Skip to main content

afspelen van mijn opnames: opnames stoppen na verloop van tijd. Resetten om opnieuw te kunnen kijken. Gebeld met KPN en alle aanwijzingen van KPN gevolgd. Conclusie KPN "het probleem zit in uw Cloud, wij kunnen daar niets aan doen". Toch wel een heeeel onbevredigend antwoord. Iemand een idee?

Hallo @ruud1949 , welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

 


ARRIS VIP 2952 V2


Hallo @ruud1949 heb je de tv decoder al eens binnen het menu een 'frisse start' gegeven?

 


Ik heb alles gedaan wat KPN heeft aanbevolen,

wellicht ook een frisse start, maar wellicht kan je toelichten wat je daar precies mee bedoelt 


Hallo @ruud1949 in het instellingenmenu van de decoder zijn er verschillende manieren om de decoder te herstarten, de meest rigoureuze is de 'frisse start', dan krijgt de decoder een fabrieks-reset alsof deze nieuw uit de doos komt en haalt meteen de meest recente software op en verbindt de decoder met jouw bestaande abonnement, dan werkt het in 'the cloud' misschien ook weer goed.

Succes.

 


Oké, rest de vraag "moet ik dan ook weer andere dingen gaan instellen"?


Oké, rest de vraag "moet ik dan ook weer andere dingen gaan instellen"?

Hallo @ruud1949 als je binnen de tv-decoder specifieke dingen ingesteld had,moet dat inderdaad even opnieuw.


@ruud1949 wanneer het aan de cloud ligt kan je wellicht eens kijken of wanneer je de opnames kijkt via de KPN ITV app op telefoon of tablet of dan ook de opnames stoppen. 
 

Andere vraag. Is de TV decoder rechtstreeks aangesloten op de Experiabox of heb je er nog wat tussen zitten. 


Ja is rechtstreeks aangesloten

 


ITV geeft voorzover ik kan zien geen probleem 


@ruud1949 dan lijkt het mij sterk dat het aan de Cloud ligt. Dan moet je maar wat @JanD aangaf jouw TV decoder een frisse start geven om te zien of het dan beter gaat. 
Mocht het hierna nog steeds zo zijn dat de opnames stoppen zou ik vragen om een nieuwe Tv decoder. 


Ja dat laatste is zo wat.

KPN:

"We hebben het in de groep besproken en het is een gebruikersprobleem, het ligt aan uw cloud".

Daar kan ik het dan vooralsnog mee doen.

 

 

 


@ruud1949 om je TV kastje een frisse start te geven is zo gepiept. Ik verwacht niet dat je iets moet veranderen in de TV decoder na de frisse start.

Wanneer je dat gedaan hebt en tijdens het terugkijken van de opnames stopt de opname weer heb je in ieder geval gedaan wat je kon doen. Hierna dan gewoon om een andere TV ontvanger vragen bij de klantenservice. Je krijgt vast een ander persoon welke je wel helpt. 


Grappig/bijzonder/belachelijk dat kpn durft te zeggen “het ligt aan uw cloud". Want die cloud is van kpn dus dan zal kpn aan de slag moeten met dit probleem, lijkt mij.


Ik voel me nu een weinig in mijn hemd gezet door KPN met hun mededeling " het ligt aan uw cloud".

Heb nu alle aanwijzingen opgevolgd en nog doet het probleem zich voor.

Wachten op een moderator?


@ruud1949 het snelste is om te bellen met de klantenservice KPN 0800-0402 (gratis). 


Hoi @ruud1949, dat klinkt als een gek probleem. Als de opnames alleen problemen geven via de tv-ontvanger en niet via de apps klinkt het inderdaad niet alsof het aan de Cloud ligt. Je zou dan verwachten dat het overal speelt.

Je zegt dat je 'alle aanwijzingen’ opgevolgd hebt, kan je vertellen welke stappen dat precies zijn? Ik weet alleen wat jij vertelt, ik zie niet wat jij ziet. Hoe meer informatie je geeft hoe makkelijker je het maakt om met je mee te denken.

Ook ben ik benieuwd hoeveel tv-ontvangers je van ons hebt, als dat er meerdere zijn, ervaar je dit dan alleen op deze ontvanger of op meerdere ontvangers? 

Als je, naast de antwoorden op de gestelde vragen, ook je forumprofiel volledig kunt invullen kan ik ook met je meekijken vanaf deze kant.


Jasper, eerst een vraagje "forumprofiel”invullen: wie zien die gegevens?

 

stappen:

ontvanger opnieuw opstarten

mediabox opnieuw opstarten

software opnieuw instellen

"frisse”start

bij ontvanger tweede tv geen problemen geconstateerd.

Maar nu komt het: Ruud van KPN adviseerde ontvangers uitschakelen en opnieuw opstarten nadat hij een handeling had verricht waarbij ik weer moest opstarten met abonneenummer en pincode.

Vooralsnog geen problemen meer


Op je forumprofiel staan verschillende vakjes @ruud1949, de vakjes waar 'Privé’ bij staat zijn alleen voor jou en ons moderators te zien. Niemand anders kan die vakjes zien, in verband met privacy willen we geen gegevens openbaar zichtvaar hebben staan.

Maar als het nu is niet meer speelt hoef je dat niet in te vullen. Het loskoppelen van de tv-ontvangers en daarna handmatig weer koppelen was de oplossing begrijp ik. Veel kijkplezier en mocht het toch terugkomen, of als er iets anders speelt, dan weet je ons te vinden.