Skip to main content

Ivm verhuizing, ga ik van KPN naar Ziggo, weet iemand of ik mijn opgenomen programma's kan overzetten?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Nee @HJCulemborg , die kan je niet meenemen. Ze staan bij KPN op de servers en worden bij opheffen van je account gewist.


Nee, dat kan niet.

Maar… kan KPN niet leveren op je nieuwe adres???

 

En als je vraag zou zijn: ga ik van Ziggo naar KPN, weet iemand of ik mijn opgenomen programma's kan overzetten?

Dan zou het antwoord ook zijn:

Nee, dat kan niet. Heb je een Mediabox XL dan zit er een blokkering op met overspelen naar bv een dvd/HDD-recorder. En voor de Mediabox Next geldt hetzelfde i.c.m. opnemen in the cloud, net als bij KPN.

Opnemen is tegenwoordig meer uitgesteld kijken dan bewaren. In de VHS tijd kon je het wel 20 jaar bewaren. Dat kan niet meer. Leve de digitalisering! :hushed:


Beste @HJCulemborg 

Helaas gaat dit niet, de opnames ben je kwijt. Want de opnames worden niet op jou TV ontvanger opgeslagen in de Cloud van KPN. En andersom is dat ook bij Ziggo, want Ziggo werkt ook in de Cloud. Dus zou je van Ziggo naar KPN gaan, dan ben je de opnames van Ziggo ook kwijt. 


Maar wat als je een nieuwere settopbox van KPN krijgt en je hebt allerlei films op je oude staan? Kunnen die overgezet worden??? Zo ja: hoe dan??


Maar wat als je een nieuwere settopbox van KPN krijgt en je hebt allerlei films op je oude staan? Kunnen die overgezet worden??? Zo ja: hoe dan??

Alle settopboxen van KPN hebben geen opnamefunctie, opnames worden in de Cloud bewaard. Je kunt niks overzetten naar Ziggo. 


@KlaasZ

Je opnamen blijven gewoon bestaan. KPN slaat ze op op servers. Dus bij een wissel van de decoders blijven opnamen gewoon staan. Die staan onder je KPN ITV-abonneenummer opgeslagen. Als binnen je abonnement de decoders worden gewisseld veranderd je pakket en je KPN ITV-abonnementsnummer niet.

Denk er WEL aan dat opnamen tot 1 jaar bewaard blijven. Dus die films wel een keer kijken! Een jaar na opnemen zijn ze niet meer beschikbaar.
Opnemen is voor later kijken maar dus niet voor bewaren bedoeld.


Bedankt voor jullie reacties! Scheelt een hoop gedoe.

Vr gr, Klaas