uit en verwijder de netwerk stekker.

En wonder boven wonder het gaat weer werken


Iets te vroeg gejuicht,  nu kan ik weer niet bij mijn opnames…. Zucht...:unamused::tired_face:


KPN en snel op lossen….

Als ze net zo snel zijn met het oplossen als ze met het oplossen van de trage menu zijn zou ik de ontvanger alvast het raam uitpleuren en een andere provider gaan bellen

Zo is het ,denk er net zo over


Hier in Zevenaar doet die het weer. Volgens berichten heb ik een verniewd menu…..maar dat had ik al twee maanden of langer?

Of hebben ze de software versie die het wel deed weer geherinstalleerd?

Hoe dan behalve zenders zijn gids en opnames ook weer beschikbaar.

Verder niets gedaan.

 

 


Ik was ooit in een ver verleden zó'n tevreden klant!

Ik lachte zelfs mijn moeder uit met haar trage Ziggo en UPC.

Het lachen is mij maanden geleden al vergaan toen jullie zijn gaan kutten met die nieuwe software!

Het waren ten eerste absoluut géén verbeteringen en ten tweede moeten jullie alle software programmeurs die dit ontwikkeld hebben per direct ontslaan!

 

Wát een bagger, wat een ellende, traag, geen beeld, geen menu, weer eruit, weer opstarten.

En service?

How maar!

Niemand die bereikbaar is, niet telefonisch noch online.

Ja, via Twitter, als je ze een complimentje geeft.

Zie al maanden geen reden meer om een compliment te geven.

 

Compensatie aanvragen is ook niet mogelijk, want volgens het systeem is er géén storing?!

Bent u nu echt serieus?

Ik heb al dagen problemen en de gehele avond nul beeld!

Tijd om me bij mijn moeder te scharen en over te stappen naar een ander...


Ik was ooit in een ver verleden zó'n tevreden klant!

Ik lachte zelfs mijn moeder uit met haar trage Ziggo en UPC.

Het lachen is mij maanden geleden al vergaan toen jullie zijn gaan kutten met die nieuwe software!

Het waren ten eerste absoluut géén verbeteringen en ten tweede moeten jullie alle software programmeurs die dit ontwikkeld hebben per direct ontslaan!

 

Wát een bagger, wat een ellende, traag, geen beeld, geen menu, weer eruit, weer opstarten.

En service?

How maar!

Niemand die bereikbaar is, niet telefonisch noch online.

Ja, via Twitter, als je ze een complimentje geeft.

Zie al maanden geen reden meer om een compliment te geven.

 

Compensatie aanvragen is ook niet mogelijk, want volgens het systeem is er géén storing?!

Bent u nu echt serieus?

Ik heb al dagen problemen en de gehele avond nul beeld!

Tijd om me bij mijn moeder te scharen en over te stappen naar een ander...

Pfffff…..🤪

Voel je je nu beter? 😘


Omdat de laatste dagen af en toe een storing was en het me goed leek om zoals gelezen een “frisse start” uit te voeren. Pfff wat duurt dat allemaal lang. Het menu was al langzamer dan voor de invoering van het nieuwe menu. Maar nu is het helemaal traag als lava. Ik hoop dat het snel verbeterd wordt. Hoera kan 1 zender zien...

H.


Hier werkt alles weer, heeft 2,5 uur geduurd, dvd’tje gekeken, klaar! 👍