Skip to main content

[Opgelost] Storing TV+: Traag zappen, zwart beeld of geen audio

• September 4, 2025
  • 138 reacties
  • 3128 keer bekeken
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

138 reacties

• Topper
  • September 11, 2025

@Sanne Helaas niet bij de hand, ik heb letterlijk dat apparaat alleen aangesloten gehad bij de installatie in 2018 en daarna niet meer. Zou hem dus ergens moeten opgraven…

UPDATE: Alles weer een schop gegeven en hij loopt nu al een minuutje of 3 door. Misschien een glitch in the matrix door iedereen die nu probeert online te komen? :-)

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 11, 2025

Ohh gelukkig. Dan heeft hij het wel goed binnengehaald. 😄 Laten we er vanuit gaan dat het zich nu blijft gedragen en anders horen we het hier graag! Schoppen we gezellig mee. 

• Helper
  • September 11, 2025

Hier nog minder succes. Gebruik ook een eigen router (Dream Machine Pro Max), en omdat ik mijn TV ontvanger inmiddels gereset had, kwam die niet meer op en bleef hangen op 85%. Vanavond na de melding van de fix alles gereboot en dat ging maar liefst 1 minuut goed voor de boel weer hing. Lijkt dus nog niet helemaal verholpen...

Beste Furanity,

Het klinkt dat je in tegenstelling tot mij nog een interactieve tv decoder van KPN gebruikt. Ik gebruik zelf inmiddels sinds de KPN TV+ box.

We hebben eerder deze problemen gehad met de interactieve tv decoder van KPN. Toen bleek bij de configuratie van de igmp proxy een niet meer werkend IP adres/netmask in de configuratie van de upstream van de igmp proxy te staan.

Ik gebruik nu een Mikrotik router maar gebruikte voorheen een Ubiquity Edgerouter als eigen modem.

Onderstaand de configuratie van de igmp proxy van een werkende Ubiquity Edgerouter met met de interactieve tv decoder van KPN. 

protocols {
igmp-proxy {
interface eth0.4 {
alt-subnet 0.0.0.0/0
role upstream
threshold 1
}
interface eth1 {
alt-subnet 0.0.0.0/0
role downstream
threshold 1
}
}

Hieronder tevens een stuk voor de configuratie van het NAT verkeer wat voor de interactieve tv decoder via vlan 4 van de glasvezel verbinding loopt.

nat {
rule 5000 {
description IPTV
destination {
address 213.75.112.0/21
}
log disable
outbound-interface eth0.4
protocol all
source {
}
type masquerade
}

Kan je eventueel de config van je Dream Machine Pro Max hier delen zodat ik kan kijken of ik daar een fout in zie wat je probleem kan verklaren.

Edit: 11-09-2025 - 21:59:
Terwijl ik dit bericht schreef heb je inmiddels laten weten dat je je ontvanger opnieuw gestart hebt en het nu weer werkt.

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 12, 2025

De problemen rond Multicast is opgelost. Bij mij werkt Multicast weer goed op mijn KPN TV + box via mijn eigen KPN Experiabox. 

Voor diegene die eigen modems en routers gebruiken voor KPN IPTV. 

Sluit eerst je KPN Experiabox aan en kijken of jou KPN TV + box goed werkt via Multicast op de KPN Experiabox. En als je weer je eigen modem of router wilt gebruiken. Raadpleeg eerst de handleiding of jou eigen modem of router IGMP Snooping ondersteund voor jou KPN TV + box. 

Fritzboxen ondersteunen alle IPTV protocollen ook IGMP Snooping op lan 3 en 4 poorten. 

• Deelnemer
  • September 12, 2025

Ook hier (KPN TV+ Box aan Unifi Cloud Gateway Max) geen problemen meer!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 12, 2025

Top dat jullie laten weten dat het weer werkt! Hopelijk is dat ook het geval bij anderen. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 12, 2025

Hoi, opgelost, tech. Team bedankt 

• Topper
  • September 13, 2025

Zou willen dat de beeldkwaliteit bij kpn beter wordt. Kennelijk geen prioriteit. Het kan niet tippen aan beeldkwaliteit van Ziggo. 

En bij mij blijft vele malen in de week de tv ontvanger spontaan uitgaan en weer opstarten. En wanneer ik op YouTube iets wil bekijken vaak zwart beeld en wanneer ik dan terugkeer ook zwart beeld tv zenders. Moet dan iedere keer stroom van tv ontvanger afhalen. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 13, 2025

Zou willen dat de beeldkwaliteit bij kpn beter wordt. Kennelijk geen prioriteit. Het kan niet tippen aan beeldkwaliteit van Ziggo. 

En bij mij blijft vele malen in de week de tv ontvanger spontaan uitgaan en weer opstarten. En wanneer ik op YouTube iets wil bekijken vaak zwart beeld en wanneer ik dan terugkeer ook zwart beeld tv zenders. Moet dan iedere keer stroom van tv ontvanger afhalen. 

Dat klinkt als een issue wat los staat van deze storing. In dat geval zou ik hier een eigen topic voor aanmaken, ​@Obi-Wan 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 13, 2025

Heb je ook wellicht nog nooit knap beeld bij kpn gehad wat een verademing is dat met ziggo zeg zoveel beter en scherpen is het bij KPN

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 15, 2025

De tv-box kan weer op multicast gezet worden.

En daarna stapje omhoog in het menu en ook “Automatisch beste kwaliteit” weer aanzetten.

Forum|alt.badge.img

@Arjan van B schreef :

En daarna stapje omhoog in het menu en ook “Automatisch beste kwaliteit” weer aanzetten

Als ik dit doet dan krijg ik als resolutie 4K2K/50 en kleurdiepte 4.2.0 in tegenstelling tot 1080p/50 en kleurdiepte 4.4.4. De laatste geeft bij mij een mooier beeld.

gr, Koos

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 15, 2025

Goedemorgen volgen ons technische team zou de storing verholpen moeten zijn. Mocht je nog problemen ervaren met andere zaken maak dan even een nieuw topic aan. Dan helpt de Community graag verder :-) . Dit topic is bij deze gesloten.