Skip to main content

Hallo,

Ik heb glasvezel internet en heb daar een eigen firewall tussen gezet, dit heeft een tijd probleemloos gewerkt tot op een paar weken terug. Bij het afspelen van opnames en uitgesteld kijken staat het beeld om de paar minuten even een paar seconden vast, hij gaat wel weer verder maar het is uiteraard bijzonder vervelend. Dit is bij alle zenders het geval.

Ik heb al de glasvezel converter, de firewall en de iptv herstart. Ik heb de firewall nagekeken maar ik kan daar niets vreemds in ontdekken.

Update: afspelen van bijvoorbeeld Netflix of NPO app video gaat zonder problemen.

Wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn en wat zou ik nog verder kunnen proberen?

Groet,

Bastiaan

Hi @BasVanH! Kan je wat meer informatie geven over je apparatuur? Welke tv-ontvanger je gebruikt om te kijken. En welke Experia Box.

Lukt het daarnaast wel goed de opnames te kijken wanneer je de firewall uitzet?


Hoi @Bram_, ik maak gebruik van en eigen firewall/router (Fortigate) dus niet de Experiabox. De TV ontvanger is van Arris, type VIP5202.

Als ik de firewall zou uitzetten heb ik geen internet/tv meer.

 


@BasVanH wil je in dat geval nog kijken of het probleem ook voorkomt als je het internet via de Experia Box gebruikt? Om uit te sluiten dat het in je eigen router zit. 

En wil je bevestigen dat je dan de tv-ontvanger via internetkabel hebt aangesloten op de Experia Box?


@BasVanH ik heb geen reactie meer van je gezien. Daarom ga ik er vanuit dat het is opgelost. Mocht dat toch niet zo zijn, laat het hier weten. Dan kijken we verder. 🙂


Hoi @Bram_, het is niet zo eenvoudig om even mijn firewall te vervangen. Ik zit met een vrij uitgebreid thuis/kantoor netwerk, waar ik dit niet zo even voor elkaar krijg. Dus ik kan je hierop nog geen antwoord geven, ik moet het nog doen.