Skip to main content

Beste kpn,

 

Waarom kan ik een opgenomen programma niet doorspoelen?

Ik heb het niet over de reclame maar over het programma zelf.

Gaat om bijvoorbeeld Alberto Stegeman op sbs 6. Zie foto.

 

Verder ben ik benieuwd waarom een zender als discovery niet terug te kijken is bij het gebruik van itv binnenshuis. 

 

Goedemorgen beste dat heeft met rechte  temaken helaas 🤔


Hallo Cornelis,

Dat is wel erg kort door de bocht. Wat meer uitleg?

Hoezo met rechten. Op de Stb kan dat ook gewoon.

Daarnaast gebruik ik itv thuis met een kpn glas ipadres. 

Dat zoeits buitenshuis niet zou kunnen kan ik nog ergens begrijpen.

Binnenshuis niet .


Trouwens net even getest met de itv app op de telefoon....verbonden via wifi....ik kan daar gewoon heen en weer spoelen.

Met de app voor Android tv binnenshuis (zelfde wifi netwerk) lukt dat bij het zelfde programma niet.

Lijkt mij dus geen rechten kwestie


@cornelis48 jammer dat je niet mee uitleg geeft over wat je bedoelt.

@kpn enige assistentie in deze?

 

Alvast dank.


Goedemiddag @Dikkedikkie reist ,

Een opname van een programma zou op alle apparaten gewoon heen en weer te spoelen moeten zijn. Echter, ik begrijp dat hier op de Android app van de TV een melding komt dat dit niet mag?

Uitzondering op het spoelen zit in het uitgesteld kijken op de commerciële zenders. Wanneer je op 1 van deze zenders een item herstart (terugkijken of begin gemist), dan zit er inderdaad een restrictie op het spoelen (dus ook op het spoelen van het programma zelf)

 

Voor wat betreft de Discovery zenders. Ik weet dat deze buitenshuis gewoon terug te kijken zijn. Binnenshuis mag hier naar mijn weten geen beperking op geven, maar zal dat even moeten checken (wanneer ik thuis ben). Echter, ook hier kunnen restricties op voorkomen en dit heeft alles te maken met de rechten. Vanuit Discovery hebben ze niet altijd de rechten (en daarmee KPN ook niet) om een bepaald programma aan te mogen bieden middels uitgesteld kijken. Het kan dus voorkomen dat een specifiek programma niet terug te kijken is, maar dat zal niet de gehele programmering betreffen. Nog een kleine aanvulling hierop: Het kan zelfs zo zijn dat de uitzending van een programma in de ochtend wel terug te kijken is, maar de herhaling van datzelfde programma in de middag dan weer niet.


Dag @TijtheMan 

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Het gaat om het terugkijken van bijvoorbeeld Alberto Stegeman op sbs6.

Op de Stb kan ik gewoon door het programma scrollen.

Op de Android tv app krijg ik dus de melding dat dit niet mag (zie foto).

Op de itv app op de mobiel werkt het ook gewoon.

Raar toch?

Qua Investigation discovery....ik kan daarvan helemaal niets terugkijken. Alleen het programma dat er nu op is kan ik vanaf het begin kijken. Verder niets. Geldt voor zowel de androidtv app als op de mobiel.

Op de wtb werkt alles prima.

 

Ps: Eek the cat....dat was tof vroeger ;)


@Dikkedikkie reist,

Hebben we het over terugkijken of over opnames?

Terugkijken via de STB gaat vanuit de gids en dan de groene knop (of de omschrijving openen van het programma en dan 'Terugkijken’ selecteren). Deze items hebben een restrictie voor het spoelen na 7 minuten speeltijd. 

Opnames welke via 'Menu’ - ‘Opnames’ gestart worden hebben geen restrictie op spoelen.

PS: Ik gok dat je het hebt over het programma 'Undercover’ (van Alberto Stegeman)? Of heeft hij nog andere programma's momenteel op tv?

 

Ik ging bij 'Discovery’ er vanuit dat het daadwerkelijk 'Discovery’ en/of 'Discovery Science’ betrof. ‘Investigation Discovery’ heeft inderdaad vanuit de rechten uit de zender geen mogelijkheid tot het terugkijken van de programma's op mobiele devices. En hoewel de AndroidTV app niet helemaal onder de categorie "mobiele device” valt wordt deze technisch wel als zodanig gezien vanwege het besturingssysteem waar deze op functioneert.


@TijtheMan  het discovery verhaal is daarmee helder.

 

Qua het doorspoelen heb ik het over een opname. Niet over terugkijken dmv de groene knop.

Ik kan dus opnamen niet doorspoelen.

 


@Dikkedikkie reist,

Dat valt dan inderdaad wel onder de categorie raar wat het doorspoelen betreft. Zoals het klinkt lijkt de AndroidTV app dan niet te doen wat ie wel behoort te doen… Ik zal eens een collega porren 😊

Gaat het op de andere kanalen en met andere programma's wel goed? 


@TijtheMan  andere kanalen en andere programmas zal ik vanavond even testen


Goedemorgen @Dikkedikkie reist,

Geduld is niet mijn sterkst ontwikkelde eigenschap… 🙄 Maar heb je al kunnen testen toevallig?

Ik heb bevestigd gekregen dat ook de AndroidTV app gewoon de opnames door moet kunnen spoelen en een restrictie alleen van toepassing zou moeten zijn op terugkijken. Nu kan het natuurlijk zijn dat er op de achtergrond iets niet lekker loopt en dat zouden we dan graag willen onderzoeken.


Hallo TIjn,

ik zal vd week ff testen


Dag @TijtheMan ben er nog niet aan toe gekomen.
 


Hoi @Dikkedikkie reist,

Wat mij betreft geen probleem 😁, maar dank voor de update. Tot op heden ben ik nog geen andere situaties tegen gekomen waaruit een andere werking dan beoogd blijkt, dus so far so good. 


Dag allemaal. Zoekend op deze community naar een issue datbik heb als nieuwe KPN gebruiker. Het probleem is precies zoals in dit topic beschreven. Vandaar dat ik hier nu reageer.

ik kan niet doorspoelen tijdens het kijken van opgenomen opnames op mijn Sony Android tv, via de tv app. Ook niet als ik bijvoorbeeld een aflevering van een programma kijk, deze Halfweg stop en daarna weer verder wil gaan kijken dan springt hij naar het begin. WT mij weer bij het initiële probleem brengt. Ik kan niet doorspoelen. Ook niet naar de stand die ik daarvoor al bekeken heb.

Nick83 schreef al dat dit mogelijk een bug in de app is. Of toch iets anders?

 

Bert


hoi @Bert1962 . Ik zie dat je een eigen topic hebt waarin een moderator zit.  Heb je dit dáár ook al aangekaart? Zo niet, is dat mijn advies. (of een los nieuwe topic aanmaken)