Skip to main content

Storing KPN TV

 

Er is op dit moment een storing gaande met het kijken en terugkijken via de KPN TV ontvangers. 
Klanten ervaren issues met opnames kijken en/of komen in de beperkte modus uit van 3 kanalen, NPO 1, 2 en 3. De rest geeft zwart beeld.
We doen ons best om dit op te lossen. 

Kijken via de app werkt wel.

Zodra er een update is zullen we dit topic bijwerken.

Onze excuses voor het ongemak.

 

Update: 20-07 10:50
De storing is opgelost, mocht je nog problemen ervaren moet het voldoende zijn om je ontvanger te herstarten.

Dit kun je oplossen door de tv ontvanger stroomloos te maken door de stekker uit het stopcontact te halen en na 30 seconden de tv ontvanger weer aan te sluiten.
 

Mocht dit het niet oplossen kun je terecht op www.kpn.com/storing, contact opnemen met 0800-0402 of hier een nieuw topic voor aanmaken

Update: 20-07 08:15

De storingen van gisteren met betrekking tot de onbeschikbaarheid van zenders is opgelost.

Echter het kan zijn dat bij het opvragen van een zender een zwart scherm verschijnt. Door 1 keer naar de volgende zender (omhoog of omlaag) te zappen en weer terug, is de zender weer beschikbaar. Let op het kan zijn dat je deze handeling voor meerdere zenders moet herhalen. 

 

Ik heb ook alleen nederland 1 2 en 3


als storing bekend is waarom geen mail naar de klanten zodat men weet wat er aan de hand is bij allestoringen.nl is het wel te lezen maar vanuit kpn zelf helemaal niks en als je beld word zomaar de verbinding verbroken


Hier gewoon alle zenders


TV kijken is ook zo jaren 80. Wie kijkt er nu nog serieus veel TV dan terwijl er zoveel leuks op Internet te zien is wat je helemaal zelf kan bepalen waar je naar kijkt. En het heeft ook  geen zin om als je nu een TV storing hebt te rommelen met je verbinding of tuner of naar de helpdesk te bellen. 

Gelukkig mag iedereen zelf beslissen wat hij op welke manier gaat kijken.

Maar met het 2de zinnetje ben ik het wel eens: herstart van modem of tuner heeft op dit moment geen nut (of kan zelf averechts werken).


als storing bekend is waarom geen mail naar de klanten zodat men weet wat er aan de hand is bij allestoringen.nl is het wel te lezen maar vanuit kpn zelf helemaal niks en als je beld word zomaar de verbinding verbroken

Er is een topic hier op het forum geplaatst en ook op de storingspagina staat een melding. Lijkt me in eerste instantie voldoende.


Is er een storing? Mijn tv-ontvanger geeft alleen zwart beeld. Na de eerste keer opstarten kwam ik in beperkte modus, maar kreeg geen tv-beeld en kon niet in het menu. Opnieuw de stekker eruit en opnieuw opstarten geeft telkens zwart beeld, niet eens het menu.


Wat is er aan de hand met de VIP5202? KPN klantenservice is telefonisch niet bereikbaar via 0800-0402. 
 

Hoe lossen we het op?

nee als je 3 toetst wordt ineens de verbinding verbroken wat een bagger klantenservice

 


Wel is het menu, gids en dergelijk zichtbaar. Ned 1-2-3 werken ook. 

Heb mijn andere decoder gepakt en die werkt wel gewoon op de internet en hdmi kabel, dus lijkt het mij aan de decoder te liggen. 

Heb de decoder al een keer een frisse start gegeven maar dit helpt ook niet. 


Krijgen we nu ook een korting wegens gebrekkige diensten, laten we zeggen van zo'n 6,4%? Ach ja, de ervaring leert (na 8 jaar kpn) dat je niet veel tegenprestatie hoeft te verwachten of dat er vanzelf iets wordt bedacht ter compensatie. Of je moet zin hebben om lang te bellen naar de klantenservice, been there done that, geen zin (meer) in. Ach ja, na zoveel storingen went het wel een beetje...


Hier precies het zelfde probleem

 

 


ik zou het forum van KPN even lezen ;-)


Even geïnventariseerd tot aan 84. Deze werken NIET.

RTL 4, RTL 5, RTL 8 via 670, RTL z, SBS 6, Paramount, ESPN, Discovery, Fox, TLC, National geographic, SBS 9, MTV, Dreamworks, BBC First, Disney channel, VRT1, Ketnet, History, Nickelodeon, Eurosport 1, InPlus, Njam, BBC News, Beleef KPN, Zender vd Maand, Crime & Investigation, ARD, ZDF, RTL, WDR, Cartoonito, RTL Telekids, CNN, Euronews, Aljazeera, E!, RTL B

 

Ben uitgeweken naar digitenne sbs 6 Oranjezomer


Er is een TV storing @Robert77 , zie hier

 


Ik heb ook alleen 1 2 & 3

Alle andere zenders zijn zwart en af en toe een hinderlijk geruis


Sinds vanavond  na het kijken van rtl 4   schakel ik over op rtl 6  kreeg op een geen beeld meer

 

 

Dat snap ik, als u afstemt op een niet bestaande zender 😉. Nee, toch wel weer frappant, die zender weer wel en die weer niet, wat doen ze nou toch allemaal bij kpn?


Even geïnventariseerd tot aan 84. Deze werken NIET.

RTL 4, RTL 5, RTL 8 via 670, RTL z, SBS 6, Paramount, ESPN, Discovery, Fox, TLC, National geographic, SBS 9, MTV, Dreamworks, BBC First, Disney channel, VRT1, Ketnet, History, Nickelodeon, Eurosport 1, InPlus, Njam, BBC News, Beleef KPN, Zender vd Maand, Crime & Investigation, ARD, ZDF, RTL, WDR, Cartoonito, RTL Telekids, CNN, Euronews, Aljazeera, E!, RTL B

 

Ben uitgeweken naar digitenne sbs 6 Oranjezomer

Dat is wel raar dan @PeterG . Bij mij werkt o.a. SBS6, ARD en WDR wel.


Gisteren keek ik nog naar BBC1 ..een opgenomen programma en nu kan dit niet meer!


Gut, het spijt me dat ik niet zo veel ervaring heb met storingen bij kpn en omdat het in eerste instantie ook helemaal nergens gemeld werd toen ik als eerste stap uit probeerde te zoeken of er een storing was, maar niks kon vinden en na het doorlopen van de 'zelfhulp-stappen' op de site uit kwam bij het bellen van de klantenservice nádat de suggesties in het stappenplan niks uithaalde en dáárna op dit forum terecht kwam .... 

 


Even geïnventariseerd tot aan 84. Deze werken NIET.

RTL 4, RTL 5, RTL 8 via 670, RTL z, SBS 6, Paramount, ESPN, Discovery, Fox, TLC, National geographic, SBS 9, MTV, Dreamworks, BBC First, Disney channel, VRT1, Ketnet, History, Nickelodeon, Eurosport 1, InPlus, Njam, BBC News, Beleef KPN, Zender vd Maand, Crime & Investigation, ARD, ZDF, RTL, WDR, Cartoonito, RTL Telekids, CNN, Euronews, Aljazeera, E!, RTL B

 

Ben uitgeweken naar digitenne sbs 6 Oranjezomer

Ik heb op de TV+ Box geen last gelukkig net alles doorgelopen en alles heeft beeld hier.

Mag het afkloppen als ik het zo lees hier

 


Nergens last van, af en toe verspringt alleen het beeld even. Alle zenders alsmede terugkijken werken prima. Ik merk wel dat er wat loos is omdat het niet allemaal “smooth” loopt, maar als je het niet weet … postcode 1689


Hier ook sinds een uur van alles aan het proberen maar ik zie net dat heel wat meer mensen last hebben…

Via ITV werkt het wel maar tv met kast doet na 123 niks het meer


Hallo,

Vanavond geeft de commerciële zenders geen beeld helemaal zwart, alleen zender 1,2 en 3 wél!

Gids werkt ook.

Stekker uit de modem gehaald en paar seconden gewacht weer in de wandcontactdoos gezet weer werkt het niet! tv ontvanger ge update en lukt nog steeds niet!

hoe nu verder, ligt het aan de TV ontvanger HMB 2260V  moet het vervangen worden?

via vorige berichten gelezen van wel.

hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Isaäc 


Even geïnventariseerd tot aan 84. Deze werken NIET.

RTL 4, RTL 5, RTL 8 via 670, RTL z, SBS 6, Paramount, ESPN, Discovery, Fox, TLC, National geographic, SBS 9, MTV, Dreamworks, BBC First, Disney channel, VRT1, Ketnet, History, Nickelodeon, Eurosport 1, InPlus, Njam, BBC News, Beleef KPN, Zender vd Maand, Crime & Investigation, ARD, ZDF, RTL, WDR, Cartoonito, RTL Telekids, CNN, Euronews, Aljazeera, E!, RTL B

 

Ben uitgeweken naar digitenne sbs 6 Oranjezomer

Dat is wel raar dan @PeterG . Bij mij werkt o.a. SBS6, ARD en WDR wel.

Klopt @Joris62 . De inventarisatie nam 'wat tijd’ in beslag. Terwijl kpn natuurlijk met herstel bezig is.


Er is op dit`moment een algehele TV storing @Allang , zie

Dus eventjes geduld.


https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/storing-interactieve-televisie-595354


De informatie voorziening kan veel beter, zorg dat je klanten ergen gemakkelijk kunnen zien dat er een storing is. 

En als je de klantenservice belt verwacht je ook iemand aan de lijn te krijgen, en niet dat je wordt doorverwezen naar een site en de verbinding wordt verbroken.