Skip to main content

Wanneer we een opgenomen programma op Spike gedeeltelijk hebben gekeken en later willen hervatten, begint de opname vanaf het begin.

Als we vervolgens doorspoelen met een snelheid van 32x of 64x naar het tijdstip waar we zijn gebleven, gaat dat na enkele minuten veel langzamer.

Wanneer we op het juist tijdstip zijn en op “play” drukken, springt de opname een heel stuk terug in de tijd.

Hoi @Wilcog, alleen de opnames van Spike vertonen dit gedrag? Of ook alle ander opnames van andere zenders? Heeft de ontvanger al eens een reset gehad? Wordt het daarna beter?

Zo niet, kun je opname via ITV Online wel gewoon goed bekijken? 


Hallo Bart,

 

Het is volgens mij alleen bij Spike.

ik heb de ontvanger niet eerder gereset.
Raak ik geen opnames kwijt als de ontvanger wordt gereset?

 

ITV online zal ik proberen.

 

groeten,

 

Wilco


Hoi @Wilcog 
Opnames staan in the cloud, dus die raak je niet kwijt door een reset.
Wat is je internetsnelheid? Wil je eens een snelheidstest doen?

En hoe heb je het aangesloten, Wifi of bedraad?
Gebruik je ook Devolos ? (Draadloze set via het stopcontact)


Zou je ook ander opnames kunnen testen? Ik ben wel benieuwd namelijk. En ieder geval kun je de ontvanger zonder problemen resetten zoals huistijger ook al aangeeft. Ik ben benieuwd. Ook naar de antwoord op de vragen van huistijger. Hoe meer we weten, hoe beter we kunnen helpen. :)


Hallo,

 

Intersnelheid is ongeveer 40Mbps download en 20 Mbps upload.

De ontvanger is bedraad aangesloten.

Ik gebruik geen devolos en voor zover ik weet is het alleen bij Spike.

Ik heb de ontvanger gereset en het gaat nog steeds niet goed.

 

 

 


Heb je ook andere opnames getest? Dus van andere zenders? 

Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe je de opnames hebt ingepland? Dus via de app of de gids van de ontvanger? Want zijn de opnames wel normaal te kijken via ITV Online

En kun je enkele voorbeelden geven van de programma's die problemen geven? Graag datum, tijdstip en titel programma? 


Bij andere zenders hebben we dit niet.

De opnames zijn soms via de app, maar soms ook met de tv ingepland.

We nemen daar alleen Top Gear op. Of het bij andere programma’s van Spike ook is, weet ik dus niet.

Data en tijdstippen weet ik niet meer, want als het gekeken is, verwijderen we de betreffende aflevering.

ik zal de eerstvolgende keer de aflevering niet verwijderen en datum en tijdstip doorgeven.


Ja en probeer ook eens even een ander programma op te nemen van Spike. Ik ben wel benieuwd of die dan ook problemen geeft. Ook hoor ik graag via welke weg opgenomen. Mocht ik eventueel verder onderzoek moeten doen, dan heb ik deze specifieke informatie nodig. 


Het blijkt alleen om Top Gear te gaan.

Het maakt niet uit of de opname is gepland met de app of met de TV.


Zo, die test heeft even in beslag genomen :relaxed: .

Top gear is ca. 50 minuten. Dat is toch niet dusdanig lang dat je de opname moet onderbreken voor langere tijd?

TIP:

Zet eerst éven op pauze als je stopt en onthoud het punt waar je was gebleven. Kijk je dan via de tv-ontvanger opnieuw dan kun je met bv intoetsen van 2 3 0 0 en drukken op :fast_forward: direct naar bv de 23ste minuut v.d. opname bij startpunt 0:00 natuurlijk. Anders ga je 23 minuten verder van het punt waar ie op dat moment is.
Via de app kun je het schuifje daar naartoe bewegen.


De kids kijken het en daarom neem ik het op.

Ze kijken het dan in delen.

 

Het vooruit spoelen door tijd in te geven, werkt vaak ook niet.

Stel jouw voorbeeld, dan begint de opname niet bij 23 minuten, maar bijvoorbeeld al bij 4 minuten.

Ook het versneld afspelen functioneert dan niet goed.


Stel jouw voorbeeld, dan begint de opname niet bij 23 minuten, maar bijvoorbeeld al bij 4 minuten.

@Wilcog. Dan moet de opname nog ingeladen worden van af de tweede server. Als je ‘m dan 1 of 2 minuten laat lopen kun je wel méér minuten vooruit of zelfs de hele opname doorspoelen. Het inladen gaat stukken sneller dan het afspelen tenslotte.

Ik kan me zo voorstellen dat ze opnamen van Spike niet op de ‘snelle’ server zetten.


Ok, dan zal het daar aan liggen.

Bedankt voor je reactie.