Skip to main content

L.s.,

Vanmorgen mijn 2de tv-ontvanger uit mijn abonnement laten halen.

Mij is toen niet verteld dat daarmee ook het Opnemen Pakket verdwijnt :(

Inmiddels het Opnemen Pakket weer aangevraagd. Maar …, mijn reeds opgenomen programma's zijn niet meer beschikbaar :(

Dit is dus een fout van de mevrouw an de telefoon.

Kunnen deze niet-opgenomen orogramma's weer worden teruggezet?

Alvast bedankt.

 

 

 

Nee. Terugzetten kan niet.

Het opnamepakket kost net zoveel als een 2de tv-ontvanger. U bent hier dus niets mee opgeschoten.


Dit is dus een fout van de helpdesk van KPN.

Nu ben ik alle opgenomen programma's kwijt.

Waar kan ik een klacht indienen.

 


Hier:

https://www.kpn.com/algemeen/klacht.htm

Maar het is tijdverspilling. U zult er niets mee bereiken. 


Mijn opnamepakket is voor de 2e keer verwijderd. Allebei de keren zonder dat aan te geven of te melden. De eerste keer omdat ik van de 2 aansluitingen er 1 niet meer gebruikte dus had opgezegd. De 2e keer omdat ik 4k tv had opgezegd en ongevraagd een 2e ontvanger kreeg opgestuurd. Daar had ik over gebeld:  ik hoef geen 2e ontvanger. Dan krijg je na het bellen binnen 2 minuten een mail dat je de ontvanger terug moet sturen en dat je opname pakket gestopt is. En ja hoor: dat kan supersnel binnen 2 minuten en is onherroepbaar. Ze hebben het systeem zo klantonvriendelijk ingericht dat de linkjes naar je opnames niet meer hersteld kunnen worden. Dat is een IT fout. Linkjes nemen itt de opnames zelf amper ruimte in en zouden bewaard kunnen worden bij je account  tot na een termijn van bv 30 dagen. Kwestie van het systeem goed programmeren. "Het kan niet " is een smoes voor "we willen er geen moeite voor doen "

Ik heb een formele klacht ingediend en wil compensatie: Een gedeelte van mijn abonnements kosten terug. Dat schijnt technisch wel te kunnen. 


Hallo @Andre oid als je 2 tv-ontvangers van KPN in gebruik hebt, is het opname-pakket gratis.

Heb je 1 tv-ontvanger in je pakket en je wilt ook het opname-pakket, kost dat €5 per maand.

In jouw geval had je 2 dingen kunnen doen:

ten 1e gewoon de 2e tv-ontvanger niet meer gebruiken en netjes bewaren, dan was het opnamepakket in stand gebleven en de opnames bewaard.

ten 2e bij het opzeggen van de 2e tv-ontvanger meteen aangeven dat je het opname-pakket wilt behouden, maar of deze optie lukt met behoud van bestaande opnamen twijfel ik aan, omdat het KPN-systeem maar 1 taak tegelijk uit kan voeren, wordt eerst de 2e decoder uit het pakket gehaald en als dat afgerond is wordt een opnamepakker geactiveerd, dus bestaande opnamen kwijt.

Andersom kan niet, want je had al een opname-pakket en daar kan er niet nog 1 bij.

Persoonlijk had ik voor optie 1 gekozen, gewoon de 2e decoder afkoppelen. Voor de prijs maakt het niet uit.

 

 


Ik heb en had al jaren 2 ontvangers waarvan ik er 1 (nog) niet gebruikte en een gratis opname pakket. Ik had geen 3e ontvanger nodig.

Waar het om gaat is

1:dat het niet een ingewikkeld verhaal moet worden. Door al dat "gratis"  gedoe zijn zaken als aantal ontvangers en opnamepakket aan elkaar gekoppeld die niets met elkaar te maken hebben. Trek er 1 blokje uit de en de stapel flikkert om. 

2: Niet iets verwijderen uit je pakket waar niet om gevraagd wordt. En al helemaal niet zonder mededeling of waarschuwing vooraf. In dit geval 2x een service medewerker gehad die zelf niet goed op de hoogte was van de gevolgen van zijn actie. 2x een FOUT dus. Het is blijkbaar zo ingewikkeld gemaakt dat zelfs de servicemedewerkers er niets meer van snapt.

3. Niet iets verwijderen wat onherstelbaar is: of het it systeem zo inrichten dat opnames en bewaarde opnames te herstellen zijn. Kwestie van programmeren 

4 Bij gemaakte fouten niet zeuren dat het onherstelbaar is maar dan op zijn minst compensatie aanbieden. 


Beste @Andre oid zo werkt het nu eenmaal bij KPN, of je het er nu mee eens bent of niet.

Financieel gecompenseerd worden voor niet meer bestaande opnamen kun je vergeten.

 


Bedankt voor je bemoedigende bericht.. 

Dat het zo werkt is

1. Niet duidelijk voor mij,  althans niet vooraf

2. Niet duidelijk voor de eigen medewerkers 

3. Geen reden om daarin te berusten of dat normaal te gaan vinden

 


Graag gedaan @Andre oid