Skip to main content

ook wij hebben hinder van onderbreken bij afspelen opnames. programmas die we terug willen kijken gaan goed, totdat opeens het afspelen stopt (beeld staat vast). na vooruit spoelen leek het programma weer verder te gaan, maar daarna zaten we in een heel ander programma (daarna)….. heel bijzonder en ook irritant, want dit is de 3e keer. En doorspoelen kan niet, want het is SBS dus programma niet afgekeken….. balen

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Welkom op het forum @BLSTL! Vervelend dat het niet lukte de opname af te kijken. Gebeurde het alleen bij SBS 6? Of ook bij andere zenders? En gebeurde het bij 1 opname of meerdere?

We hebben van een paar zenders de gids niet goed aangeleverd gekregen. Gevolg hiervan is dat de opname niet goed in het systeem komt te staan. Daardoor krijg je dit soort problemen. De gemaakte opnames kunnen niet hersteld worden. Wel moeten alle programma's daarna weer gewoon werken. Is dat bij jou ook het geval?


Nee helaas gebeurt het ook bij andere zenders. Vanmiddag nog, ik wilde captain America kijken. Afgelopen week opgenomen. En toen halverwege bevriest het scherm en kan ik niks meer doen met afstand bediening etc. Behalve kastje uitzetten en aan. Of heel lang wachten, dan speelt de film weer door, maar reageert niet meer op de afstandsbediening. Dus niet meer vooruitspoelen, blauwe knop etc. 


@BLSTL oei, dan is het waarschijnlijk niet de aanlevering van de gids geweest in jouw geval. Geef eerst de tv-ontvanger een frisse start. Dit lost namelijk bijna altijd alle problemen op. 

Als je na die frisse start nog steeds hetzelfde ervaart zijn er nog een paar dingen die we moeten nakijken. Bijvoorbeeld hoe de verbinding is tussen je Experia Box en de tv-ontvanger. Of dat een directe kabel is of dat daar een DVS tussen zit bijvoorbeeld. Of dat je ergens een switch in het netwerk hebt. 

Ook wil ik dan graag weten of je meerdere tv-ontvangers hebt. En zo ja of op alle tv-ontvangers je hetzelfde ervaart.

Laat het hier even weten. Dan zorgen we er zo snel mogelijk voor dat je alles ook op je gemak kan kijken als het je goed uitkomt. :wink: