Skip to main content

Hoi,

 

Ik ben op de camping en wil opgenomen programma's terug kijken op mijn laptop. Ik maak gebruik van betaalde Wi-Fi. Ik krijg de foutmelding 1001. Wat kan ik doen?

De opgenomen programma’s zijn centraal opgeslagen uitzendingen (in de cloud noemen ze het omdat het theoretisch overal kan zijn) 

Van jou wordt opgeslagen wat je wilt terugkijken. Maar als je terugkijkt moet je contact maken via je thuisnetwerk, dat verbonden is via het koper of glasvezelnetwerk van KPN.

Een Hotspot geeft jou toegang tot Internet, maar niet tot het cloud gebeuren van KPN. 

 


Bedankt voor uw reactie. Concreet betekent dat dan dat ik geen kpn tv kan kijken? En al helemaal geen opgenomen programma's?


M.i. kan het wel als je op de laptop via een VPN werkt en verbinding maakt met je modem thuis met daarachter een router  dat is soms nog een puzzel.

Op dit forum staan wel eens topics over deze materie


M.i. kan het wel als je op de laptop via een VPN werkt en verbinding maakt met je modem thuis met daarachter een router  dat is soms nog een puzzel.

Op dit forum staan wel eens topics over deze materie

Ik heb het in het verleden 2 keer voor mijn oudste zoon mogelijk gemaakt om in het buitenland op zijn laptop de opgenomen programma's te kunnen bekijken. Idd via een vpn-verbinding naar mijn nas. Maar volgens mij hoeft sinds ongeveer 2 a 3 jaar die vpn-verbinding niet meer.


M.i. kan het wel als je op de laptop via een VPN werkt en verbinding maakt met je modem thuis met daarachter een router  dat is soms nog een puzzel.

Op dit forum staan wel eens topics over deze materie

Ik heb het in het verleden 2 keer voor mijn oudste zoon mogelijk gemaakt om in het buitenland op zijn laptop de opgenomen programma's te kunnen bekijken. Idd via een vpn-verbinding naar mijn nas. Maar volgens mij hoeft sinds ongeveer 2 a 3 jaar die vpn-verbinding niet meer.

@Ief1983 Ik heb nog even voor je gezocht in dit forum. Sinds 2018/2019 zou je binnen de EU gewoon op je laptop naar itv moeten kunnen kijken, dus zonder vpn o.i.d.:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/vraag-buitenland-tv-kijken-zonder-schotel-443387?postid=656149#post656149

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat er iets geblokkeerd wordt in het wifi-netwerk v.d. camping.


Bedankt voor je reactie. Waarschijnlijk wordt er dan wat geblokkeerd. Stom😝


Opnames kun je toch ook wel vanaf een andere locatie kijken? Ik kan het op mn mobiel via 4G ook.


Opnames kun je toch ook wel vanaf een andere locatie kijken? Ik kan het op mn mobiel via 4G ook.

Jep. In de hele E.U.

Zijn het alle opnames of van bepaalde zenders? Bv opnamen van BBC First kan je alleen thuis via de decoder kijken. Net als die van de Vlaamse zenders.
De Duitse zenders zijn zelfs alleen maar via de decoder beschikbaar.

P.S. probeer het voor de 'grap’ eens met je laptop verbonden met de Hotspot van je telefoon:wink::grin::relaxed:
Denk wel aan het verbruik. Zet de stream dan laag (via de 3 puntjes rechtsonder de player).
Werkt het dan wel dan weet je dat die camping-wifi een en ander zal blokkeren. Waarschijnlijk om voldoende bandbreedte voor alle gebruikers te behouden.