Skip to main content

Als ik op mijn tablet een opgemonen programma wil zien, geeft het aan dat het alleen op de tv ontvander te zien is.

 

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid

Dat is omdat KPN geen rechten heeft om die opname via Internet aan te bieden.

Dit kan voor hele zenders zijn, zoals bijvoorbeeld de publieke zenders van België, maar ook voor individuele uitzendingen. 


Jammer, maar bedankt. Hierdoor heb ik dus niet veel extra aan itv in de vakantie.


Hoi @Mike44, voor sommige zenders of uitzendingen hebben we inderdaad geen rechten om ze via de app te laten zien. Die specifieke zenders en uitzendingen zijn alleen via onze tv-ontvangers te kijken. In het zenderoverzicht op onze website kan je "Online tv-kijken (onderweg)” aanvinken, dan kan je zien welke zenders je buitenshuis, zoals op vakantie, kunt kijken.


Ok, jullie hebben de rechten niet. Maar waarom hebben jullie die niet? Zijn ze te duur? Geven de Belgische publieke zenders nooit deze rechten uit? En zo nee, waarom niet?


Ik ben niet bij die onderhandelingen, dus de precieze details zijn mij ook niet bekend. Daarover speculeren heeft ook niet zo veel zin, feit is en blijft dat we die rechten niet hebben.


Hoi Jasper, kun je deze situatie op een of andere manier doorzetten in de organisatie? Het is wel enorm onhandig dat ik een programma opneem wat ik vervolgens niet kan terugkijken. Wij kijken TV via de KPN app op onze LG televisie, dus wij zitten hier nu met de spreekwoordelijk gebakken peren: een opname die we niet kunnen terugkijken. Dat is toch te gek voor woorden anno 2021?


Hoi Jasper, kun je deze situatie op een of andere manier doorzetten in de organisatie? Het is wel enorm onhandig dat ik een programma opneem wat ik vervolgens niet kan terugkijken. Wij kijken TV via de KPN app op onze LG televisie, dus wij zitten hier nu met de spreekwoordelijk gebakken peren: een opname die we niet kunnen terugkijken. Dat is toch te gek voor woorden anno 2021?

Wij lopen hier ook tegenaan. Het is inderdaad niet meer van deze tijd. Met een smart tv handig via de kon app kijken en dan geen opnames kunnen kijken vanwege reclamerechten? Kom op KPN.


Opnames terugkijken geldt schijnbaar ook voor SBS9, begrijp niet dat daar geen rechten op zijn. BIJ RTL zenders en Spike ondervind ik dat namelijk niet. Kan mij indenken dat deze rechten inderdaad bestaat bij buitenlandse zenders. Maar SBS9, kom op nou KPN.


Hier ook, kijk je TV via de app op je TV kan je een opname die je gedaan hebt niet kijken.

Dit terwijl het van een Nederlandse publieke zender is.

 


Hallo KPN waarom kan je bij ziggo wel alles op je tablet bekijken en op YouTube staat ook heel veel van wat jullie niet aanbieden, in mijn plaats is helaas geen ziggo.

Kunnen jullie hier niets aan doen?


Welkom op het forum @DTBS, zoals eerder in het topic is aangegeven mogen we sommige dingen simpelweg niet laten zien op die manier, daar hebben we de rechten niet voor. Als dat het geval is bij die programma's staat dat erbij zoals je op het screenshot boven je reactie kunt zien. Daar is inderdaad niets aan te doen.