Skip to main content

 Storing: tv-ontvanger loopt vast tijdens opstarten

 

Op dit moment komen er meldingen binnen van een ITV storing. Sommige tv-ontvangers hebben problemen met opstarten. Deze komt niet verder dan 80% en/of geven Foutcode 563.

We zijn op dit moment op zoek naar voorbeelden. Start jouw tv-ontvanger niet op? Laat dan jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer achter in je KPN Forum profiel. Verder willen we vragen om hieronder in een berichtje aan te geven welke Experia Box en tv-ontvanger je in huis hebt.

Zodra we een update hebben zullen we dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

 

Update 3

14-07-2023, 14:05: De grondoorzaak is gevonden en hersteld. Als je ontvanger op dit moment nog op 80% blijft hangen, reset je tv ontvanger. Hij zal daarna dan wél volledig opstarten. 

Een reset voor de 2952 of 2260 doe je als volgt:

  • Zet de tv-ontvanger uit met de aan/uitknop en wacht 30 seconden
  • Zet de tv-ontvanger aan met de aan/uitknop
  • Als je het balkje op het tv-scherm ziet, druk dan een aantal keer op de stand-by knop van de tv-ontvanger (bovenop). Er verschijnt een menu. Door kort op de stand-by knop te drukken kan je door het menu navigeren. 
  • Ga naar "Software verwijderen" en houd 3 seconden de stand-by knop ingedrukt om deze keuze te bevestigen.
  • De tv-ontvanger reset zich en haalt de software opnieuw binnen. Dit kan 20-30 minuten duren. Zet de tv-ontvanger niet uit tot dit voltooid is.

 

Heb je een 5202 ontvanger? Volg dan deze stappen:

  • Haal de stroomstekker uit de tv-ontvanger.
  • Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt. Doe tegelijk de stekker weer terug in de tv-ontvanger.
  • Blijf de stand-by knop ingedrukt houden totdat het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden). Laat de stand-by knop los wanneer powerlampje knippert.
  • Wacht totdat je de melding 'Welkom bij Interactieve TV!' ziet. Druk nu 2 keer kort op de knop bovenop de tv-ontvanger.
  • Het lampje moet groen branden. Druk nog een keer op de knop als het lampje rood brandt. Druk nu direct op de menu-knop op de afstandsbediening.
  • Je ziet een menu op je tv.
  • Ga met de pijltoetsen op de afstandsbediening naar “Software verwijderen" en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor Ja.
  • Ga naar “Terug naar fabrieksinstellingen” en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor Ja.
  • Ga rechts bovenin naar “Afsluiten” en kies voor “Afsluiten zonder opslaan”. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

Update 2

14-07-2023, 13:25: Er zijn herstelacties uitgevoerd. We zien dat dit helpt, maar het probleem is helaas nog niet volledig opgelost. Er wordt gewerkt aan verdere oplossing. 

Update 1

14-07-2023, 09.00: We zijn hiervan op de hoogte en er wordt aan gewerkt. Oplostijd op dit moment onbekend.

Het werkt weer, jammer van de verloren uren die ik eraan besteed heb, zelf nieuwe netwerk plug gemaakt ect ect 


Hier in Pijnacker al de hele dag niet verder dan 80% niets helpt. Hopelijk komt KPN snel met een oplossing. We moesten ook al meer betalen en dan nu geen tv 🤨


tv.kpn.com ook plat.


 Er zijn eind van de ochtend herstelacties uitgevoerd. We zien dat dit helpt, maar het probleem is helaas nog niet volledig opgelost. Er wordt gewerkt aan verdere oplossing. 

 

Aanvullende hier gemelde voorbeelden zijn doorgegeven aan de collega's van de techniek.

 


Kunnen mensen de software verwijderen van de TV ontvanger? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe die procedure werkt….. Ik denk dat je dan terug gaat naar de fabrieksinstellingen?


tv.kpn.com ook plat.

Deze werkt gewoon voor mij. Welk probleem zie jij?


Kunnen mensen de software verwijderen van de TV ontvanger? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe die procedure werkt….. Ik denk dat je dan terug gaat naar de fabrieksinstellingen?

Dan kan wel, maar dan moet je ook je inlog klantnummer bij de hand hebben, dat is het nummer in de aanmeldbrief


tv.kpn.com ook plat.

Deze werkt gewoon voor mij. Welk probleem zie jij?

Cirkeltje blijft draaien springt niet naar beeld. Ook Vanaf Begin kijken werkt niet.

NPO3 werkt wel gek genoeg. Verschillende browser ook geprobeerd. 


tv.kpn.com ook plat.

Deze werkt gewoon voor mij. Welk probleem zie jij?

Cirkeltje blijft draaien springt niet naar beeld. Ook Vanaf Begin kijken werkt niet.

NPO3 werkt wel gek genoeg. Verschillende browser ook geprobeerd. 

Dat probleem staat los van het probleem in deze thread. Dus dan kun je beter een eigen, nieuwe, thread aanmaken voor dat probleem.


Kunnen mensen de software verwijderen van de TV ontvanger? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe die procedure werkt….. Ik denk dat je dan terug gaat naar de fabrieksinstellingen?

Dan kan wel, maar dan moet je ook je inlog klantnummer bij de hand hebben, dat is het nummer in de aanmeldbrief

Ik zou verwachten van niet. De ontvanger is nog steeds bekend op het platform, dus ik verwacht niet dat je opnieuw die ontvanger moet aanmelden.


@Jeroen-bart Engelen De volgende melding krijgt ik op de tv app.

Ook op de app vallen er zenders uit. Je krijgt dan de melding Sorry...Kan de video niet laden, probeer het later op nieuw.🤔 heel af en toe is er wel beeld.


Ontvanger komt niet verder dan 80%

Bedraad aangesloten, fritzbox router met 1Gb internet. 


@Jeroen-bart Engelen De volgende melding krijgt ik op de tv app.

Ook op de app vallen er zenders uit. Je krijgt dan de melding Sorry...Kan de video niet laden, probeer het later op nieuw.🤔 heel af en toe is er wel beeld.

Hoi, als het om de mobiele app gaat, dan kun je ook beter een eigen thread aanmaken voor dat probleem. Dat is niet hetzelfde probleem als de mensen hebben waarvan de ontvanger blijft hangen op 80%.


Update over de storing: de grondoorzaak is gevonden en hersteld. Als je ontvanger op dit moment nog op 80% blijft hangen, reset je tv ontvanger. Hij zal daarna dan wél volledig opstarten. 

Een reset voor de 2952 of 2260 doe je als volgt:

  • Zet de tv-ontvanger uit met de aan/uitknop en wacht 30 seconden
  • Zet de tv-ontvanger aan met de aan/uitknop
  • Als je het balkje op het tv-scherm ziet, druk dan kort op de stand-by knop van de tv-ontvanger (bovenop). Er verschijnt een menu.

Door kort op de stand-by knop te drukken kan je door het menu navigeren. Je bevestigt een keuze door de stand-by knop 3 seconden ingedrukt te houden.

  • Ga naar "Software verwijderen" en houd 3 seconden de stand-by knop ingedrukt
  • De tv-ontvanger reset zich en haalt de software opnieuw binnen. Dit kan 20 minuten duren. Zet de tv-ontvanger niet uit tot dit voltooid is.

 

Heb je een 5202 ontvangen? Volg dan deze stappen:

  • Haal de stroomstekker uit de tv-ontvanger.
  • Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt. Doe tegelijk de stekker weer terug in de tv-ontvanger.
  • Blijf de stand-by knop ingedrukt houden totdat het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden). Laat de stand-by knop los wanneer powerlampje knippert.
  • Druk nu op de menu-knop op de KPN afstandsbediening. Je ziet een menu op je tv.
  • Kies "Terug naar fabrieksinstellingen" en druk op OK. Bevestig de keuze met Ja.
  • Druk op "Software-verwijderen" en druk op OK. Bevestig de keuze met Ja.
  • Kies in het tabblad 'Afsluiten' bovenaan het menu en kies 'Afsluiten zonder opslaan'. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

 


@Jeroen-bart Engelen De volgende melding krijgt ik op de tv app.

Ook op de app vallen er zenders uit. Je krijgt dan de melding Sorry...Kan de video niet laden, probeer het later op nieuw.🤔 heel af en toe is er wel beeld.

 @hyllan, maak een eigen topic aan. Dit probleem staat los van deze storing. Betekent dat we je in dit topic niet kunnen helpen.


Update over de storing: de grondoorzaak is gevonden en hersteld. Als je ontvanger op dit moment nog op 80% blijft hangen, reset je tv ontvanger. Hij zal daarna dan wél volledig opstarten. 

Een reset voor de 2952 of 2260 doe je als volgt:

  • Zet de tv-ontvanger uit met de aan/uitknop en wacht 30 seconden
  • Zet de tv-ontvanger aan met de aan/uitknop
  • Als je het balkje op het tv-scherm ziet, druk dan kort op de stand-by knop van de tv-ontvanger (bovenop). Er verschijnt een menu.

Door kort op de stand-by knop te drukken kan je door het menu navigeren. Je bevestigt een keuze door de stand-by knop 3 seconden ingedrukt te houden.

  • Ga naar "Software verwijderen" en houd 3 seconden de stand-by knop ingedrukt
  • De tv-ontvanger reset zich en haalt de software opnieuw binnen. Dit kan 20 minuten duren. Zet de tv-ontvanger niet uit tot dit voltooid is.

 

 

 

Ik heb op mijn tv-ontvanger 2260 de door Erik duidelijk beschreven beschreven reset-procedure gevolgd. Als ik het balkje op het TV-scherm zie, helpt het drukken op de stand-by knop op de ontvanger niet: er komt geen menu op mijn scherm en de opstart- en configuratie procedure wordt voortgezet tot het inmiddels gehate 80p-scherm verschijnt. Is er een alternatieve resetprocedure?


De herstart lukt niet. Als ik bel zegt een bandje nog steeds storing en online staat gereed 18.30 uur. Beetje verwarrende informatie als in het forum door KPN wordt aangegeven dat het hersteld is.


Update over de storing: de grondoorzaak is gevonden en hersteld. Als je ontvanger op dit moment nog op 80% blijft hangen, reset je tv ontvanger. Hij zal daarna dan wél volledig opstarten. 

Een reset voor de 2952 of 2260 doe je als volgt:

  • Zet de tv-ontvanger uit met de aan/uitknop en wacht 30 seconden
  • Zet de tv-ontvanger aan met de aan/uitknop
  • Als je het balkje op het tv-scherm ziet, druk dan kort op de stand-by knop van de tv-ontvanger (bovenop). Er verschijnt een menu.

Door kort op de stand-by knop te drukken kan je door het menu navigeren. Je bevestigt een keuze door de stand-by knop 3 seconden ingedrukt te houden.

  • Ga naar "Software verwijderen" en houd 3 seconden de stand-by knop ingedrukt
  • De tv-ontvanger reset zich en haalt de software opnieuw binnen. Dit kan 20 minuten duren. Zet de tv-ontvanger niet uit tot dit voltooid is.

Ik heb op mijn tv-ontvanger 2260 de door Erik duidelijk beschreven beschreven reset-procedure gevolgd. Als ik het balkje op het TV-scherm zie, helpt het drukken op de stand-by knop op de ontvanger niet: er komt geen menu op mijn scherm en de opstart- en configuratie procedure wordt voortgezet tot het inmiddels gehate 80p-scherm verschijnt. Is er een alternatieve resetprocedure?

@PietvDijk, dank voor het melden, ik zie dat ik iets niet helemaal goed in de instructie heb gezet. Na het herstarten van de ontvanger moet je de stand-by knop een aantal keer indrukken tot het menu verschijnt.

Ik ga dit aanpassen in het startbericht.

 

De herstart lukt niet. Als ik bel zegt een bandje nog steeds storing en online staat gereed 18.30 uur. Beetje verwarrende informatie als in het forum door KPN wordt aangegeven dat het hersteld is.

@Antoinette1972, wat lukt er bij jou niet? Als het ook is dat het menu niet verschijnt, zie wat ik hierboven tegen Piet zeg :)

Soms is er wat vertraging in het aanpassen van de verschillende kanalen. Dit zal dan nog gebeuren als het inmiddels niet al zo is.


Reset procedure gelukt, twee HBM2260 hebben software (opnieuw?) opgehaald en na herstart was er beeld.

Nu nog de streams van https://tv.kpn.com herstellen, die zijn nog aan het hakkelen.


Na een aantal mislukte pogingen om in het reset-menu te komen (ik heb een type 2260) heb ik niet gewacht tot het balkje in het scherm komt maar ben direct na het weer aanzetten van de ontvanger begonnen op de stand-by knop te klikken (paar keer). Toen verscheen het menu wel en kon ik de software-update als beschreven door Erik starten. Tijdens de installatie van de software ging mijn TV op zwart, maar na enig zoeken bleek dit te komen door ‘inactiviteit’. Korte conclusie, alles werkt weer.


De herstart lukt niet. Als ik bel zegt een bandje nog steeds storing en online staat gereed 18.30 uur. Beetje verwarrende informatie als in het forum door KPN wordt aangegeven dat het hersteld is.

Misschien help mijn tip: wacht niet op het balkje, maar start direct met klikken op resetknop tot menu op scherm verschijnt.


In Nieuwegein ook geen tv alles geprobeerd


ook bij mij is de restart gelukt HM2260 2 gestart. helemaal oke.


Aanwijzingen van Erik gevolgd en nu werkt alles weer


Volgens internet moet ik deze site melden dat mijn TV ook blijft op: opstarten 80% daar er een landelijke storing is

 

Admin: Topic onder bestaand topic geplaatst