Skip to main content

 Storing: tv-ontvanger loopt vast tijdens opstarten

 

Op dit moment komen er meldingen binnen van een ITV storing. Sommige tv-ontvangers hebben problemen met opstarten. Deze komt niet verder dan 80% en/of geven Foutcode 563.

We zijn op dit moment op zoek naar voorbeelden. Start jouw tv-ontvanger niet op? Laat dan jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer achter in je KPN Forum profiel. Verder willen we vragen om hieronder in een berichtje aan te geven welke Experia Box en tv-ontvanger je in huis hebt.

Zodra we een update hebben zullen we dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

 

Update 3

14-07-2023, 14:05: De grondoorzaak is gevonden en hersteld. Als je ontvanger op dit moment nog op 80% blijft hangen, reset je tv ontvanger. Hij zal daarna dan wél volledig opstarten. 

Een reset voor de 2952 of 2260 doe je als volgt:

  • Zet de tv-ontvanger uit met de aan/uitknop en wacht 30 seconden
  • Zet de tv-ontvanger aan met de aan/uitknop
  • Als je het balkje op het tv-scherm ziet, druk dan een aantal keer op de stand-by knop van de tv-ontvanger (bovenop). Er verschijnt een menu. Door kort op de stand-by knop te drukken kan je door het menu navigeren. 
  • Ga naar "Software verwijderen" en houd 3 seconden de stand-by knop ingedrukt om deze keuze te bevestigen.
  • De tv-ontvanger reset zich en haalt de software opnieuw binnen. Dit kan 20-30 minuten duren. Zet de tv-ontvanger niet uit tot dit voltooid is.

 

Heb je een 5202 ontvanger? Volg dan deze stappen:

  • Haal de stroomstekker uit de tv-ontvanger.
  • Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt. Doe tegelijk de stekker weer terug in de tv-ontvanger.
  • Blijf de stand-by knop ingedrukt houden totdat het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden). Laat de stand-by knop los wanneer powerlampje knippert.
  • Wacht totdat je de melding 'Welkom bij Interactieve TV!' ziet. Druk nu 2 keer kort op de knop bovenop de tv-ontvanger.
  • Het lampje moet groen branden. Druk nog een keer op de knop als het lampje rood brandt. Druk nu direct op de menu-knop op de afstandsbediening.
  • Je ziet een menu op je tv.
  • Ga met de pijltoetsen op de afstandsbediening naar “Software verwijderen" en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor Ja.
  • Ga naar “Terug naar fabrieksinstellingen” en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor Ja.
  • Ga rechts bovenin naar “Afsluiten” en kies voor “Afsluiten zonder opslaan”. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

Update 2

14-07-2023, 13:25: Er zijn herstelacties uitgevoerd. We zien dat dit helpt, maar het probleem is helaas nog niet volledig opgelost. Er wordt gewerkt aan verdere oplossing. 

Update 1

14-07-2023, 09.00: We zijn hiervan op de hoogte en er wordt aan gewerkt. Oplostijd op dit moment onbekend.

Ik gebruik de HMB2260 en ik heb een Experiabox V10
De tv-ontvanger is direct aangesloten op de router.


Zowel de opgenomen programma's als de herstarte programma's na een pauze
haperen (beelden blijven hangen, blokjes, geluid blijft steken en vervormt en er klinkt af en toe een piep).


Ik heb zowel de router als de ontvanger enkele keren uit- en weer aangeschakeld.
Ik reageer via deze forumpagina, omdat ik op de pagina van KPN geen steek verder kom.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

M.v.g. Gerard.

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Ik heb sinds gisteren exact hetzelfde probleem. Ook alle stappen uitgevoerd alleen ik heb maar 1 kastje (vip5202) zodat ik deze niet kan vergelijken met een ander kastje. 

Ligt dat dan aan het kastje of de experiabox V12(?)

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Sinds gisteren ook probleem met opnames terugkijken, pauzeren en terugkijken op alle drie de decoders. Beeld hapert en stopt, af en toe blokjesbeeld en geluid hapert.  KPN Itv doet het wel, dus stream nu via laptop naar tv. Alles, decoders, modem, router opnieuw opgestart, stroom er af gehaald maar niets helpt.

Alles is rechtstreeks met kabel aangesloten.

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Idem, hier sedert gisteren hetzelfde probleem, alles gereset, herstart etc. Geen effect……. Als je vanuit opnames terug gaat naar TV is iedere keer ook het geluid weg. Niets helpt, alles is rechtstreeks aangesloten. Mij valt op dat hier 3 meldingen dus gisteren als datum hebben, wat is er gebeurd bij KPN ?

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Begreep dat er een nieuwe update was. Deze gedownload, maar daarna blijft het blauwe scherm hangen op 80%. Alles een minuut van het stroom gehaald, maar dit levert hetzelfde op. Wat nu?


@MadMikey1979 : Ik ervaar precies hetzelfde probleem! Bij mij blijft het blauwe scherm ook hangen bij 80 %. De tv ontvanger is direct bekabeld met de modem, Experia V10.


Hier ook hetzelfde probleem. Opnieuw opstarten lost niets op


Hier ook op 80% blijven hangen. Via kabel aangesloten op modem. Hier ook alles van de steoom gehad maar probleem blijft. Lekkere update weer. 


Hier ook. Vraag is wanneer word het opgelost


Gelukkig nog wel de optie na die tijd om Op oude software tv te kunnen kijken. 


Hoe dan


Alf,

 

Ik ervaar dezelfde problemen als hier beschreven. Een ding is mij wel opgevallen, bij

oudere opnames treden deze storingen bij mij niet op. Opnames van deze week hebben wel

storingen.

Misschien kan iemand hier wat mee.

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Ik krijg nadat de software niet wou lukken een melding met 2 keuzes. Iets met opnieuw installeren of downloaden ofzo en nog een optie deze had ik aangeklikt en ging ik gelijkt terug naar de tv


Resetten van Nadia,  werkt ook niet beginscherm komt niet eens maar gaat meteen naar 80%, dus kan ook intern op de tv ontvangen niets doen., iedere keer als je update/firmware doet krijgen we het zelfde verhaal, sorry maar soms gaat me dit wel eens te ver..


modem is een fritz!box, en 2 keer gereset en blijft tv ontvangen blijft op 80% staan.

 


Ook op 80% Blijven hangen. 


Hier ook alles geprobeerd, blijft hangen op 80% ( directe bekabeling, Experia V10 modem )


Hier ook rechtstreeks op Fritzbox blijven hangen op 80%.


Beide ontvangers staan vanmorgen op 80P en blijven ook na herhaaldelijke herstart op 80P hangen. Ik neem aan dat er een algemene storing is. Ik kijk momenteel via iTV, aangesloten op mijn TV, internet doet het gelukkig wel. Het zou wel fijn zijn als een dergelijke storing gemeld zou worden.


Foutcode 563

Hangt zich op in het tweede deel van de update bij 80%.

5202 via directe bekabeling aan 7590.

 


Hier blijft alles ook hangen op 80% configuratie. 

Alles gereset, geen oplossing. 

Heb een Experia box v10A en verbonden met draadloze connectors, DVS1200

 

Irritante is ook dat als je belt wordt je verwezen naar de website voor meer info, zal wel aan mij liggen, maar ik vind die info niet. 


Goedemorgen. Sinds vanmorgen probleem met settopbox HMB2260 v2. Deze blijft constant “hangen” op 80 P. Alles geprobeerd : stroom eraf, ethernetkabel eruit, HDMI eruit. Modem opnieuw gestart. Niets helpt. Configuratie : settopbox verbonden middels draadloze verbindingsset met modem. Al jaren gewerkt zonder problemen. Iemand een suggestie/oplossing? Grtx Jan


Mijn update gaat tot 80% en wil niet verder heb htlm1 Aafke sterken Feeburg olmenhage stadskanaal


op mijn scherm staat het ' opstarten      80%  ' nu 10 minuten. Ik heb het uitgeschakeld. Uit.   Maar elke keer komt het terug op 80% en stopt. Wat moet ik doen ?


Aan de achterkant zit een reset gaatje links naast HDMI probeer dat eens.

Oh wacht ik lees HMB2260 ik ging even uit van de DIW7022.

Ik weet niet of die ook een reset gaatje hebben.

Mocht dat niet het geval zijn bel dan de helpdesk even.

suc6