Skip to main content

Storing KPN TV

 

Er is op dit moment een storing gaande met het kijken en terugkijken via de KPN TV ontvangers. 
Klanten ervaren issues met opnames kijken en/of komen in de beperkte modus uit van 3 kanalen, NPO 1, 2 en 3. De rest geeft zwart beeld.
We doen ons best om dit op te lossen. 

Kijken via de app werkt wel.

Zodra er een update is zullen we dit topic bijwerken.

Onze excuses voor het ongemak.

 

Update: 20-07 10:50
De storing is opgelost, mocht je nog problemen ervaren moet het voldoende zijn om je ontvanger te herstarten.

Dit kun je oplossen door de tv ontvanger stroomloos te maken door de stekker uit het stopcontact te halen en na 30 seconden de tv ontvanger weer aan te sluiten.
 

Mocht dit het niet oplossen kun je terecht op www.kpn.com/storing, contact opnemen met 0800-0402 of hier een nieuw topic voor aanmaken

Update: 20-07 08:15

De storingen van gisteren met betrekking tot de onbeschikbaarheid van zenders is opgelost.

Echter het kan zijn dat bij het opvragen van een zender een zwart scherm verschijnt. Door 1 keer naar de volgende zender (omhoog of omlaag) te zappen en weer terug, is de zender weer beschikbaar. Let op het kan zijn dat je deze handeling voor meerdere zenders moet herhalen. 

 

Gisteren keek ik nog naar BBC1 ..een opgenomen programma en nu kan dit niet meer!

Hier kan ik in de app gewoon naar opnames van BBC One kijken.


https://www.ad.nl/tech/tv-storing-bij-kpn-gebruikers-krijgen-alleen-npo-1-2-en-3-te-zien~a130a410/


De tv ontvanger geeft alleen Nederland 1en 2 door ook na meerdere malen opnieuw opgestart te hebben wat kan de oorzaak zijn 


Er is een storing gaande :

 

Starttijd
19 juli 2023 om 20:35
(Verwachte) eindtijd
20 juli 2023 om 00:45
Type storing
Storing Televisie
Melding
Op dit moment is er een Interactieve TV storing in jouw regio. Het spijt ons dat je nu geen tv kan kijken zoals je gewend bent. We werken hard aan een oplossing.

Wij hebben nog niets van deze storing meegekregen. Zowel op onze 5202 als op de 7022 werken alle zenders zonder enig probleem.


De informatie voorziening kan veel beter, zorg dat je klanten ergen gemakkelijk kunnen zien dat er een storing is

 

Die is er: http://kpn.com/storing . @Heng 


Hier ook, enkele zenders werken wel ander, waaronder CNN niet. Hebben 5 dagen geleden 18 uur zonder TV gezeten, vandaag verplicht kijken naar NPO1, 2 of 3, RTL 4 doet het ook. BBC begint het net weer te doen.


Inderdaad hier ook maar op mij andere tv in een andere kamer weer niet. We wachten het maar af


Bij mij werkt alles gewoon. (KPN TV+ / Sagecom DIW7022)


Ik heb ook nog steeds maar NPO 1 2 3 alle stappen al ondernomen ik kom er niet uit wie heeft de oplossing of gewoon afwachten ?


Alleen ned 1,2,3 doen het hier in Egmond aan den hoef 


Nijmegen is ook getroffen. Ned 1, 2 en 3 en sommige commerciele zenders doen het (Nicelodeon, ID en Fox maar ben gestopt met zappen… ;) )

Als ik de hysterische commentaren van sommigen hier zie denk ik dat Putin ergens een punt heeft met z'n dedain voor de Westerse mens. Geef moeder de vrouw weer eens wat aandacht. En nu maar kijken oft we over negen maanden niet een kleine baby boom krijgen. ;)


Gewoon afwachten!! Er wordt aan gewerkt. 


Er is een storing.  Wordt aan gewerkt!


Vanavond 19 juli, BBC2 tv, werkt niet ook niet de eerdere opnames. In de app,  via tablet werkt BBC2 wel! Wat is er fout, wanneer wordt dit hersteld?


Vanaf vandaag ontvang ik alleen nog maar de zender npo 1,2 en 3. Ik heb alle hulppagina’s op de site doorlopen. Graag zou ik het probleem zo snel mogelijk opgelost willen zien.


Dat wil kpn ook! Er wordt aan gewerkt!!


Ik zie nu dat er hier in Zeeland een storing is met ITV tot 0.45 uur!


Getroffen door deze grote storing.

Zeer veel zenders getroffen. Ontvangers 2952 en 2260 naar het nu naar uit ziet.


Vanavond gaf BBc1 tijdens the Great British sewing Bee een zwart scherm. Ik had het programma opgenomen en ging de opname bekijken terwijl het nog bezig was. Toen schakelde ik naar het live programma (dat bijna afgelopen was) en daar was het scherm ook zwart. 

Blijkbaar is er niets uitgezonden? Er is in elk geval een uur alleen zwart opgenomen. 

Nog iemand die dit heeft en wat is de oorzaak/oplossing? Wordt het programma nog een keer uitgezonden?

Alle andere.kanalen werken wel. Het ligt dus niet aan de tv installatie.


Na uitschakelen van het kinderslot ook in de app zijn de voorheen geblokte zenders (met slotjes) allemaal niet zichtbaar!!  Als ik naar een vh geblokte zender ga komt er een zwart scherm alaof t slot nog aan staat. ook nadat ik de code heb ingetoetst en alles slotjes verdwijnen blijven de zenders op zwart scherm schieten.  graag contact hierover want hier word ik helemaal niet goed van!!


Er is vanavond een grote storing waarbij veel zenders het niet doen op de decoders 2952, 5202 en 2260. Maar ook in de app doen ze het niet.

Ze zijn inderdaad zwart door de storing.


Ook deze zender is getroffen door de grote storing. Zeker 40 zenders zijn getroffen en werken niet.

zie ook

http://kpn.com/storing

Mogelijk / waarschijnlijk werkt de opname ook weer als de zender het weer doet. 


Hier in Enschede ook, alleen Nederland 1,2 en 3. De app werkt wel.


Netwerk is een gammele onbetrouwbare zooi…

In deze moderne tijd moet uitval (zeker voor zo lang) onmogelijk zijn en is ook onnodig als alles fatsoenlijk en redundant is uitgevoerd. Schijnbaar interesseert het KPN geen fluit of we wel of niet tv kunnen kijken, alleen dat er op tijd betaald wordt. (en dat ieder jaar meer...)