Skip to main content

Storing KPN TV

 

Er is op dit moment een storing gaande met het kijken en terugkijken via de KPN TV ontvangers. 
Klanten ervaren issues met opnames kijken en/of komen in de beperkte modus uit van 3 kanalen, NPO 1, 2 en 3. De rest geeft zwart beeld.
We doen ons best om dit op te lossen. 

Kijken via de app werkt wel.

Zodra er een update is zullen we dit topic bijwerken.

Onze excuses voor het ongemak.

 

Update: 20-07 10:50
De storing is opgelost, mocht je nog problemen ervaren moet het voldoende zijn om je ontvanger te herstarten.

Dit kun je oplossen door de tv ontvanger stroomloos te maken door de stekker uit het stopcontact te halen en na 30 seconden de tv ontvanger weer aan te sluiten.
 

Mocht dit het niet oplossen kun je terecht op www.kpn.com/storing, contact opnemen met 0800-0402 of hier een nieuw topic voor aanmaken

Update: 20-07 08:15

De storingen van gisteren met betrekking tot de onbeschikbaarheid van zenders is opgelost.

Echter het kan zijn dat bij het opvragen van een zender een zwart scherm verschijnt. Door 1 keer naar de volgende zender (omhoog of omlaag) te zappen en weer terug, is de zender weer beschikbaar. Let op het kan zijn dat je deze handeling voor meerdere zenders moet herhalen. 

 

Netwerk is een gammele onbetrouwbare zooi…

In deze moderne tijd moet uitval (zeker voor zo lang) onmogelijk zijn en is ook onnodig als alles fatsoenlijk en redundant is uitgevoerd. Schijnbaar interesseert het KPN geen fluit of we wel of niet tv kunnen kijken, alleen dat er op tijd betaald wordt. (en dat ieder jaar meer...)

Beetje makkelijk hè. Als alles zo simpel was door het moeilijke woord redundantie te gebruiken en er was nooit meer een storing, dan is het dus vast niet zo simpel geweest en heeft het niets met dure termen te maken.


Er is vanavond een grote storing waarbij veel zenders het niet doen op de decoders 2952, 5202 en 2260. Maar ook in de app doen ze het niet.

Ze zijn inderdaad zwart door de storing.

En ook de 8001. Maar de radiozenders doen het wel. 


Storing KPN TV

 

Er is op dit moment een storing gaande met het kijken en terugkijken via de KPN TV ontvangers. We doen ons best om dit op te lossen. 

 

Alweer 😡 ?

De service van KPN blijft een zootje.

Gisterenavond om ± 21u00 alleen nog NPO 1 2 3 en regionale zenders te bekijken.

KPN geraadpleegd op storingsite , geen storingen.

Modum opnieuw opgestart , 3 x nieuwe software geladen op het TV kastje en 1 x de stroom er af gehaald , resultaat 0,0

Weer de site geraadpleegd en ja hoor , er is een storing , 3 x voor Jan L. het spul opgestart.

Werd gevraagd of ze een mail of een SMS moesten sturen als de storing voorbij was , de storing is hier over maar het SMS-je moet ik nog ontvangen.


Ik keek ook op de storingspagina, op mijn adres zou storing voor tv en mail zijn, maar heb nergens last van gehad.

 


Update 08:15 

De storingen van gisteren met betrekking tot de onbeschikbaarheid van zenders is opgelost.

Echter het kan zijn dat bij het opvragen van een zender een zwart scherm verschijnt. Door 1 keer naar de volgende zender (omhoog of omlaag) te zappen en weer terug, is de zender weer beschikbaar. Let op het kan zijn dat je deze handeling voor meerdere zenders moet herhalen. 


Gisteravond had ik nog nergens last van maar vanochtend bleven veel zenders zwart bij de eerste keer dat ik een zender opende. Als ik dan wegzap en opnieuw de zender selecteer dan heb ik in 100% van de gevallen beeld en geluid.

 

Edit: Ik zie nu net de opmerking van @Thomas hierboven.


Oplossing gevonden

 

workaround@

Menu

Systeem

Herstart

 

Geen last meer van zwarte scherm tijdens zappen….


nou hier in zwolle nog steeds niet.


Update 08:15 

De storingen van gisteren met betrekking tot de onbeschikbaarheid van zenders is opgelost.

Echter het kan zijn dat bij het opvragen van een zender een zwart scherm verschijnt. Door 1 keer naar de volgende zender (omhoog of omlaag) te zappen en weer terug, is de zender weer beschikbaar. Let op het kan zijn dat je deze handeling voor meerdere zenders moet herhalen. 

nou hier in zwolle nog steeds niks


@giel66 had je deze stappen ook al doorlopen?
 

Oplossing gevonden

 

workaround@

Menu

Systeem

Herstart

 

Geen last meer van zwarte scherm tijdens zappen….

Anders ben ik wel benieuwd naar welke TV ontvanger je hebt. Wil je dan ook je profiel invullen?


Hier wel, maar je moet - zoals Thomas al meldde - voor iedere zender een keer heen-en-weer zappen om de zender te activeren. 🤔


@giel66 had je deze stappen ook al doorlopen?
 

Oplossing gevonden

 

workaround@

Menu

Systeem

Herstart

 

Geen last meer van zwarte scherm tijdens zappen….

Anders ben ik wel benieuwd naar welke TV ontvanger je hebt. Wil je dan ook je profiel invullen?

alles gedaan maar nog steeds niks


@giel66 had je deze stappen ook al doorlopen?
 

Oplossing gevonden

 

workaround@

Menu

Systeem

Herstart

 

Geen last meer van zwarte scherm tijdens zappen….

Anders ben ik wel benieuwd naar welke TV ontvanger je hebt. Wil je dan ook je profiel invullen?

alles gedaan niks nog.  tv ontvanger is hmb2260 arcadyan


Er is nu nét nog iets veranderd, kun je het nog eens proberen @giel66? Eventueel met nog een herstart?


Probeer is software opnieuw te installeren (https://kpn.com/frissestart)


Hier nog steeds op 1 ontvanger alleen ned 1 t/m 3 en de rest niks. De andere heeft gewoon gewerkt ook gisterenavond. 

 

Heb ze ook al een keer omgewisseld en werkt ontvanger nog steeds niet. Ook al een frisse start gegeven, maar niks helpt. 

 

Het lijkt mij niet dat het aan de storing kan liggen bij ons, want dan zouden ze het allebei niet doen (toch?). 


Update: 20-07 10:50
De storing is opgelost, mocht je nog problemen ervaren moet het voldoende zijn om je ontvanger te herstarten.
Mocht dit het niet oplossen kun je terecht op www.kpn.com/storing, contact opnemen met 0800-0402 of hier een nieuw topic voor aanmaken


Update: 20-07 10:50
De storing is opgelost, mocht je nog problemen ervaren moet het voldoende zijn om je ontvanger te herstarten.
Mocht dit het niet oplossen kun je terecht op www.kpn.com/storing, contact opnemen met 0800-0402 of hier een nieuw topic voor aanmaken

Helaas. Vanmorgen deed alles het inderdaad weer en nu weer niet meer 🫤


En nu de hamvraag ik het kader van de transparantie.

Wat was er aan de hand en wat gaat KPN doen om dit in de toekomst te voorkomen?


We hebben geregeld storing, nu werkt de afstand bediening niet, heb er 2 nieuwe gehad maar werkt niet., In het begin wel.

Heb alle informatie over hoe je die aan de praat kan krijgen, helaas geen resultaat.


Vanmorgen deden alle zenders 't weer en nu staat alles behalve NPO1, 2 en 3 en de radiozenders opnieuw op zwart. Wellicht een idee om te stoppen met het geklungel met het TV+ platform en gewoon weer alleen de normale streams aan te bieden? 


En nu de hamvraag ik het kader van de transparantie.

Wat was er aan de hand en wat gaat KPN doen om dit in de toekomst te voorkomen?

Gewoon opnieuw weer de boel platgooien. 😡


Update: 20-07 10:50
De storing is opgelost, mocht je nog problemen ervaren moet het voldoende zijn om je ontvanger te herstarten.
Mocht dit het niet oplossen kun je terecht op www.kpn.com/storing, contact opnemen met 0800-0402 of hier een nieuw topic voor aanmaken

Helaas. Vanmorgen deed alles het inderdaad weer en nu weer niet meer 🫤

Precies, dát! 


Via mijn KPN app is de storing opgelost. Vanmorge vroeg had ik ook weer alle zenders. Om 9.43u begon de storing weer. Hetzelfde als gister. Alleen blijft er bij mijn KPN app. Staan dat de storing is opgelost. Modem opnieuw opgestart maar werkt niet.hoe actueel is die app dan eindelijk?


Hier wel, maar je moet - zoals Thomas al meldde - voor iedere zender een keer heen-en-weer zappen om de zender te activeren. 🤔

Dat werkt nu ook niet meer. En verder heb ik de indruk dat de beeldkwaliteit op NPO1, 2 en 3 niet HD is, zoals altijd bij "beperkte modus".