Skip to main content

Op dit moment ontvangen wij signalen dat meerdere tv zenders niet werken.

 

Het betreft zowel interactieve tv als Digitenne en andere providers lijken met dezelfde storing te kampen. We hebben hier een melding over doorgezet naar onze technische dienst, we zoeken momenteel naar de oorzaak én oplossing. Zodra we een update hebben met betrekking tot deze  storing, zullen we dat in dit topic plaatsen. Onze excuses voor het ongemak.

 

18-12-2021 om 02:30 uur is de storing opgelost. Oorzaak zat in de aanvoer van de kanalen, daardoor waren bepaalde zenders niet beschikbaar voor ITV, ITV online en Digitenne. 
Opnames die gemaakt zijn tijdens de storing en de functionaliteit Terugkijken kunnen niet meer hersteld worden (gaat om de periode 18-12 tussen 22:00 en 02:30 uur). Excuses voor het ongemak!

Het is wel mogelijk om de herhalingen (terug) te kijken. Het gaat hierbij dan om het Formule 1 café en het jaaroverzicht.

 

 

Het probleem speelt zich bij meerdere providers als ik de verschillende webcares en AlleStoringen mag geloven.

Dat is dan apart, kijken wat ie doet als die switcht naar het volgende programma. 


Jep, geen idee wat het is of kan zijn maar dat het groter is dan alleen bij KPN dat moge duidelijk zijn 😉


Bij mij switch die gewoon naar de volgende programma op Ziggo Sport. 


Bij Ziggo liggen momenteel alle regionale zenders eruit. De rest werkt wel.


Hier liggen er ook een hele zwik aan zenders uit. Ik had het al verwacht. De hele avond gestotter en gedoe. Dat gaat trouwens de hele week al zo. Ik had de IGMP proxy van mijn Ubiquiti al gereset, maar dat bracht geen oplossing. 
 

Toen het beeld opeens terugspoelde wist ik wel genoeg. Het ligt bij KPN. En dat klopt dus. Het lijkt me voor een IT-bedrijf een nachtmerrie als je niet weet waar de storing vandaan komt. 
 

Volgens mij zijn het wel allemaal zenders die komen uit België. Dus Spike, Discovery, History etc. 


Wat er precies aan de hand is weten we niet, als KPN wat meer weet dan melden ze het hier. 😉


Hier liggen er ook een hele zwik aan zenders uit. Ik had het al verwacht. De hele avond gestotter en gedoe. Dat gaat trouwens de hele week al zo. Ik had de IGMP proxy van mijn Ubiquiti al gereset, maar dat bracht geen oplossing. 
 

Toen het beeld opeens terugspoelde wist ik wel genoeg. Het ligt bij KPN. En dat klopt dus. Het lijkt me voor een IT-bedrijf een nachtmerrie als je niet weet waar de storing vandaan komt. 

@Dennisnet het speelt niet alleen bij KPN, meerdere providers worden getroffen. 


Ah. Oké. Misschien een uplink in het buitenland die het niet doet? Ik weet niet of ZiggoSport via het buitenland wordt aangeleverd, maar dat is bij de Discovery Group in ieder geval wel zo. 


Jep, geen idee wat het is of kan zijn maar dat het groter is dan alleen bij KPN dat moge duidelijk zijn 😉

Ja inderdaad, ik zie meerdere meldingen op het internet. Zal toch geen DDos aanval zijn? 🤔🙈


Ah. Oké. Misschien een uplink in het buitenland die het niet doet? Ik weet niet of ZiggoSport via het buitenland wordt aangeleverd, maar dat is bij de Discovery Group in ieder geval wel zo. 

ZiggoSport zit gewoon in Hilversum bij het Mediapark. 


Van @Dennis Schreve moet ik deze even plaatsen (van het ander topic) :

Kpn 

Wanneer stopt dat geouwehoer eens een keer 

Bij de kpn android tv app is het ook mis 

Waarom????

Dennis bij deze gedaan 👍


De storing zit in Hilversum(media park)

Monteur kunnen er elk moment zijn…

Partijen zijn zoekende naar oorzaak en oplossing.


Er is ook een flinke zwik radiozenders getroffen. O.a. sky, veronica, radio 10 enzo doen het ook niet.


Duurt wel erg lang hoor! En ik mis ook wel een duidelijke communicatie/ update, hier, maar ook op twitter bijvoorbeeld (webcare). Ben wel klaar met het wachten. Trusten.


0:52 uur:

Update van de storing: TV kijken - Verholpen

Terugkijken: Daar wordt nog aan gewerkt, helaas is dit nog niet verholpen.

Beste mensen,

De storing is weer verholpen, werkt het nog niet goed? Zet dan even je tv ontvanger uit, en zet de ontvanger weer opnieuw aan. Geen reset uitvoeren. Excuses voor het ongemak!


Voor wat nu op tv is,ja dat is weer goed.

Sorry niet goed gelezen.hoop dat terugkijken het ook vlot weer doet


Voor wat nu op tv is,ja dat is weer goed.

Nu het terugkijken nog.Want dat doet het niet.En zat net in goede film,maar kan deze niet terugkijken .Graag zie ik hier ook een oplossing voor.

En ja tv ontvanger uitgezet en na 15 sec weer aangezet.

 maar helaas.....

Bedankt voor deze terugkoppeling @Smileyboy, ik ga het ook even checken. 


0:52 uur:

Update van de storing: Verholpen

Beste mensen,

De storing is weer verholpen, werkt het nog niet goed? Zet dan even je tv ontvanger uit, en zet de ontvanger weer opnieuw aan. Geen reset uitvoeren. Excuses voor het ongemak!

nou dat betwijfel ik denk het niet met de laatste firmware vip5202 vaak blauw scherm

niet eerder gehad :sweat: nu zo een week

https://youtube.com/shorts/JZPlYaBGSaA?feature=share

 


Voor wat nu op tv is,ja dat is weer goed.

Nu het terugkijken nog.Want dat doet het niet.En zat net in goede film,maar kan deze niet terugkijken .Graag zie ik hier ook een oplossing voor.

En ja tv ontvanger uitgezet en na 15 sec weer aangezet.

 maar helaas.....

@Smileyboy ik heb het getest, het terugkijken loopt wel, maar het beeld blijft inderdaad zwart. 


0:52 uur:

Update van de storing: Verholpen

Beste mensen,

De storing is weer verholpen, werkt het nog niet goed? Zet dan even je tv ontvanger uit, en zet de ontvanger weer opnieuw aan. Geen reset uitvoeren. Excuses voor het ongemak!

nou dat betwijfel ik denk het niet met de laatste firmware vip5202 vaak blauw scherm

niet eerder gehad :sweat: nu zo een week

https://youtube.com/shorts/JZPlYaBGSaA?feature=share

 

Ik kan wel alles weer kijken, maar niet terugkijken. En de storing zat dit keer in Hilversum. 


@Smileyboy

Gedurende de storing kreeg ook de opnameserver geen signaal. Je film is dus daar ook niet opgenomen voor Terugkijken, Begin gemist en opnamepakket. Kan natuurlijk niet teruggehaald.

Gevalletje overmacht, helaas pindakaas.

Nu het terugkijken nog.Want dat doet het niet.En zat net in goede film,maar kan deze niet terugkijken .Graag zie ik hier ook een oplossing voor.


0:52 uur:

Update van de storing: TV kijken - Verholpen

Terugkijken: Daar wordt nog aan gewerkt, helaas is dit nog niet verholpen.

Beste mensen,

De storing is weer verholpen, werkt het nog niet goed? Zet dan even je tv ontvanger uit, en zet de ontvanger weer opnieuw aan. Geen reset uitvoeren. Excuses voor het ongemak!

Ik heb me bericht aangepast. 😉


@Dennis Schreve 

ik wordt er wel een keer schijt ziek van

eerst die oude ontvangers wat waardeloos zijn

heb ik hussel genomen met 2x vip5202 om dat probleem op te lossen

gaat deze ellende weer beginnen

ik zeg update die firmware niet als er zoveel bugs in zitten

tijd om weer naar canaldigitaal te gaan via de schotel

hadden we altijd beeld behalve bij zwaar onweer


 

@Smileyboy ik heb het getest, het terugkijken loopt wel, maar het beeld blijft inderdaad zwart. 

Jup ,dat is hier ook zo.

Maar begreep dat daar nog aan gewerkt werd.

Dus was even te vroeg met mijn reactie en heb deze aangepast.

Maar toch.....het was wel een heel goede film.,:no_mouth: dus wil deze terugkijken .film was nog bezig dat storingkwam


Grappig, wij hadden nergens last van, Las gisteren al overal zo'n soort storing. Nu kijken wij via de kabelaar met een ci+ module,.. Maar elke zender konden we gewoon zien. Of was het ook nog eens regiogebonden misschien,..