Skip to main content
Beantwoord

Opgenomen programma wordt niet afgespeeld

• October 2, 2025
  • 11 reacties
  • 161 keer bekeken

Hi,

Ik heb via RtlZ een drieluik opgenomen (Kate, princess of Wales). De eerste twee zonder problemen teruggekeken. Deel 3 echter wil ik afspelen maar na op afspelen te hebben geklikt gaat het programma weer terug naar tv stand.

Ik kijk het terug via de tv, en heb zojuist het kastje herstart, maar alsnog geen succes.

Alle overige programma's worden zonder problemen afgespeeld.

Wellicht eoa bug in de aflevering?

Beste antwoord door Wartywolfs

Update: ik kon The Newsreader S3 A2 afgelopen weekend weer afspelen, dus het probleem lijkt opgelost voor deze opname tenminste.

11 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 3, 2025

Hi ​@Petra_H, wat naar dat dit niet lukt. Laten we kijken waar dit aan ligt. 

Lukt het wel om de opname te kijken online op onze website KPN TV? Dan weten we namelijk of het aan de opname ligt. 

Ik hoor graag van je. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 3, 2025

Klinkt een beetje als deze, ook opnames wel te bekijken in app maar niet op tv ontvanger:

Bleek toen veroorzaakt door een configuratiefout.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 3, 2025

En, meer recent, deze:

• Auteur
  • October 4, 2025

Hi ​@Petra_H, wat naar dat dit niet lukt. Laten we kijken waar dit aan ligt. 

Lukt het wel om de opname te kijken online op onze website KPN TV? Dan weten we namelijk of het aan de opname ligt. 

Ik hoor graag van je. 

Hi, Alex, dank voor je bericht.

Op de site is het programma sowieso niet terug te kijken, ook niet in de app, er komt de melding dat dit alleen via de tv-ontvanger is terug te kijken.

Alleen zo gek dat deel 1 en 2 wel daar konden worden afgespeeld. Ik heb het via mijn 2e tv-ontvanger ook geprobeerd, maar nadat het beeld even zwart wordt, programma lijkt te worden gezocht, springt het beeld weer op tv.

Als niet bekend is hoe/wat, no worries, dan heb ik een klein beetje pech, wordt wellicht nog wel een keer herhaald.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 7, 2025

Ik kan mijn vinger er niet op leggen, maar ik heb wel een vermoeden. 

Welke modem gebruik jij, is dit een V10 of V10A? En welke 2 ontvangers heb je? Graag van beide merk en modelnummer. Mag ik met jouw goedkeuring ook een kijkje nemen om te kijken of ik iets kan zien? Ik zie dat je je profiel al hebt ingevuld dus dat is niet meer nodig. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 7, 2025

Iets dergelijks bij mij, start op tv ontvanger met 2 sec beeld, valt daarna terug naar opgenomen serie menu.

The Newsreader S3 A2, BBC TWO, 12 sep 2025 22:00

Deze is wel afspeelbaar in mobiele app.  Chromecasten werkt ook. Deze is opgenomen in dezelfde week als de twee andere  opnames waar ik eerder melding van gedaan had (zie mijn vorige reactie in dit topic).  Afl 1 van de dag ervoor kon ik dan weer wél afspelen op de tv ontvanger.

(DSL 100, Fritz!box 7590, rechtstreekse ethernet kabel naar Arris VIP2952V2, hdmi op STB ingang van tv.)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 8, 2025

We praten nu een beetje door elkaar heen hier, maar jij krijgt dus ook de melding STB-zap-03, op meerdere ontvanger toevallig. Overbodig misschien, maar de ontvanger gereset? Ik ben ook benieuwd of je dit ook hebt als je de originele KPN modem gebruikt. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 9, 2025

We praten nu een beetje door elkaar heen hier, maar jij krijgt dus ook de melding STB-zap-03, op meerdere ontvanger toevallig. Overbodig misschien, maar de ontvanger gereset? Ik ben ook benieuwd of je dit ook hebt als je de originele KPN modem gebruikt. 

Niet helemaal. Nadat ik afspelen van deze opname heb gestart zie ik géén foutmelding, begint af te spelen op 3:58 mét beeld en geluid, afspelen stopt iets na 4:00 en keert terug naar de opname lijst voor deze serie. Nog steeds na tv ontvanger teruggezet te hebben naar fabrieksinstellingen, dat heeft dus niet geholpen. En wel te bekijken en te casten in de mobiele app.

Toch net iets andere symptomen dus dan die ik eerder (voor andere opnamen uit dezelfde week) beschreef in

Ik heb deze aflevering al gezien, maar laat ’m nog even in mijn opnamelijst staan zodat er desgewenst nog onderzoek aan gedaan kan worden.

Ik heb 1 ontvanger, en mijn originele modem ís de Fritz!Box. Vanwege xs4all abonnement heb ik nooit een ander merk modem in huis gehad.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 13, 2025

Dankjewel voor de extra informatie. Je hebt alles gedaan wat je kon doen, ik neem dit hier ook mee! 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 20, 2025

Update: ik kon The Newsreader S3 A2 afgelopen weekend weer afspelen, dus het probleem lijkt opgelost voor deze opname tenminste.

• Auteur
  • November 9, 2025

Ik kan mijn vinger er niet op leggen, maar ik heb wel een vermoeden. 

Welke modem gebruik jij, is dit een V10 of V10A? En welke 2 ontvangers heb je? Graag van beide merk en modelnummer. Mag ik met jouw goedkeuring ook een kijkje nemen om te kijken of ik iets kan zien? Ik zie dat je je profiel al hebt ingevuld dus dat is niet meer nodig. 

Hoi Alex,

Jouw reactie met de door jouw gestelde vraag heb ik compleet gemist,excuus.

Het probleem is  voor mij geen issue meer, vraag kan worden afgesloten. Iig nog bedankt voor het meedenken!