Skip to main content

plotseling kan ik een flink aantal opgeslagen programma's niet meer op mijn laptop of mijn tablet terugkijken; er verschijnt een melding dat "Deze opname kun je alleen op de tv-ontvanger bekijken”;

tot gisteren kon dat wel, maar vandaag is er die melding;

 

wat is er veranderd en waarom? ik betaal extra om programma's te kunnen opnemen en op elk van mijn apparaten te kunnen terugkijken; ik vind het erg hinderlijk dat deze verandering is opgetreden

 

Ook bij mij is dit inderdaad het geval. Gisteren nog alles kunnen kijken en sinds vandaag niet meer en dat zonder vooraankondiging! Je betaalt niet voor niets extra dacht ik zo


Zou dit ook graag willen weten. Halve opnamen gekeken, volgende dag was opnamen geblokkeerd op de laptop. En andere opnamen ook,  van diverse zenders, zelfs NPO. Bij voorbaat dank voor de reactie 


@Daphny 

Geef jij jezelf een like???????

Ben je zo onder de indruk van je eigen reactie??

 

@Whimself 

Vul je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren.

 

@RonCor 

Je betaald voor het opname pakket € 4,99 per maand.

Als je 2 KPN tv decoders heb, dan heb je het opname pakket zonder extra kosten.

Een 2de KPN tv decoder kost € 5,-- per maand.😉

 

En niet alle opgenomen zenders kunnen buiten de KPN tv decoder bekeken worden.

Dat heeft met rechten te maken.

De tv zender bepaalt of het wel of niet mag. 


 

>En niet alle opgenomen zenders kunnen buiten de KPN tv decoder bekeken worden.

Dat heeft met rechten te maken.

De tv zender bepaalt of het wel of niet mag. <

merkwaardig genoeg kan ik zelfs een programma dat op NPO3 is uitgezonden (Arcadia) ook niet terugkijken op mijn tablet of mijn laptop (andere series wel zoals Trom)

het heeft dus niet met de zenderrechten te maken

 

heel teleurstellend

 


@Whimself 

 

Zijn dat toevallig HD glas zenders?

661 - 670?

Die kan je inderdaad alleen op de KPN tv decoder zien.

Je moet dan opnemen op 1 - 10, die kan je wel afspelen op andere apparaten.


@joop2011 

Het gaat mij niet om die 5,- , het gaat erom dat zonder vooraankondiging iets wordt veranderd en dat heeft niets met rechten te maken. Ik kijk op mijn laptop of iPad niet via een app maar via iTV.kpn. Dat doe ik vanuit huis dus op dezelfde router als de tv. Dat ging tot vrijdag altijd goed maar ineens wordt er wat verander waardoor dit niet meer mogelijk is


ik neem dingen op van publieke zenders van NPO, Canvas, Een, BBC, ARD, ZDF, WDR, dus niets ingewikkelds 

en dan plotseling kun je dat niet meer op een ander apparaat (via wifi) bekijken? zonder waarschuwing of zelf informatie hierover: buitengewoon onfatsoenlijk


@Whimself Misschien even reactie van KPN afwachten voordat je boos wordt?

Misschien is er een verklaring voor waarom het niet meer werkt?

Reactie van een moderator kan enkele dagen duren.

Vul je profiel vast in dan kan de moderator wanneer je topic aan de beurt is beter mee kijken.


ik neem dingen op van publieke zenders van NPO, Canvas, Een, BBC, ARD, ZDF, WDR, dus niets ingewikkelds 

en dan plotseling kun je dat niet meer op een ander apparaat (via wifi) bekijken? zonder waarschuwing of zelf informatie hierover: buitengewoon onfatsoenlijk

 

@Whimself 

Gaat het alleen om de eerste 10 kanalen?

En neem je die op op kanaal 661 - 670?

Of gewoon van 1 - 10?

 

Kijk je dan op de tv app via een ander WIFI netwerk?

Dat kan namelijk niet (heeft ook nooit gewerkt).

 

Of kijk je via Tablet, mobiel, laptop?

Dan moet het gewoon kunnen.

 

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dit een paar dagen duren.

 

@RonCor 

De reden dat ik het bedrag vermelde, is dat je zelf aangeeft “je betaald er toch voor”😉


@Whimself 

Hier misschien al een stukje duidelijkheid 

 

 


ik neem dingen op van publieke zenders van NPO, Canvas, Een, BBC, ARD, ZDF, WDR, dus niets ingewikkelds 

Het zijn juist de publieke zenders uit onze buurlanden die liever niet hebben dat opnames via Internet teruggekeken kunnen worden en dat buitenshuis naar die zenders gekeken kan worden.

KPN had daar een instelling niet goed staan waardoor sommige van die dingen wel konden en die fout hebben ze nu gecorrigeerd.

Helaas ben jij daar de dupe van maar ik ben bang dat het niet teruggedraaid zal gaan worden.


allemaal begrijpelijk, maar een opname van NPO3 of RTV Utrecht of Omroep Gelderland heeft volgens mij niet zoveel te maken met rechten van buitenlandse zenders, bovendien zijn sommige programma's van BBC1 wél terug te kijken 

ik vind dat mij vorig jaar september mooie vooruitzichten zijn voorgespiegeld (“overal op al je apparaten gebruik kunnen maken van de KPN TV app”) waardoor ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN en dan worden die voordelen plotseling een voor een weggenomen zonder vooraankondiging of uitleg of reductie van de prijs voor het opname pakket

ik vind niet dat ik heel erg netjes wordt behandeld door KPN


Bizar hoe er bij de antwoorden steeds om het probleem heen wordt gedraaid. Er is geen enkele opname meer te bekijken via internet. Ik zou graag willen weten waarom dat niet meer kan.


@Whimself en @White Martine 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Niet KPN, maar de zender bepaalt wat niet en wat wel mag.

Ook lokale omroepen moeten rechten betalen.

 

@White Martine 

Wat bedoel jij precies met je vraag?

Kan je als je inlogt op internet op je eigen netwerk geen enkele opnames kijken?

Op een ander netwerk kan je ook binnen Nederland niet alles kijken.

In het buitenland zelf nog minder.


Tuurlijk heeft dit allemaal met rechten te maken. Ze zijn denk ik bang voor piraterij. Niet dat er veel op TV is dat het waard is om te rippen. Maar op deze manier verstieren ze wel alle voordelen die opnemen juist had. Want je favoriete serie opnemen zodat je deze op vakantie lekker kunt kijken is er niet bij om maar een voorbeeld te noemen. 

 

Oh en het argument dat de zenders dit bepalen is niet helemaal juist. Ik bedoel zij zijn wel de gene die dat willen maar KPN zou dat wat mij betreft gewoon niet moeten accepteren. Als geen een provider het zou toe laten dan heb je gewoon geen zender. Nog even en je mag ook de reclame niet meer doorspelen bij je opnamens net als teurgkijken. En laten we wel wezen in principe nemen ze gewoon alles op en is de “opslagruimte” die je krijgt (lees dik voor betaald) fictief. De dienstverlening zou dus eigenlijk uitgebreid kunnen worden met bijvoorbeeld een optie als met terugwerkende kracht “opnemen” of terugkijken zonder beperkingen en limitaties. Maar net hoe je wil noemen. 

 

Tijd om te investeren in een usb HDMI opname adaoter.