Skip to main content

Ik heb een tweede TV-ontvanger (Arris) geïnstalleerd bij een tweede TV in huis. Hierbij gebruik ik de DVS650, waarop alle lichtjes branden. De TV start op met de mededeling: “Welkom bij Interactieve TV. De tv-ontvanger wordt opgestart. De menuschermen worden opgehaald en geladen. dit duurt enkele minuten.
Blijft dit beeldscherm langer dan 10 minuten in beeld? Zet de tv-ontvanger dan uit en weer aan.”


Onderin in beeld staan 4 groene streepjes en 1 gele.
Ik heb inmiddels al 3x opnieuw opgestart, maar hij blijft steeds in dit stadium hangen. Wie weet raad?
 

Welke KPN IPTV decoder heb je?

En welke Experiabox?

 

Doet hij het wel met een vaste UTP kabel?

P.S.

Mijn voorkeur is altijd vaste UTP kabels, dan is de kans op storing het kleinst. 


Experiabox V10
Ik weet niet wat een KPN IPTV decoder is.

Overigens heb ik nu een TV-ontvanger van de TV beneden op de tweede TV aangesloten en dan doet die TV het wel (ook met een DVS 650).


Ik heb toch nog even met KPN gebeld en het blijkt dat mijn TV-ontvanger al zo oud is (we hebben hem al jaren niet gebruikt), dat hij niet meer bekend is bij KPN. Ze sturen een nieuwe op en daarmee is het hopelijk opgelost.

Dank voor het meedenken.


KPN IPTV decoder is de TV ontvanger.

Maar gelukkig is het opgelost.

Veel kijkplezier. 


Hi @Korstiaan, welkom en dank je wel voor jouw bericht. Toen ik las dat je nog groene en gele balken ziet staan bij het opstarten van de tv-ontvanger, had ik al het vermoeden dat dit een verouderde tv-ontvanger is. De nieuwe tv-ontvangers hebben namelijk een aaneengesloten “laadbalk”. Ik ben blij om te lezen dat mijn collega je een nieuwe tv-ontvanger heeft toegestuurd. Heb je deze inmiddels ontvangen en werkt deze ook naar behoren? Als ik nog iets voor je kan betekenen, trek gerust aan de bel. Ik help je graag verder!


Dag Ron, helaas heb ik de nieuwe tv-ontvanger nog niet ontvangen. Wellicht kan jij even nagaan of die wel verstuurd is?


Dank je wel voor de terugkoppeling. Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je hiervoor jouw profiel volledig in kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als je dit hebt gedaan? Dan ga ik voor je aan de slag!


Belangrijkste zaken ingevuld


Dank je wel voor het invullen van jouw profiel. Ik ben direct op onderzoek uitgegaan en ik zie dat er momenteel 1 tv-ontvanger is aangemeld. De tv-ontvanger die blijft hangen bij het ophalen van de menuschermen kan ik niet uitlezen. Zou je het serienummer van deze tv-ontvanger in jouw profiel kunnen plaatsen bij het kopje ‘Persoonlijke opmerkingen’ en kun je hieronder weer een seintje geven als je dat hebt gedaan? Het serienummer vind je terug op de onderkant van de tv-ontvanger.


Serienummer geplaatst bij ‘Persoonlijke opmerkingen’


Beste Ron, ik heb niets meer van je gehoord (en ook nog steeds niets van KPN ontvangen).

 


Hi @Korstiaan, mijn excuses voor de late reactie. Wat vervelend dat je nog niets hebt ontvangen. Daarom heb ik navraag gedaan bij mijn collega's van de logistieke afdeling om na te gaan hoe dit in elkaar steekt. Zij hebben wel een hoge werkvoorraad, waardoor het even kan duren voor ik een terugkoppeling krijg. Zodra ik deze heb, meld ik me direct bij je!


@Korstiaan, zoals beloofd zou ik bij je terugkomen op het moment dat ik een terugkoppeling heb van mijn collega. Mijn collega vertelde mij dat hij een omruil heeft ingepland voor de oude tv-ontvanger. Als het goed is heb je ook een sms’je ontvangen met meer informatie over deze omruil. Laat je weten of het gelukt is om de tv-ontvanger om te ruilen en om hem aan te sluiten? Ik hoor het graag van je!


Beste Ron, ik heb de tv-ontvanger ontvangen en aangesloten. En ik heb ontvangst, dus helemaal goed.
Bedankt voor je bemoeienis!