Skip to main content
Ik heb lang analoog gekeken,tot TV het begaf en ik digitaal moest.Ik kon altijd de uitzendingen die ik wilde bewaren opnemen en bewaren.Ook kon ik ze bewerken.Nu moet ik voor alles betalen,maar iets bewaren kan niet meer,dus ik voel me gewoon bedrogen.Net maffia praktijken.het wordt tijd dat de kpn met die mogelijkheid komt.maar ja,dat zal wel een ijdele hoop blijven.want er moet tenslotte geld binnen geharkt worden.Dit is het enigste punt wat mij dwars zit bij kpn.



Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
Bedrogen??? Maffiapraktijken?? Geld binnen harken?? Het staat toch echt allemaal op de site. Dus je had het kunnen weten.
Ja,zo denk ik erover.ondanks de vermeldingen op de website
Hoe nam je voorheen de programma's op ?

Ws kun je dat apparaat nog steeds aansluiten op het huidige tv systeem.
Het is trouwens niet KPN die dat "bedacht" heeft, die geeft de zenders alleen maar door.

De "content" eigenaren leggen deze beperkingen op aan KPN, waardoor bijv. terugkijken, uitgesteld kijken etc. soms niet mogelijk is.

In het analoge tijdperk kon dit niet, maar via de digitale systemen zijn deze beperkingen nu allemaal mogelijk.
De "content" eigenaren leggen deze beperkingen op aan KPN, waardoor bijv. terugkijken, uitgesteld kijken etc. soms niet mogelijk is.

Dat is ook mijn sterke vermoeden maar een verklaring vanuit de kpn is er niet ?

We hadden het er op dit forum al eerder over, bv hier :

https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235/index14.html#post59470



Voor mij ook de reden om een eigen opnameapparaat te hebben.

Eerst via digitenne, nu derhalve bij een andere aanbieder.
Het itv kastje geeft via de scart aansluiting nog steeds een analoog PAL signaal, heeft je opname apparaat daar een ingang voor ?
Ik heb nog steeds een humax,die heeft alleen maar scart,maar in de handleiding van kpn wordt afgeraden om daar een recorder op aan te sluiten.Dus dat riskeer ik maar niet.Intussen heb ik eens op Internet geneusd en gezien dat er genoeg programma,s zijn waarbij je een programma kunt opslaan en ook nog eens online kunt converteren.Bv van VOB naar Mp4 Opgelost dus.
Hallo @spring, welkom op het KPN forum. Ik merk dat je het erg jammer vindt dat je opgenomen programma's niet voor altijd kunt bewaren. We hebben voor 1 jaar gekozen omdat het voor de meesten ruimschoots voldoende is. Mocht er vraag zijn naar een ruimere bewaartermijn dan kunnen we ons daar nog eens over buigen. Zoals Joep1965 hier aangeeft, melden we op onze site wat je van het Opnemen pakket kunt verwachten;




  • Je hebt 200 uur aan opname tijd
  • De opgenomen programma's worden 12 maanden bewaard
  • 6 programma's die je tegelijk kunt opgemen
  • Overal je opnames inplannen (met de iTV app)
  • Met een druk op de knop seriematig opnemen.



Vroeger kon je de programma's op de harde schijf van je tv-ontvanger / tuner opnemen. Daarmee had je toegang tot het programma totdat je deze zelf verwijderde. Of als de harde schijf kapot ging. Tegenwoordig bewaar je de opnames in de 'cloud'. De programma's worden op de server opgeslagen. Dat is handig, want daarmee kun je op elke tv-ontvanger / laptop / smarphone / tablet de opnames terugkijken. Je bent dus niet meer gebonden aan dat ene apparaat 🙂
He Spring, gezien je geen reactie meer hebt gegeven ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Ik sluit daarmee je topic. Mocht dat anders zijn, dan horen we het graag 🙂

Films en series interesseren ons niet zoveel. Maar ik heb nu een muziekopname van Flip Noorman van NPO2extra, die overmorgen wordt verwijderd en dat vinden wij erg vervelend. Het is eindeloze muziek die je nog vaak wilt kunnen afspelen. Ik zie het probleem van bewaren ook niet omdat er ook een grens van 200 uur is. Dus haal gewoon de beperking van 1 jaar eraf. O ja en graag vóór morgen. 


Ja, balen. 

Gelukkig is er nog een en ander van Noorman op YouTube 

https://youtube.com/@fmnoorman?si=GVxexvhSM6qd8-fC

 


Goedemorgen @DjeeAr2023 en welkom hier op ons forum :)

Dat snap ik heel goed dat je dit heel erg vervelend vindt! Helaas heb ik geen mogelijkheid om er voor te zorgen dat deze specifieke opname langer wordt bewaard. KPN moet nu eenmaal alles opslaan op de servers en die ruimte is niet onbeperkt. Er moet dus ergens een grens gesteld worden en dat is één jaar geworden.

 

Ja, balen. 

Gelukkig is er nog een en ander van Noorman op YouTube 

https://youtube.com/@fmnoorman?si=GVxexvhSM6qd8-fC

 

Hopelijk heb je nog wel iets gehad aan deze goede tip van @PeterG !


Reageer