Skip to main content

 Storing: tv-ontvanger loopt vast tijdens opstarten

 

Op dit moment komen er meldingen binnen van een ITV storing. Sommige tv-ontvangers hebben problemen met opstarten. Deze komt niet verder dan 80% en/of geven Foutcode 563.

We zijn op dit moment op zoek naar voorbeelden. Start jouw tv-ontvanger niet op? Laat dan jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer achter in je KPN Forum profiel. Verder willen we vragen om hieronder in een berichtje aan te geven welke Experia Box en tv-ontvanger je in huis hebt.

Zodra we een update hebben zullen we dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

 

Update 3

14-07-2023, 14:05: De grondoorzaak is gevonden en hersteld. Als je ontvanger op dit moment nog op 80% blijft hangen, reset je tv ontvanger. Hij zal daarna dan wél volledig opstarten. 

Een reset voor de 2952 of 2260 doe je als volgt:

  • Zet de tv-ontvanger uit met de aan/uitknop en wacht 30 seconden
  • Zet de tv-ontvanger aan met de aan/uitknop
  • Als je het balkje op het tv-scherm ziet, druk dan een aantal keer op de stand-by knop van de tv-ontvanger (bovenop). Er verschijnt een menu. Door kort op de stand-by knop te drukken kan je door het menu navigeren. 
  • Ga naar "Software verwijderen" en houd 3 seconden de stand-by knop ingedrukt om deze keuze te bevestigen.
  • De tv-ontvanger reset zich en haalt de software opnieuw binnen. Dit kan 20-30 minuten duren. Zet de tv-ontvanger niet uit tot dit voltooid is.

 

Heb je een 5202 ontvanger? Volg dan deze stappen:

  • Haal de stroomstekker uit de tv-ontvanger.
  • Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt. Doe tegelijk de stekker weer terug in de tv-ontvanger.
  • Blijf de stand-by knop ingedrukt houden totdat het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden). Laat de stand-by knop los wanneer powerlampje knippert.
  • Wacht totdat je de melding 'Welkom bij Interactieve TV!' ziet. Druk nu 2 keer kort op de knop bovenop de tv-ontvanger.
  • Het lampje moet groen branden. Druk nog een keer op de knop als het lampje rood brandt. Druk nu direct op de menu-knop op de afstandsbediening.
  • Je ziet een menu op je tv.
  • Ga met de pijltoetsen op de afstandsbediening naar “Software verwijderen" en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor Ja.
  • Ga naar “Terug naar fabrieksinstellingen” en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor Ja.
  • Ga rechts bovenin naar “Afsluiten” en kies voor “Afsluiten zonder opslaan”. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

Update 2

14-07-2023, 13:25: Er zijn herstelacties uitgevoerd. We zien dat dit helpt, maar het probleem is helaas nog niet volledig opgelost. Er wordt gewerkt aan verdere oplossing. 

Update 1

14-07-2023, 09.00: We zijn hiervan op de hoogte en er wordt aan gewerkt. Oplostijd op dit moment onbekend.

 Storing: tv-ontvanger loopt vast tijdens opstarten

 

Op dit moment komen er meldingen binnen van een ITV storing. Sommige tv-ontvangers hebben problemen met opstarten. Deze komt niet verder dan 80% en/of geven Foutcode 563.

We zijn op dit moment op zoek naar voorbeelden. Start jouw tv-ontvanger niet op? Laat dan jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer achter in je KPN Forum profiel. Verder willen we vragen om hieronder in een berichtje aan te geven welke Experia Box en tv-ontvanger je in huis hebt.

Zodra we een update hebben zullen we dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

 

Update 3

14-07-2023, 14:05: De grondoorzaak is gevonden en hersteld. Als je ontvanger op dit moment nog op 80% blijft hangen, reset je tv ontvanger. Hij zal daarna dan wél volledig opstarten. 

Een reset voor de 2952 of 2260 doe je als volgt:

  • Zet de tv-ontvanger uit met de aan/uitknop en wacht 30 seconden
  • Zet de tv-ontvanger aan met de aan/uitknop
  • Als je het balkje op het tv-scherm ziet, druk dan een aantal keer op de stand-by knop van de tv-ontvanger (bovenop). Er verschijnt een menu. Door kort op de stand-by knop te drukken kan je door het menu navigeren. 
  • Ga naar "Software verwijderen" en houd 3 seconden de stand-by knop ingedrukt om deze keuze te bevestigen.
  • De tv-ontvanger reset zich en haalt de software opnieuw binnen. Dit kan 20-30 minuten duren. Zet de tv-ontvanger niet uit tot dit voltooid is.

 

Heb je een 5202 ontvanger? Volg dan deze stappen:

  • Haal de stroomstekker uit de tv-ontvanger.
  • Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt. Doe tegelijk de stekker weer terug in de tv-ontvanger.
  • Blijf de stand-by knop ingedrukt houden totdat het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden). Laat de stand-by knop los wanneer powerlampje knippert.
  • Wacht totdat je de melding 'Welkom bij Interactieve TV!' ziet. Druk nu 2 keer kort op de knop bovenop de tv-ontvanger.
  • Het lampje moet groen branden. Druk nog een keer op de knop als het lampje rood brandt. Druk nu direct op de menu-knop op de afstandsbediening.
  • Je ziet een menu op je tv.
  • Ga met de pijltoetsen op de afstandsbediening naar “Software verwijderen" en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor Ja.
  • Ga naar “Terug naar fabrieksinstellingen” en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor Ja.
  • Ga rechts bovenin naar “Afsluiten” en kies voor “Afsluiten zonder opslaan”. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

Update 2

14-07-2023, 13:25: Er zijn herstelacties uitgevoerd. We zien dat dit helpt, maar het probleem is helaas nog niet volledig opgelost. Er wordt gewerkt aan verdere oplossing. 

Update 1

14-07-2023, 09.00: We zijn hiervan op de hoogte en er wordt aan gewerkt. Oplostijd op dit moment onbekend.

Update over de storing: de grondoorzaak is gevonden en hersteld. Als je ontvanger op dit moment nog op 80% blijft hangen, reset je tv ontvanger. Hij zal daarna dan wél volledig opstarten. 

Een reset voor de 2952 of 2260 doe je als volgt:

  • Zet de tv-ontvanger uit met de aan/uitknop en wacht 30 seconden
  • Zet de tv-ontvanger aan met de aan/uitknop
  • Als je het balkje op het tv-scherm ziet, druk dan kort op de stand-by knop van de tv-ontvanger (bovenop). Er verschijnt een menu.

Door kort op de stand-by knop te drukken kan je door het menu navigeren. Je bevestigt een keuze door de stand-by knop 3 seconden ingedrukt te houden.

  • Ga naar "Software verwijderen" en houd 3 seconden de stand-by knop ingedrukt
  • De tv-ontvanger reset zich en haalt de software opnieuw binnen. Dit kan 20 minuten duren. Zet de tv-ontvanger niet uit tot dit voltooid is.

 

Heb je een 5202 ontvangen? Volg dan deze stappen:

  • Haal de stroomstekker uit de tv-ontvanger.
  • Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt. Doe tegelijk de stekker weer terug in de tv-ontvanger.
  • Blijf de stand-by knop ingedrukt houden totdat het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden). Laat de stand-by knop los wanneer powerlampje knippert.
  • Druk nu op de menu-knop op de KPN afstandsbediening. Je ziet een menu op je tv.
  • Kies "Terug naar fabrieksinstellingen" en druk op OK. Bevestig de keuze met Ja.
  • Druk op "Software-verwijderen" en druk op OK. Bevestig de keuze met Ja.
  • Kies in het tabblad 'Afsluiten' bovenaan het menu en kies 'Afsluiten zonder opslaan'. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

 

Weer werkend gekregen met bovenstaand instructie (voor 5202), maar het stappenplan was niet helemaal juist (software verwijderen was greyed out). Wel jammer dat al m’n instellingen opnieuw moeten weer, incl. inloggen weer op alle streaming apps.


Goedemiddag,

 

ik ervaar sinds deze week precies dezelfde problemen. Op twee verschillende decoders hetzelfde probleem. Het lijkt erop dat bij het terugkijken van recente programma’s het beeld hapert, geluid schokt. Als ik vergelijkbare programma’s van een week geleden terugkijk werkt het prima.

ook hier de tv ontvanger een frisse start gegeven en de router gereset maar dat biedt geen oplossing.

 

help!

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Breda 4813BS

Het zelfde probleem


Bij het aanzetten van de tv vanochtend bleek dat de ontvanger gelijk ging laden voor opstarten maar bleef hangen op 80p. Na meerdere pogingen van resetten zag ik dat er een storing was vandaag. Afgewacht tot de storing opgelost was en vol goede moed opnieuw gestart maar helaas...blijft nog steeds hangen op 80p. Wat kan ik nu doen?

 

Admin: Topic aan bestaand topic toegevoegd


Yes, tv doet het weer!


Hoi @Tv ontvanger vervangen 

Zie de uitleg hier.


Ik heb de reset instructies gevolgd, alles werkt weer.. Maar we merken wel dat sommige zenders best wel haperen ineens (dit was hiervoor nooit het geval).

Zeg dat het geluid soms wel doorloopt maar het beeld niet.. Best raar.

 

Omdat ik het eerder niet gehad heb lijkt het me sterk dat dit een verbindingsprobleem is (dan zou het geluid toch ook moeten haperen)

 

Meer mensen hier last van?


Geen menu na aantal keer drukken op tv ontvanger 2260… (zie deel uitleg hieronder)

Ik wil hier snel oplossing voor aub! laatste tijd te vaak storingen en weinig gemerkt om leden die al heel lang lid zijn extra erbij te blijven houden!

  • Als je het balkje op het tv-scherm ziet, druk dan een aantal keer op de stand-by knop van de tv-ontvanger (bovenop). Er verschijnt een menu. Door kort op de stand-by knop te drukken kan je door het menu navigeren. 

 

Update 3

14-07-2023, 14:05: De grondoorzaak is gevonden en hersteld. Als je ontvanger op dit moment nog op 80% blijft hangen, reset je tv ontvanger. Hij zal daarna dan wél volledig opstarten. 

Een reset voor de 2952 of 2260 doe je als volgt:

  • Zet de tv-ontvanger uit met de aan/uitknop en wacht 30 seconden
  • Zet de tv-ontvanger aan met de aan/uitknop
  • Als je het balkje op het tv-scherm ziet, druk dan een aantal keer op de stand-by knop van de tv-ontvanger (bovenop). Er verschijnt een menu. Door kort op de stand-by knop te drukken kan je door het menu navigeren. 
  • Ga naar "Software verwijderen" en houd 3 seconden de stand-by knop ingedrukt om deze keuze te bevestigen.
  • De tv-ontvanger reset zich en haalt de software opnieuw binnen. Dit kan 20-30 minuten duren. Zet de tv-ontvanger niet uit tot dit voltooid is.

 

Heb je een 5202 ontvanger? Volg dan deze stappen:

  • Haal de stroomstekker uit de tv-ontvanger.
  • Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt. Doe tegelijk de stekker weer terug in de tv-ontvanger.
  • Blijf de stand-by knop ingedrukt houden totdat het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden). Laat de stand-by knop los wanneer powerlampje knippert.
  • Wacht totdat je de melding 'Welkom bij Interactieve TV!' ziet. Druk nu 2 keer kort op de knop bovenop de tv-ontvanger.
  • Het lampje moet groen branden. Druk nog een keer op de knop als het lampje rood brandt. Druk nu direct op de menu-knop op de afstandsbediening.
  • Je ziet een menu op je tv.
  • Ga met de pijltoetsen op de afstandsbediening naar “Software verwijderen" en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor Ja.
  • Ga naar “Terug naar fabrieksinstellingen” en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor Ja.
  • Ga rechts bovenin naar “Afsluiten” en kies voor “Afsluiten zonder opslaan”. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

Hoezo hersteld?? Vanaf 14u aan het proberen maar geen verandering!! Krijg ook geen menu na aantal keer drukken op standby knop van 2260!! Dit begint erg vervelend te worden (en niet de 1e keer de laatste weken)…


ben wel een beetje klaar met de kpn al 3 keer software verwijderd dan heb ik ff tv en na tien minuten gaat ie weer opdaten uit zijn eigen dit gaat maar door


Hoezo hersteld?? Vanaf 14u aan het proberen maar geen verandering!! Krijg ook geen menu na aantal keer drukken op standby knop van 2260!! Dit begint erg vervelend te worden (en niet de 1e keer de laatste weken)…


ben wel een beetje klaar met de kpn al 3 keer software verwijderd dan heb ik ff tv en na tien minuten gaat ie weer opdaten uit zijn eigen dit gaat maar door

Hoe is die tuner aangesloten?  Liefst rechtstreeks op de experiabox met een kabel.  

(en uiteraard snap ik dat je er klaar mee bent, hier zit niemand op te wachten.  )


Hoezo hersteld?? Vanaf 14u aan het proberen maar geen verandering!! Krijg ook geen menu na aantal keer drukken op standby knop van 2260!! Dit begint erg vervelend te worden (en niet de 1e keer de laatste weken)…

Niet een aantal keer indrukken.

Stroom er af.   Standby knop ingedrukt blijven houden.  Dan stroom er op en dan die knop vast blijven houden en pas loslaten als het powerlampje knippert

 


ben wel een beetje klaar met de kpn al 3 keer software verwijderd dan heb ik ff tv en na tien minuten gaat ie weer opdaten uit zijn eigen dit gaat maar door

Hoe is die tuner aangesloten?  Liefst rechtstreeks op de experiabox met een kabel.  

(en uiteraard snap ik dat je er klaar mee bent, hier zit niemand op te wachten.  )

hij met kabel rechtstreeks verbonden 


Hoezo hersteld?? Vanaf 14u aan het proberen maar geen verandering!! Krijg ook geen menu na aantal keer drukken op standby knop van 2260!! Dit begint erg vervelend te worden (en niet de 1e keer de laatste weken)…

Niet een aantal keer indrukken.

Stroom er af.   Standby knop ingedrukt blijven houden.  Dan stroom er op en dan die knop vast blijven houden en pas loslaten als het powerlampje knippert

 

2x gedaan en 5 min vastgehouden maar geen powerlampje dat knippert.. bij 75 naar 80% gaat standby lampje van groen naar rood.. verder geen vorderingen

 


ben wel een beetje klaar met de kpn al 3 keer software verwijderd dan heb ik ff tv en na tien minuten gaat ie weer opdaten uit zijn eigen dit gaat maar door

Hoe is die tuner aangesloten?  Liefst rechtstreeks op de experiabox met een kabel.  

(en uiteraard snap ik dat je er klaar mee bent, hier zit niemand op te wachten.  )

hij met kabel rechtstreeks verbonden 

nou hij doet het weer ik hoop wat langer nu


ben wel een beetje klaar met de kpn al 3 keer software verwijderd dan heb ik ff tv en na tien minuten gaat ie weer opdaten uit zijn eigen dit gaat maar door

Hoe is die tuner aangesloten?  Liefst rechtstreeks op de experiabox met een kabel.  

(en uiteraard snap ik dat je er klaar mee bent, hier zit niemand op te wachten.  )

hij met kabel rechtstreeks verbonden 

nou hij doet het weer ik hoop wat langer nu

nou dat was weer snel over wat een gekloot hier hij blijft maar updaten uit zijn eigen na 15 min tv en hup daar gaat ie weer zoek maar een andere profeider 


Hete ontvanger.

Vanavond probleem met ontvanger type 2260, kon geen Ip adres verkrijgen, nu zie ik hier meer mensen die er last van hebben.

maar effijn na ruim een uur  5 x opstarten enzovoort en software en in en eruit doet het beestje het weer, maar wat mij opviel was toen ik het kastje resette dat het vrij warm was, dus temperatuur meter erbij en deze gaf aan de onderkant ruim 53’ C aan, nooit geweten dat deze zo warm kon zijn, tja daar daar kom je niet aan natuurlijk alles start met de afstandsbediening bediening.

Proberen KPN te bellen maar na een 10 min in de wacht geloofde ik het wel…………….

probeer het later wel eens weer, pffff

voor de zekerheid dan maar de spanning er af als de tv uit is, straks schroeiplekken op mijn kastje😜


Ook ik heb een storing waarbij de update niet lukt. Postcode xxxxx


Hoezo hersteld?? Vanaf 14u aan het proberen maar geen verandering!! Krijg ook geen menu na aantal keer drukken op standby knop van 2260!! Dit begint erg vervelend te worden (en niet de 1e keer de laatste weken)…

Niet een aantal keer indrukken.

Stroom er af.   Standby knop ingedrukt blijven houden.  Dan stroom er op en dan die knop vast blijven houden en pas loslaten als het powerlampje knippert

 

2x gedaan en 5 min vastgehouden maar geen powerlampje dat knippert.. bij 75 naar 80% gaat standby lampje van groen naar rood.. verder geen vorderingen

 

Zelfs helpdesk kpn gebeld… na 20 min medew die op afstand harde reset wil gaan doen maar ondertussen valt lijn weg… maar weer 4 x uit aan, knop ingedrukt houden… maar helaas

 


Mijn 2260 blijft ook hangen op 80%. Wil best een poging wagen het op te lossen maar ik kom niet in het menu. Ik lees ook tegenstrijdige dingen hier; ene keer is het de standby knop meerdere keren indrukken, dan weer stroom eraf en knop ingedrukt houden… heb het allemaal geprobeerd maar ik kom niet eens in het menu dus. Box reageert nergens op.


Kan ik zelf een harde reset doen?

 


De instructie voor de 2260 werkt NIET! Je krijgt geen menu, hoogstens F842.

Nu al een uurtje of 12 geen TV


Kan ik zelf een harde reset doen?

 

Jazeker: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

Verder kan ik momenteel ook weinig voor je doen, @Weltevree55 .  We zitten in de nasleep van een grote storing.  Ik ben navraag aan het doen, hoe te handelen als het niet lukt om de software opnieuw te laden. Tot die tijd kan ik ook niks. Dus misschien dat die reset nog soelaas biedt.  Verder is het aan te raden om de tuner rechtstreeks op de experiabox aan te sluiten. Dus geen switch of iets dergelijks ertussen. Puur om de reset zo soepel mogelijk te laten verlopen. 


Ik heb weer beeld. Wat ik heb gedaan voor de 2260:

  • Powerknop links achter uit
  • Internetstekker er uit
  • Powerknop aan
  • Wanneer er 0P op het display van de box staat 1x op de standby knop bovenop drukken
  • Navigeren naar software verwijderen
  • Dan krijg je een melding over geen internetverbinding, meteen internetkabel erin
  • Dan begint hij te lopen vanaf 20% en helemaal door tot de box zichzelf uitschakelt
  • Box aanzetten