Skip to main content

 Storing: tv-ontvanger loopt vast tijdens opstarten

 

Op dit moment komen er meldingen binnen van een ITV storing. Sommige tv-ontvangers hebben problemen met opstarten. Deze komt niet verder dan 80% en/of geven Foutcode 563.

We zijn op dit moment op zoek naar voorbeelden. Start jouw tv-ontvanger niet op? Laat dan jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer achter in je KPN Forum profiel. Verder willen we vragen om hieronder in een berichtje aan te geven welke Experia Box en tv-ontvanger je in huis hebt.

Zodra we een update hebben zullen we dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak.

 

Update 3

14-07-2023, 14:05: De grondoorzaak is gevonden en hersteld. Als je ontvanger op dit moment nog op 80% blijft hangen, reset je tv ontvanger. Hij zal daarna dan wél volledig opstarten. 

Een reset voor de 2952 of 2260 doe je als volgt:

  • Zet de tv-ontvanger uit met de aan/uitknop en wacht 30 seconden
  • Zet de tv-ontvanger aan met de aan/uitknop
  • Als je het balkje op het tv-scherm ziet, druk dan een aantal keer op de stand-by knop van de tv-ontvanger (bovenop). Er verschijnt een menu. Door kort op de stand-by knop te drukken kan je door het menu navigeren. 
  • Ga naar "Software verwijderen" en houd 3 seconden de stand-by knop ingedrukt om deze keuze te bevestigen.
  • De tv-ontvanger reset zich en haalt de software opnieuw binnen. Dit kan 20-30 minuten duren. Zet de tv-ontvanger niet uit tot dit voltooid is.

 

Heb je een 5202 ontvanger? Volg dan deze stappen:

  • Haal de stroomstekker uit de tv-ontvanger.
  • Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt. Doe tegelijk de stekker weer terug in de tv-ontvanger.
  • Blijf de stand-by knop ingedrukt houden totdat het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden). Laat de stand-by knop los wanneer powerlampje knippert.
  • Wacht totdat je de melding 'Welkom bij Interactieve TV!' ziet. Druk nu 2 keer kort op de knop bovenop de tv-ontvanger.
  • Het lampje moet groen branden. Druk nog een keer op de knop als het lampje rood brandt. Druk nu direct op de menu-knop op de afstandsbediening.
  • Je ziet een menu op je tv.
  • Ga met de pijltoetsen op de afstandsbediening naar “Software verwijderen" en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor Ja.
  • Ga naar “Terug naar fabrieksinstellingen” en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor Ja.
  • Ga rechts bovenin naar “Afsluiten” en kies voor “Afsluiten zonder opslaan”. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

Update 2

14-07-2023, 13:25: Er zijn herstelacties uitgevoerd. We zien dat dit helpt, maar het probleem is helaas nog niet volledig opgelost. Er wordt gewerkt aan verdere oplossing. 

Update 1

14-07-2023, 09.00: We zijn hiervan op de hoogte en er wordt aan gewerkt. Oplostijd op dit moment onbekend.

TV has not been working at any point today. Tried the reboot as suggested but still absolutely nothing. KPN really are a disgrace, a second rate internet and TV provider, it’s continually one thing after another, the internet speeds are false and they have the poorest customer service of any consumer facing company I have ever had to deal with. You can’t even speak to them. I’m done with them and I’d suggest to anyone on here to do the same. 


@JorRi88 je bent een held!! Dank 🙏🏼


Op de 2260:

stekker uit, power knop uit, internet kabel er uit, powerkabel er in, powerknop aan, meteen op standby drukken (of bij melding OP op standby drukken).

Dan krijg je error F842.

Ik krijg nooit een kans om te navigeren naar een menu.

Bedankt voor de hulp, maar het werkt niet. Ik heb meer dan 1 2260, en het werkt nergens.

Storing duurt nu bijna 13 uur.


Vanavond begon hier de ellende in Meppel. Al 4× begon de tv ontvanger vanzelf te herstarten. Na 2× herstarten heb ik weer beeld. Maar na even tv kijken begint het weer. 

Ik hoop toch dat het snel wordt opgelost KPN 

Er zijn ook (oudere) mensen die geen verstand hebben van al die technische termen. Zoals ik dus. Ik durf zelf niks te doen. 

Ik zal dus moeten wachten tot KPN dit oplost vrees ik. 


Ik heb weer beeld. Wat ik heb gedaan voor de 2260:

  • Powerknop links achter uit
  • Internetstekker er uit
  • Powerknop aan
  • Wanneer er 0P op het display van de box staat 1x op de standby knop bovenop drukken
  • Navigeren naar software verwijderen
  • Dan krijg je een melding over geen internetverbinding, meteen internetkabel erin
  • Dan begint hij te lopen vanaf 20% en helemaal door tot de box zichzelf uitschakelt
  • Box aanzetten

Voor wie het niet lukt op de eerder aangegeven manier is dit zeker het proberen waard!! Hopelijk gaat dit het voor de mensen die nu vastlopen ook oplossen!


Op de 2260:

stekker uit, power knop uit, internet kabel er uit, powerkabel er in, powerknop aan, meteen op standby drukken (of bij melding OP op standby drukken).

Dan krijg je error F842.

Ik krijg nooit een kans om te navigeren naar een menu.

Bedankt voor de hulp, maar het werkt niet. Ik heb meer dan 1 2260, en het werkt nergens.

Storing duurt nu bijna 13 uur.

Hoi anton,

 

Zelf net ook de procedure uitgevoerd zonder problemen.

Even om misverstanden te voorkomen, na het aanzetten van de ontvanger druk je dan een aantal keer op de aan/uit knop van het kastje zelf? Of op de afstandsbediening?.

 

Je moet nl de knop op het kastje zelf hebben en dan krijg je gewoon een menu. 


Hier ook exact hetzelfde probleem sinds 12-07.

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Op de 2260:

stekker uit, power knop uit, internet kabel er uit, powerkabel er in, powerknop aan, meteen op standby drukken (of bij melding OP op standby drukken).

Dan krijg je error F842.

Ik krijg nooit een kans om te navigeren naar een menu.

Bedankt voor de hulp, maar het werkt niet. Ik heb meer dan 1 2260, en het werkt nergens.

Storing duurt nu bijna 13 uur.

Hoi anton,

 

Zelf net ook de procedure uitgevoerd zonder problemen.

Even om misverstanden te voorkomen, na het aanzetten van de ontvanger druk je dan een aantal keer op de aan/uit knop van het kastje zelf? Of op de afstandsbediening?.

 

Je moet nl de knop op het kastje zelf hebben en dan krijg je gewoon een menu. 

Op het kastje zelf (de tuner). Inmiddels is het gelukt op 1 systeem. Kost wel een half uurtje. De melding met de F842 blijft erg lang op de display van de tuner EN op de TV staan. Je moet de meldingen van dit KPN systeem niet serieus nemen en gewoon een hele poos wachten en dan start het laadproces inderdaad bij 20%.

Het is bij de instructies van belang om duidelijk aan te geven welke berichten en welke acties je op de TV danwel op de tuner moet doen. “OP” verschijnt op het display van de Tuner, maar het menu verschijnt op de TV. De KPN instructies zijn beroerd. Dat je enige tijd moet wachten, je niets moet aantrekken van foutmeldingen en niet nog een keer moet proberen om op te starten zou ook helpen. Ik heb nog drie systemen te gaan. Zal wel nachtwerk worden.

Zonder dit forum was ik er nooit uitgekomen, dank voor alle hulp van hulpvaardige klanten.

 


Ik heb weer beeld. Wat ik heb gedaan voor de 2260:

  • Powerknop links achter uit
  • Internetstekker er uit
  • Powerknop aan
  • Wanneer er 0P op het display van de box staat 1x op de standby knop bovenop drukken
  • Navigeren naar software verwijderen
  • Dan krijg je een melding over geen internetverbinding, meteen internetkabel erin
  • Dan begint hij te lopen vanaf 20% en helemaal door tot de box zichzelf uitschakelt
  • Box aanzetten

Voor wie het niet lukt op de eerder aangegeven manier is dit zeker het proberen waard!! Hopelijk gaat dit het voor de mensen die nu vastlopen ook oplossen!

Tnx! In namiddag ook gedaan. Succesvol. Vanavond plots continue opnieuw opstarten van de box, Grrr, om de haverklap, 10 minuten beeld en daar gaat ie weer.. Nu deze actie opnieuw proberen, anders weet ik t ook niet meer. Morgen hopelijk opgelost!?!


Ik heb weer beeld. Wat ik heb gedaan voor de 2260:

  • Powerknop links achter uit
  • Internetstekker er uit
  • Powerknop aan
  • Wanneer er 0P op het display van de box staat 1x op de standby knop bovenop drukken
  • Navigeren naar software verwijderen
  • Dan krijg je een melding over geen internetverbinding, meteen internetkabel erin
  • Dan begint hij te lopen vanaf 20% en helemaal door tot de box zichzelf uitschakelt
  • Box aanzetten

Voor wie het niet lukt op de eerder aangegeven manier is dit zeker het proberen waard!! Hopelijk gaat dit het voor de mensen die nu vastlopen ook oplossen!

Tnx! In namiddag ook gedaan. Succesvol. Vanavond plots continue opnieuw opstarten van de box, Grrr, om de haverklap, 10 minuten beeld en daar gaat ie weer.. Nu deze actie opnieuw proberen, anders weet ik t ook niet meer. Morgen hopelijk opgelost!?!

HIer precies hetzelfde om de 10 minuten start de box weer op, storing dus nog niet opgelost. 


Zelfde probleem, alles geprobeerd, deze oud kpn'er komt er niet meer uit... Graag een oplossing!

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 


De tuner start nu voor de derde maal weer opnieuw op. Storing is dus niet opgelost!. Storing duurt nu 18 uur.  Heb ik 4 maal voor niks een half uur gewerkt aan de update. Lekker.

KPN: hou eens op met leugens te verspreiden over opgeloste problemen.

Morgen maar ens geld terug claimen voor onze 4 x  2260 tuners.

Dit software platform blijft een sof.


Mooi dat de storing is opgelost.  Mijn vraag: waarom niet even een melding in de KPN app geplaatst? 


zo na een dag gekloot eindelijk weer tv bedankt kpn    en maar prijzen verhogen 


Wat ben je negatief deze ochtend?? Hoe vaak komt het nou voor dat er een langdurige storing is? Zelden!! 


Bij ons ook het zelfde probleem. Ik heb 2 ontvangers . Kan alleen nog maar live tv kijken. Opnames en terugkijken is niet te doen

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Tv ontvanger blijft steken op 80%. Dan springt het lampje bovenop op rood. Kpn kastje van buurman aangesloten werkt direct. Ik heb de 2260.

Admin: bericht naar storingstopic verplaatst


@Claesje : Lees even de tips in dit topic.   Met het doorlopen van de juiste stappen krijg jij je eigen tuner ook weer aan de praat. Succes!


Gek genoeg geen last gehad van deze storing.

Tijdens de storing startte de VIP2952 vanuit eco gewoon op. Had overigens die laatste HTML update nog niet gehad. 5,170.203 (als die al ook op de huidige ontvangers komt, want heb de intdruk hier dat ie alleen op de 1853 komt)

Bij mijn moeder, 140 km verder HMB2260, gelukkig ook geen problemen.


Hebben ook sinds enkele dagen problemen met haperend beeld via terug kijken en opnames.

ga je terug uit het menu opname dan is er ineens geen geluid meer.

ook alles gereset, stroom eraf maar niets helpt.

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Bij mij sinds 2 dagen exact hetzelfde probleem. 

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Vreemd trouwens dat er bij zoveel vergelijkbare meldingen, er geen enkele reactie van de kant van KPN komt. 

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Wat ben je negatief deze ochtend?? Hoe vaak komt het nou voor dat er een langdurige storing is? Zelden!! 

2 jaar geleden bij de introductie van dit nieuwe KPN platform heb ik maandenlang storingen ervaren. Volkomen hulpeloze helpdesks. Een Forum met allerlei hulp en wanhoop. Ik zou daarom niet over “zelden” willen spreken.


Ook wij hebben sinds een paar dagen dezelfde problemen bij het terugkijken en het bekijken van opgenomen programma’s. Is er een oplossing/software-update in de maak?

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Hier ook hetzelfde probleem sinds gisteren. Via de app streamen werkt wel goed met terugkijken.

Het probleem doet zich voor bij beide kastjes. Bedraad en draadloos. Opgenomen en terugkijkend. Via app streamen naar tv werkt wel goed in beide gevallen.

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic.