Skip to main content

Het opnemen van een lopende uitzending werkt niet. Ook kan ik bij het doorspelen van een opname deze niet stoppen met de pauze knop.

Heb naar advies gekeken van het resetten van de afstandsbediening. Bij het tegelijk indrukken van de blauwe en rode knop gebeurt echter niets, de tv laat dan het onderwerp zenderlijsten zien.

@peetxxxx 

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze met de Experiabox (KPN router modem) verbonden?

 

Zijn de batterijen in de ab goed? 


De Experiabox is met een kabel verbonden. En de batterijen heb ik al gecheckt. Afstandsbediening doet verder wel de andere taken zoals opname plannen, zender keuze etc. Behalve mijn problemen niet.

Decoder HMB 2260


@peetxxxx 

Welke KPN tv decoder heeft u? 


Decoder HMB 2260


Op zich is deze KPN tv decoder, Arcadyan HMB 2260 nog een goede decoder.

Hij begint wel een beetje oud te worden.

 

Vul je gegevens (als je dat nog niet gedaan hebt) in je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het voor je nakijken en erop terug komen.

I.v.m. drukte kan het een paar dagen duren. 

 

P.S.

Mijn excuus, ik zie dat je het in je eerdere bericht ook had vermeld.


Dank!

Ga ik doen.


Hoi @peetxxxx en welkom op het forum! Bedankt voor het aanvullen van je gegevens en @joop2011 dank voor het reageren. 

Ik ben benieuwd of je de ontvanger resetten (stap 2) al geprobeerd hebt. Zou je dit nog willen doen? Dan wordt de software opnieuw geïnstalleerd (opnames blijven bewaard) en ik hoop dat alles daarna wel soepel werkt. 


Hoi Sanne_M

Ik heb de ontvanger net gereset maar helaas. Nog steeds niet mogelijk lopende uitzendingen via rec op te nemen en opnames die ik doorspoel te stoppen met de pauze knop.


Jammer dat dit niet geholpen heeft, maar we geven niet op. Is je ontvanger rechtstreeks met het modem verbonden, dus zit hier geen ander apparaat tussen? Zou ik je toestemming ook mogen voor een netwerkmeting? Dan kan ik zien welke apparaten zijn aangesloten en dit maakt het makkelijker om naar oplossingen te zoeken. Ik heb op afstand ook de software van de ontvanger opnieuw laten installeren, ik hoop niet dat dit ongelegen kwam en dat dit wellicht al geholpen heeft. Ik hoor het graag! 


Beste Sanne, ik heb net weer een check gedaan maar nog steeds hetzelfde resultaat. Ik weet niet wat je bedoelt of mijn ontvanger rechtstreeks is verbonden met het modem. Volgens mij zit er geen ander apparaat tussen. Natuurlijk mag je van mij een netwerk meting maken.


Dankjewel! Ik zie dat de ontvanger is aangesloten op een soort switch of wifiversterker. Die is aangesloten op netwerkpoort 2 van de Experia Box. Als je de kabel uit die poort volgt vanaf de Experia Box, waar komt die dan op uit? Met rechtstreeks bekabeld bedoel ik dat de er een internetkabel van je ontvanger naar je Experia Box loopt zonder een ander apparaat ertussen. 


De kabel vanaf poort 2 van de Experia Box is rechtsreeks aangesloten op een 3 Com Switch.

Nog wat aanvullende informatie: Een probleem wat zich op een gegeven moment ook voordeed was dat bij het afspelen van een opname deze stopte. Dit probleem is verdwenen. Blijft over de bovengenoemde problemen, het niet kunnen opnemen van een lopende uitzending via de knop rec en het niet kunnen stoppen van een opname via de pauze knop. Andere functies van de afstandsbediening werken wel.


Check, wat als je de switch er tussen uit haalt, en de ontvanger rechtstreeks aansluit op de internetkabel? Hoe gaat het dan met opnemen en pauzeren van een opname? Dan kunnen we dat in elk geval uitsluiten. 


Wat ik al eerder aangaf, alles heeft gewerkt met de switch er tussen dus de switch kan het niet zijn. Misschien toch een andere afstandsbediening of een andere ontvanger.


Als je eerst een nieuwe afstandsbediening wilt testen, dan kan dat. Je kunt hem via de pagina voor het vervangen van de afstandsbediening aanvragen. 🙂 De ontvanger omruilen kan niet, omdat we nog niet uit hebben kunnen sluiten of het aan de ontvanger ligt of niet. Laat je weten of de nieuwe afstandsbediening helpt? Ik hoor het graag! 


Ik heb de afstandsbediening besteld en laat het je weten of dat de oplossing is.


Super! 


De nieuwe afstandsbediening is uiteindelijk de oplossing van het probleem. Tip voor KPN, het is niet de meest gebruikersvriendelijke afstandsbediening, een schroevendraaier nodig om het klepje voor de batterijen te openen. 

Sanne, dank voor het meedenken.


Fijn dat het daarmee is opgelost. 🙂 Ik zal je tip doorgeven, en bedankt voor het terugkoppelen!Â