Skip to main content

Op dit moment ontvangen wij signalen dat meerdere tv zenders niet werken.

 

Het betreft zowel interactieve tv als Digitenne en andere providers lijken met dezelfde storing te kampen. We hebben hier een melding over doorgezet naar onze technische dienst, we zoeken momenteel naar de oorzaak én oplossing. Zodra we een update hebben met betrekking tot deze  storing, zullen we dat in dit topic plaatsen. Onze excuses voor het ongemak.

 

18-12-2021 om 02:30 uur is de storing opgelost. Oorzaak zat in de aanvoer van de kanalen, daardoor waren bepaalde zenders niet beschikbaar voor ITV, ITV online en Digitenne. 
Opnames die gemaakt zijn tijdens de storing en de functionaliteit Terugkijken kunnen niet meer hersteld worden (gaat om de periode 18-12 tussen 22:00 en 02:30 uur). Excuses voor het ongemak!

Het is wel mogelijk om de herhalingen (terug) te kijken. Het gaat hierbij dan om het Formule 1 café en het jaaroverzicht.

 

 

Grappig, wij hadden nergens last van, Las gisteren al overal zo'n soort storing. Nu kijken wij via de kabelaar met een ci+ module,.. Maar elke zender konden we gewoon zien. Of was het ook nog eens regiogebonden misschien,.. 

De storing zat ook bij KPN en niet bij de kabelboer.

 


@peter-keetfm ,

Er was vorig jaar maar een tijdje een probleem met de vip2952 en HMB2260.Nu werken ze echt weer prima.Toen had ik nog een motorola en een HMB2260 en de motorola had verrassend nergens last van.


@peter-keetfm ,

Er was vorig jaar maar een tijdje een probleem met de vip2952 en HMB2260.


een ‘tijdje’ van 6 maanden was dat


@peter-keetfm ,

Er was vorig jaar maar een tijdje een probleem met de vip2952 en HMB2260.Nu werken ze echt weer prima.Toen had ik nog een motorola en een HMB2260 en de motorola had verrassend nergens last van.

Dat is ook niet zo gek van die Motorola, die heeft die rampzalige update nooit gekregen waar ze een half jaar of langer mee aan het stoeien zijn geweest om het weer goed te krijgen.:wink:


De storing is vannacht verholpen: oorzaak zat in de aanvoer van de kanalen, daardoor waren bepaalde zenders niet beschikbaar voor ITV, ITV online en Digitenne. Gelukkig zijn alle zenders weer beschikbaar!

hoop dat terugkijken het ook vlot weer doet


Helaas! Opnames die gemaakt zijn tijdens de storing en de functionaliteit Terugkijken kunnen niet meer hersteld worden (gaat om de periode 18-12 tussen 22:00 en 02:30 uur). Excuses voor het ongemak!

Het is wel mogelijk om de herhalingen (terug) te kijken. Het gaat hierbij dan om het Formule 1 café en het jaaroverzicht.

*Admin: toevoeging/ aanpassing antwoord opnames en terugkijken tijdens storing


Maar toch.....het was wel een heel goede film.,:no_mouth: dus wil deze terugkijken .film was nog bezig dat storingkwam

Ben eigenlijk wel stiekem benieuwd welke film dit was, @Smileyboy?


Dat is ook niet zo gek van die Motorola, die heeft die rampzalige update nooit gekregen waar ze een half jaar of langer mee aan het stoeien zijn geweest om het weer goed te krijgen.:wink:

Was toen wel blij dat ik hem toen niet omgeruild had:relaxed: 


@Dennis Schreve

ik wordt er wel een keer schijt ziek van

eerst die oude ontvangers wat waardeloos zijn

heb ik hussel genomen met 2x vip5202 om dat probleem op te lossen

gaat deze ellende weer beginnen

ik zeg update die firmware niet als er zoveel bugs in zitten

tijd om weer naar canaldigitaal te gaan via de schotel

hadden we altijd beeld behalve bij zwaar onweer

@Doornekamp33

Bij CanalDigitaal was het niet anders: 

 


Gisteren zat ik naar Manhunt te kijken op Belgie 1. Met een vertraging van 5 minuten. OM ongeveer 22.10 viel de ontvangst weg, samen met die van o.a. Canvas en 24Kitchen trouwens. Dit hebben (zo zie ik via Twitter) meer mensen meegemaakt. Zo heb ik het einde van deze geweldige serie gemist. 

Mijn vraag is wat KPN gaat doen om het mij mogelijk te maken het eind van deze serie te zien?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


@Shyrin_,

De eerste vraag die in mij opkomt 😉 KPN gaf vorige week geen antwoord. Hopelijk nu wel. Heeft KPN vorige week zondag een onderzoek gedaan naar de problemen tijdens de F1 Race? Of werd dit afgedaan als ‘doorgifte’ probleem? Heeft het probleem van gisteren een verband met die van de F1 race? Olaf Mol schrijft op Twitter namelijk dat Hilversum riep dat KPN de boosdoener is?

 

KPN (jij) schrijft: “Opnames kunnen niet worden hersteld”. Waarom werken hier dan de geplande opnames van Ziggo Sport? Terwijl het beeld op dat moment al zwart was? (Lees, ik doel niet op terugkijken via gids!)


Komt KPN vanwege de ongemakken nog met een enige compensatie regeling voor Ziggo Sports Totaal klanten die betalen en getrakteerd werden op storingen in 1 week tijd?


@Shyrin_,

De eerste vraag die in mij opkomt 😉 KPN gaf vorige week geen antwoord. Hopelijk nu wel. Heeft KPN vorige week zondag een onderzoek gedaan naar de problemen tijdens de F1 Race? Of werd dit afgedaan als ‘doorgifte’ probleem? Heeft het probleem van gisteren een verband met die van de F1 race? Olaf Mol schrijft op Twitter namelijk dat Hilversum riep dat KPN de boosdoener is?

 

KPN (jij) schrijft: “Opnames kunnen niet worden hersteld”. Waarom werken hier dan de geplande opnames van Ziggo Sport? Terwijl het beeld op dat moment al zwart was? (Lees, ik doel niet op terugkijken via gids!)


Komt KPN vanwege de ongemakken nog met een enige compensatie regeling voor Ziggo Sports Totaal klanten die betalen en getrakteerd werden op storingen in 1 week tijd?

Haha, KPN en compensatie… (denk aan het gedoe met die updates van het menu e.d.). 


 

Ben eigenlijk wel stiekem benieuwd welke film dit was, @Smileyboy?

Gemini Man

 


King006 schrijft: Waarom werken hier dan de geplande opnames van Ziggo Sport? Terwijl het beeld op dat moment al zwart was?

@King006 , kan jij dan je opname van Formule 1 café kijken? Bij mij is ook die zwart. En in de opname van het Max interview ontbreekt het laatste kwartier.
Herhaling interview is op Ziggo Sport Racing dinsdag 21 dec. om 00:55 uur.

Heeft KPN vorige week zondag een onderzoek gedaan naar de problemen tijdens de F1 Race? Of werd dit afgedaan als ‘doorgifte’ probleem?

Niet alleen bij KPN, ook bij Ziggo waren er haperingen in het signaal. 

@ToKo1966

Mijn vraag is wat KPN gaat doen om het mij mogelijk te maken het eind van deze serie te zien?

Niets. Het is op de Belgische zender. Die mogen gebruikers evt. opnemen (maar dat is ook mislukt). Verder mag kpn daar niks mee.
Klopt het dat die serie 3 afleveringen heeft? Staat op NPOplus. (dus mag kpn daar niks mee; heeft geen rechten).
https://www.npostart.nl/manhunt/POW_04037228/episode

NPOplus kost slechts 2,95 per maand en is de eerste maand gratis. Niet via de decoder beschikbaar. Maar wel app, o.a. in smart-tv, en website.
https://www.npostart.nl/plus


Hi @King006! Vragen, vragen, vragen… :blush: 

@Shyrin_,

De eerste vraag die in mij opkomt 😉 KPN gaf vorige week geen antwoord. Hopelijk nu wel. Heeft KPN vorige week zondag een onderzoek gedaan naar de problemen tijdens de F1 Race? Of werd dit afgedaan als ‘doorgifte’ probleem? Heeft het probleem van gisteren een verband met die van de F1 race? Olaf Mol schrijft op Twitter namelijk dat Hilversum riep dat KPN de boosdoener is?

 

Zeker doen we onderzoek. Zowel tijdens de race als bij de evaluatie. We zitten hier echt bovenop, maar we delen de uitkomsten niet. Dat is ook niet relevant volgens mij, zolang wij maar weten wat er speelde en hoe we dit kunnen voorkomen in de toekomst.
Twitter is niet echt een betrouwbare bron in dezen.

KPN (jij) schrijft: “Opnames kunnen niet worden hersteld”. Waarom werken hier dan de geplande opnames van Ziggo Sport? Terwijl het beeld op dat moment al zwart was? (Lees, ik doel niet op terugkijken via gids!)

Dat is inderdaad de info die bij ons bekend is. Jij hebt gisteren een opname gemaakt en deze kan je volledig terugkijken? Dat is interessant. Dit kunnen we zeker even navragen. Welke zender/aflevering/tijdstip gaat het hier dan om?


Komt KPN vanwege de ongemakken nog met een enige compensatie regeling voor Ziggo Sports Totaal klanten die betalen en getrakteerd werden op storingen in 1 week tijd?

Nee, we komen niet met een compensatie. Op het moment dat er miljoenen mensen naar één en hetzelfde ding kijken, kan het zo zijn dat er haperingen plaats vinden. Dit is niet altijd te voorkomen. De storing van gisteren had niets te maken met Ziggo Sports: er waren meer zenders waarbij het mis ging met de doorgifte. Dit zijn dingen die kunnen gebeuren, hoe vervelend het ook is.

 

 

Ben eigenlijk wel stiekem benieuwd welke film dit was, @Smileyboy?

Gemini Man

Oeh, met Will Smith! :sunglasses: Deze staat ook op Netflix, zie ik: heb je dat toevallig? :fingers_crossed_tone4: Voordeel is dat je dan kunt doorspoelen naar waar je gebleven bent!


@Shyrin_,

 

Er riep hier iemand bijdehand dat de opnames werken 😉 Maar na opnieuw en lang doorvragen blijkt dat het gaat om de opname van 21:30 uur die ‘werkt’. Deze is alleen niet geheel gekeken dus waarschijnlijk na 21:45 uur corrupt. Kortom, ik trek dit punt in 😂

 

Nieuwe vraag! KPN heeft wel eens terugkijken ‘gefixt’ door de opname toe te voegen. Gaat KPN dat alsnog doen? Of is dit onmogelijk ivm vele zenders?


@King006 Ik begrijp niet precies wat je met je nieuwe vraag bedoelt, zou je hem wellicht iets duidelijker kunnen stellen? :)

Mocht het gaan om het terugzetten van corrupte opnames dan moet ik je helaas teleurstellen, we kunnen opnames niet achteraf terugzetten. 

 


Hoi. Seizoenen gevolgd en nu kan ik dus 2 afleveringen vd mentalist niet zien en niet terug kijken. Blijft na de oplossing vd storing hangen. Is hier niets aan te doen? Is toch allemaal digitaal tegenwoordig? Of zend dingen in een herhaling uit! 
 


Of zend dingen in een herhaling uit! 

Dat moet je de betreffende zender vragen, @Angelique k .

2 afleveringen vd mentalist niet zien

Het zijn vnml op zichzelf staande afleveringen. It won't kill you.

Is toch allemaal digitaal tegenwoordig?

Ook digitaal geldt: geen signaal is geen opname.

Een tv signaal is heel wat anders dan wanneer iets On Demand wordt aangeboden.


@Angelique k balen 😞. Wellicht worden de herhalingen inderdaad nog uitgezonden: daar hebben wij geen invloed op. Ik zie dat the Mentalist ook op Amazon Prime uitgezonden wordt, het is misschien een idee om daar een abonnement op te nemen, als je de afleveringen toch graag nog wilt zien. Excuses voor het ongemak!