Skip to main content

Heb zelf al weet ik hoeveel dingen geprobeerd,heb van 2 KPN medewerkers advies gehad maar het werkt allemaal NIET. Hoe kan ik een opname,waarvan het programma beeindigd is stopzetten,als ik dat programma niet kijk op moment van opname. voor update kon ik in de gids op opgenomen programma staan[groene balk] en dan via de REC toets opname stoppen. Dit kan nu niet meer,ik wil de ZEER LANGE UITLOOP VAN WEL 25 MINUTEN niet bij de opname hebben[zo krijg je de opname duur wel vol!!!!!]Tevens diverse problemen dat om de 3 dagen mijn zenderlijst,weer terug is naar ALLE ZENDERS,en tevens er weer een rode2 staat bij berichten die ik al 10 keer gelezen heb. Dit wordt door KPN maar niet opgelost, MONTEUR geweest,lijnbewaking 48 u, we zijn al 14 DAGEN verder nog steeds GEEN OPLOSSING. Er wordt beloofd een nw TV ontvanger te sturen{ZONDER TEGENBERICHT ontvang je niets.] Ik overweeg om over te stappen naar andere provider ,met mijn Tv ,internet EN mobiel abonn kan ik allemaal binnen een maand weg!!! Waar blijft de financieele compensatie voor alle uren die ik besteed heb aan software verwijderen,modem resetten etc etc. UREN TV kijken gemist!!!

Hopelijk zeer snel een oplossing,BVD Gr kylian1

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Kan je uitleggen wat je met een verschoven zenderlijst bedoeld?

Dat NPO 1 op nr. 2 staat ofzo? Het is voor mij niet duidelijk.

En is dat álle zenders? En op de zwarte ontvanger? (want we hebben ook iemand waarbij die lijst niet schijnt te kloppen in de app van zijn Samsung-tv)


Daarmee bedoel ik ,dat ik een eigen zenderlijst heb aangemaakt van 17 zenders die ik het meeste bekijk,dat is makkelijker om in de TV gids te kijken en evt een opname te plannen. Groetjes.


Prima. Maar wat is daar dan mis mee?

 

dat is makkelijker om in de TV gids te kijken en evt een opname te plannen.

Daar ben ik 't mee eens. Ik gebruik vanwege de activiteiten hier de “alle zenders” lijst.

Maar in de gids gebruik ik na 11 ook gewoon het intypen van de overige die ik dan bekijk (w.o. 14 en 19) voor programmeren. In de gids kun je nml ook gewoon een zendernummer intypen.


Denise,net als vorige keer is zenderlijst na een dag alweer weg,en heb opnieuw moeten instellen.

De terugkoppeling met de betreffende afdeling,duurt wel erg lang,als ik dat mag zeggen.

Gaarne zsm een oplossing.

Bvd ,Groetjes.


Ik heb diverse zenderlijsten staan. Ik zal bij wijze van test eens eentje actief maken en kijken hoe lang die dat blijft.

Andere optie is nog om zenders te verbergen. Dan bevat de standaard lijst 'gewoon’ alleen de zenders die je wilt.


Krijg meldingen van reacties op mijn topic over me menu KPN,maar kan nergens lezen, topic zou verplaatst zijn,waar naar toe??

Gaarne reactie Denise.

Bvd Gr


@kylian1 

Je reageert hier in je eigen topic, zie ook startbericht, je hebt 't dus 'gevonden'. :wink:  :hugging:


Ik heb recentelijk geen aanpassingen gedaan in het topic. Waarom je daarover meldingen ontvangt, is mij dan ook niet duidelijk.

Als ik het goed begrijp, ervaar je dus vooral na een update dat de zenderlijst verdwijnt. Wanneer je een zenderlijst hebt aangemaakt, is het belangrijk om de tv-ontvanger minimaal 30 minuten niet te herstarten, want dan verdwijnt de zenderlijst. Ik neem aan dat je niet gelijk na het maken van een zenderlijst de tv-ontvanger hebt herstart? Ik moet dit voor de zekerheid uitvragen, voor ik verder kan.


Denise ,de zenderlijst zet ik direct terug nadat ik de tv ontvanger heb opgestart,en dan ga ik enkele uren tv kijken.Vandaag was de zenderlijst alweer verschoven zonder dat er een update was....…

Gr.


Met 'verschoven’ bedoel je dat het weer de lijst “alle zenders” was ipv je ingestelde eigen lijst?


Denise,ik heb een andere topic aangemaakt,maar die is verkeerd geplaatst.

Deze is ook voor de afdeling bestemd die iets kan wijzigen aan de software.Als ik een herinnering wil hebben wanneer een programma begint moet ik NU iedere keer de gewenste tijd intoetsen welke ik vooraf herinnert wil worden, tenminste voor die dag.

Voorheen was dat EENMALIG  invoeren bv 1 minuut,en niet iedere dag!!!.

De zenderlijst was gisteren alweer verschoven,ik heb er maar 1.

Wanneer komt er een oplossing????

Misschien de allernieuwste Artis TV ontvanger 5202?  toesturen???

Gaarne bericht van jou.

Bvd Groetjes

 


Ah, ik zie dat jouw andere topic is samengevoegd met een lopend topic over het nieuwe TV-menu. Als je op de link klikt, kom je bij jouw opmerking terecht.

Over de problemen met jouw zenderlijst heb ik nu een collega gemaild. Hopelijk heeft hij hier een verklaring en oplossing voor. Zodra ik meer informatie heb, kom ik bij je terug.


Denise,met topic op andere plek kan ik niets mee.Ik wil vriendelijk vragen deze vragen voor te leggen aan collega die DAADWERKELIJK IETS KUNNEN VERANDEREN AAN HET SIJSTEEM.GEPRAAT VAN CLIËNTEN  DAAR KOM IK NIET VERDER MEE!!!!

GAARNE JE INZET OM EINDELIJK EEN OPLOSSING TE KRIJGEN.

Anders moet ik gaan opzeggen,ben al 2 maanden hier mee bezig.

Bvd Groet

 

 

 

 


Ik snap de frustratie, @kylian1. Toch wil ik je vragen om geen CAPSLOCK te gebruiken in onze gesprekken, dit voelt namelijk alsof je tegen mij schreeuwt. Ik en mijn mede moderators doen ons best om je te helpen. 

De reden dat jouw vraag is verplaatst naar het algemene topic, is om jou te informeren over de voortgang van spelende problemen met het nieuwe TV-menu. Er komt vanaf vandaag een nieuwe update voor de tv-ontvangers beschikbaar. Deze update verhelpt onder meer de traagheid van de tv-ontvangers.

Het probleem dat we hier bespreken staat hier los van. Mijn collega geeft aan het probleem niet te herkennen, maar wil het graag samen oplossen. We hebben daarbij wel jouw hulp nodig. We willen je vragen om portmapping open te zetten. Hiermee kan mijn collega dan loggingen maken van jouw tv-ontvanger. Dit maakt het mogelijk om te onderzoeken wat er gebeurt waardoor de zenderlijsten telkens verdwijnen.

Hoe werkt dit?

  1. Browse naar http://192.168.2.254/ en log in. Als je voor het eerst op deze pagina komt zal het wachtwoord leeg zijn en kun je gelijk inloggen. Wanneer je al eerder geweest bent heb je hier zelf een wachtwoord voor ingesteld.
  2. Om verder te gaan kies je ‘instellingen’ bovenin de menubalk.
  3. Links in het menu kies je vervolgens voor ‘Poort forwarding’.
  4. Hierna klik je ‘Application Configuration’ open en scrol je naar onderaan de pagina. Daar klik je op de + button: ‘Maak een nieuwe appnaam’.
  5. Vul een Appnaam in, bijvoorbeeld STB, en klik op ‘toepassen’. Dit vormt een soort template waar we later naar refereren.
  6. Na het toepassen van de nieuwe Appnaam kunnen de poortnummers gedefinieerd worden. Dit is vier maal 9011. Wanneer dit ingevuld is kan dit opnieuw toegepast worden. Klik op ‘toepassen’.
  7. Na het toepassen van de poortnummers scrol je terug naar boven om opnieuw het linker menu item ‘Poort forwarding’ te selecteren. Hierna kies je voor het aanmaken van een nieuw item. Hiervoor heb je je persoonlijk IP-adres nodig. Deze is te achterhalen in de tv-ontvanger. Menu ->
    Instellingen -> Gele knop. Je vult dus het IP-adres van de tv-ontvanger in en selecteert bij ‘Appnaam’ de eerder aangemaakte Appnaam. Vervolgens pas je het weer toe.
  8. Wanneer je alle stappen doorlopen hebt is er nog een ding nodig om het proces voor de aanvrager compleet te maken, het WAN IP-adres. Deze is te vinden onder het menu kopje ‘Status’.

Zou je dit willen doen? Als je dit gedaan hebt, ontvang ik van jou graag in een privébericht het WAN IP-adres en jouw 06-nummer. Deze laatste is nodig zodat mijn collega telefonisch contact met jou kan opnemen. Zodra we deze informatie hebben ontvangen en jij poort forwarding hebt ingesteld, gaan we voor je aan de slag.


Mijn geselecteerde Favorietenlijst (“Peter") blijft staan. Ook na de update van vannacht.

Vervelend dat het bij jouw steeds weer teruggaat naar de lijst “alle zenders”, kylian1.


Denise,dank voor je reactie.

Hoe stuur ik een privébericht naar jou met de gevraagde gegevens? 

Bvd Mvg

 


Hoe stuur ik een privébericht naar Denise met de gevraagde gegevens? 

Zet je muisaanwijzer op het plaatje van Denise. Daarna op de pull out op het envelopje klikken.


Wat is er nodig om mijn tv ontvanger te volgen? Het gebeurt altijd als de tv niet aanstaat,en de tv ontvanger uit staat,dwz van de stroom af.

Dit doe ik altijd zo.Verder is het modem al 10 dgn blijven aanstaan om een lijn meting uit te voeren, blijkbaar zonder resultaat.

Heb net de update uitgevoerd.

Ik begrijp niet dat ik de enige cliënt zou zijn met dit probleem.Mi moet het ergens in de software liggen.

Nogmaals misschien de nieuwste TV ontvanger,en echt een nieuwe opsturen.

Van mij wordt nu een hoop gevraagd,en heb er al zoveel tijd aan besteed.

Mvg 


de tv ontvanger uit staat,dwz van de stroom af.

Aha! Laat 'm eens gewoon op standby staan. Er zijn meer instellingen die niet blijven als de stroom helemaal uitgaat (met de schakelaar, die niet voor niets achterop zit).


Peter,ik heb dit altijd zo gedaan,nooit geen probleem gehad met zenderlijst, totdat  me lay- out kwam!!!

Gr 


Type fout ,me moet zijn nw.


Ah, maar dit kan natuurlijk wel een mogelijke oorzaak zijn van het probleem dat je nu ervaart! Het is niet wenselijk om alle apparatuur telkens van het stroom los te halen. Ik wil je daarom vragen om eens te testen of je nog steeds dezelfde problemen ervaart als je de tv-ontvanger en het modem aan het stroom laat.

In de tussentijd wil ik je vragen poort forwarding aan te zetten, zodat mijn collega jouw tv-ontvanger kan monitoren om te kijken wat er gebeurt wanneer jouw zenderlijst verdwijnt. De instructies hiervoor staan in mijn vorige bericht. @PeterG heeft je ook instructies gestuurd voor het toesturen van een privébericht.


nooit geen probleem gehad met zenderlijst, totdat nieuwe lay- out kwam!!!

Ja, dat weet ik. Het zal dus ‘iets’ zijn in het nieuwe menu. Maar eenvoudig te omzeilen dus. (totdat het evt. wel weer zo werkt als je wilt).

Wat volgens mij wel blijft werken met stroom uit is met ZENDERS VERBERGEN de zenders die je niet wilt uit de standaardlijst halen. Dan is de standaardlijst (ook) altijd de lijst die jij wilt.


Denise,ik ga afwachten wanneer zenderlijst weer verschuift en dan evt zenders verbergen.

De voorgestelde procedure ga ik niet volgen,ik heb er geen vertrouwen in daar de lijn meting v.a 15-10!!ook geen resultaat heeft opgeleverd.

Heb hier al ontieglijk veel uren ingestoken,zonder resultaat.Het moet met de nw lay- out  te maken hebben.

Gaarne aandacht voor software afdeling tav mijn andere vragen tav herinnering plaatsen voor tv programma begint,deze tijd moet elke dag opnieuw worden ingesteld,was voorheen eenmalig!!!!en centraal kunnen instellen dat opnames niet mogen worden gewist ,en niet zoals nu voor elke opname.Dit zijn 2 "fouten" sinds nw lay out.

Gaarne zsm aandacht hiervoor.

Bvd Mvg


Opnames worden na een jaar sowieso gewist. Dat weet je?

Onbeveiligde opnames worden alleen gewist als je al op 100 % vol zit en er nieuwe bij moeten komen (planning). De oudste (!) onbeveiligde worden dan gewist (overschreven).

Zelf wissen van een beveiligde opname kan te allen tijde.