Skip to main content

Ik heb nu een aantal keren ervaren dat de 4K ontvanger niet reageerde op de afstandsbediening bij het aanzetten. Dan moest ik de spanning eraf halen en de ontvanger opnieuw opstarten. Nu viel mij deze week op dat nagenoeg alle opnames verdwenen waren. Niet allemaal maar ik schat 90% is verdwenen. Hoe zou dat kunnen en kan ik deze ergens terugvinden?

Hoi @Franson! Goede vraag. Voor verdwenen opnames kunnen een aantal redenen zijn. 

  1. De opnames waren langer dan een jaar oud. Na een jaar worden deze automatisch verwijderd.
  2. Er is meer dan 200 uur opgenomen, ook dan worden de oudste opnames automatisch verwijderd omdat het limiet overschreden is. 

Mochten deze twee niet op jou van toepassing zijn, wil je dan op https://tv.kpn.com/ kijken of de opnames daar nog wel tussen staan? Zo ja, dan raad ik je aan om de TV-ontvanger te resetten. Ik ben benieuwd of ze dan weer terugkomen. 


Bedankt voor je reactie. Ook in de app zie ik de opnames niet meer terug.

Het kan zijn dat er een aantal opnames al wat ouder waren maar zeker niet allemaal

Ook geplande opnamen (zichtbaar in de gids met het opname icoontje) zie ik na de opname niet meer terug.…

 


Gisteren via de app een viertal opnames gepland. De uitzendingen waren gemerkt met het rode opname symbool. Deze opnamen zijn niet opgenomen en in de opslag ook niet meer zichtbaar. Kortom, er gaat iets niet goed met opnemen. 


Dank voor de toelichting en het testen. De opnames die je via de app hebt gemaakt zijn niet zichtbaar op de ontvanger? Of ook niet op de app? Indien ze alleen niet op de ontvanger staan is die waarschijnlijk niet goed gesynchroniseerd met de cloud. Wil je deze dan resetten volgens stap 2? 

Mochten ze daarna en/of ook via de app niet meer te vinden zijn, wil je dan vertellen om welke programma's het gaat die opgenomen zijn maar niet opgeslagen? Hoeveel uur heb je nog beschikbaar qua opnemen op je ontvanger? 


Weer opnames met de app ingepland maar niet zichtbaar op de ontvanger. Sterker nog er is gisteravond een programma opgenomen die ik helemaal niet heb ingesteld. ... En dat is 10 november ook al gebeurd. 

Het lijkt wel of ik de opnames van iemand anders zie op de ontvanger. Dat verklaart dan misschien dat ik mijn geplande opnamen van de app en mijn overige opnames niet meer zie op de ontvanger?

Heel vreemd allemaal. Terwijl het altijd goed heeft gewerkt..…

 

(Overigens de ontvanger gereset zoals aangegeven maar zonder resultaat.....)


@Franson 

Heb je deze ontvanger zelf met het abonneenummer ingesteld toen je 'm ontving? Of werkte ie al?

Controleer het abonneenummer eens. Je kunt jou abonneenummer (het juiste) vinden in je MijnKPN account. (producten → Thuis → Onder Abonnementsgegevens: Informatie & Instellingen).

In de decoder kun je het aflezen onder “Menu → Instellingen → Informatie.

Die nummers dienen uiteraard hetzelfde te zijn.


De abonneenummers zijn gelijk. Wel een goede opmerking overigens. 

Maar zou iemand anders ook op mijn nummer mee kunnen liften en zo de voor mij onbekende programma's opneemt?

Ik heb nu via de app weer een aantal opnames gepland voor morgen t/m zondag. Die zijn nu wel zichtbaar in de geplande opnamen op de ontvanger. Ik ben benieuwd of deze nu wel worden opgenomen....


Maar zou iemand anders ook op mijn nummer mee kunnen liften en zo de voor mij onbekende programma's opneemt?

Dat kan alleen als deze een door jouw ingeleverde ontvanger die niet gereset toegestuurd heeft gekregen. En dat zou dan ook een Arris of Arcadyan moeten zijn want de Motorola modellen worden al 5 jaar niet meer heruitgegeven.

Heb je (ooit) iemand (familie, vriend(in) of anders) gegevens verstrekt voor gebruik van de online versie van interactieve tv. Om wat voor reden dan ook….

Bv. je KPN ID (hoe onverstandig) of het ITV abonnementsnummer plus de pin (iets minder onverstandig).


Ik heb pas twee nieuwe 4K ontvangers gekregen, nieuw uit de doos. Ik moest daar ook mijn abonneenummer invullen. 

De gegevens heb ik nog nooit met iemand gedeeld. 

Maar zou het mogelijk zijn dat KPN mij een nieuw abonneenummer geeft? Misschien ben ik wel "gehackt" als dat zou kunnen…

Het blijft raar dat ik veel opnames kwijt ben en dat ik opnames krijg die ik nooit zelf heb ingesteld.


En je oude ontvangers? Of ben je net abonnee geworden?

Is er nog iemand die van dezelfde aansluiting gebruik maakt in het huishouden?


De oude ontvangers heb ik netjes terug gestuurd. Ik ben al zeker 10 jaar abonnee.

Ik heb twee ontvangers in huis, een in de woonkamer en een op de kamer van mijn dochter.

Zou het zinvol zijn om de pincode te wijzigen? Voor het geval er misschien toch iemand “ meelift”....


Dat kan nooit kwaad. Tenzij je oude ontvangers opnieuw zijn uitgegeven, maar dat waren vast nog Motorola's. En die gaan de shredder in (nou ja, verantwoord geloopt).


Ik heb twee Arris VIP2952 ingeleverd voor twee 4K ontvangers dus het zou zo maar kunnen dat"mijn" Arris nu weer bij iemand anders staan.....


Misschien is het het best als @Sanne_M  alle ontvangers van je abonnementsnummer haalt. Welke je in huis hebt moet je dan wel weer zelf aanmelden met dat nummer en de itv-pin. Zorg dat je die 2 genoteerd hebt, dat is het handigst.

Evt. aangemelde apps en laptops blijven op die manier natuurlijk wel aangemeld.

(hopelijk reageert ze op m'n mention :slight_smile: )


Ja, dat lijkt me ook de beste oplossing. Dan weten we zeker dat er niemand "meelift".

Aanmelden met mijn abonneenummer nummer en huidige pin bedoel je neem ik aan?

@Sanne_M , zou je dat willen doen?

@PeterG Bedankt voor het meedenken!


Aanmelden met mijn abonneenummer nummer en huidige pin bedoel je neem ik aan?

Ja.


Probleem (waarschijnlijk) opgelost! Gisteren weer 6 opnames kwijt die in eerste instantie bij mijn Opnamen stonden. Vandaag de Klantenservice gebeld. Het bleek dat de twee retour gestuurde Arris ontvangers niet meer op mijn naam stonden maar nog wel onder mijn account. (Weet het verschil niet, maar goed). Deze ontvangers zijn weer in gebruik genomen en waarschijnlijk gooit de nieuwe gebruiker "mijn" programma's weg en zie ik "zijn" opnames in het menu. De medewerkster heeft de twee oude ontvangers verwijderd en nu zou het weer goed moeten werken!


Dat is wat ik al voorstelde, echter was Sanne_M hier nog niet langs geweest sinds dat moment.

“Iemand” moet zijn ontvangers nu (ook) weer opnieuw aanmelden. Of twee iemanden. Maar dat kan dan i.i.g. niet met jouw abonnementsnummer en pin :relaxed: .


Je naam is simpel, dat ben je zelf met adres en dergelijke, je account is het abonneenummer met pincode en het is dus mogelijk om op een ander adres er op mee te liften.

Slechte zaak dat de STB niet gereset word voordat ze naar een ander gaan, groen willen zijn door hergebruik prima, maar dit moet niet kunnen vind ik.


Ja, raar hé. Als iemand meelift zou die toch ook mijn pincode moeten weten?

Maar goed, even afwachten of het probleem ook daadwerkelijk is opgelost.


Dat is het nu juist, die pincode staat er al in, die is er ingezet toen jij ze aanmelden op het netwerk.

Alleen aankopen kunnen ze niet doen als ze de pincode van jou niet weten, maar voor de rest kunnen ze een hoop in de war gooien zoals je opnames.


Inmiddels heb ik de pincode gewijzigd. En inderdaad hebben "ze" flink huis gehouden met mijn opnames.…

Blijft een kwalijke zaak dat KPN zonder reset de ontvangers doorzetten naar andere klanten. 


Nog even netjes afsluiten. Probleem is opgelost. Na het verwijderen van mijn "oude" ontvangers geen verdwenen of vreemde opnames meer!