Skip to main content

Naast een aantal malen een spontaan herstartende tv-ontvanger te hebben gehad kreeg ik donderdag 19/11 het opgenomen programma Droomhuis op het platteland van 18/11 (15:50 SBS 6) wilde gaan kijken, kreeg ik onderstaande melding (zie foto). 

Bij een 2e poging startte hij wel op, maar niet bij de gebruikelijke 5 minuten vooruit, maar bij begin opname. Bij versneld doorspoelen stopte hij na ca  90 sec. Bij 3e keer starten na ca 3 min versneld doorspoelen idem. Bij vierde start versneld doorgespoeld tot start programma. Programma kijken ging tot begin reclame goed. Bij reclame doorspoelen sloeg hij weer af. Weer opgestart. Alle nieuwe starts begonnen vanaf 0 en niet op de plaats waar gebleven was. Het opnieuw versneld doorspoelen ging over het gedeelte dat al bekeken was goed tot het gedeelte wat op normale kijksnelheid nog niet gezien was, daarna sloeg hij weer af. Uiteindelijk doorgespoeld tot kort voor laatste stop en vanaf dat punt het programma, inclusief reclames, tot het eind programma gekeken. 

Deze melding heb ik al  eens eerder gehad maar heb het programma toen niet nog eens opgestart, maar direct verwijderd en via uitgesteld kijken het programma, met reclames, gekeken.

Hoewel Erik van KPN aangeeft dat dit probleem geen verband houdt met de spontaan herstartende tv-ontvanger, denk ik dat er wel een relatie is met de introductie van het nieuwe menu. Hoewel het menu er wel mooi uitziet ben ik geen fan van het 5 minuten, na begin opname, starten van het opgenomen programma. Nu moet ik regelmatig terugspoelen omdat ik het begin van het programma heb gemist. Dit vind ik irritanter dan versneld doorspoelen. Ook de mogelijkheid om sprongen van 5 minuten te maken vind ik een overbodige luxe. Ik spoel liever met hoge snelheid door omdat ik dan in ieder geval zie waar ik ongeveer in het opgenomen programma zit en gebruik deze functie dus nooit.

Hi @habro . Welkom op het forum! Heb je al een keer geprobeerd om de software van de TV tuner te verwijderen? Vaak is dat het trucje bij opname problemen. Alle informatie hierover, vind je hier


Reageer