Skip to main content

Ik zag hier al meerdere topics over, maar deze waren reeds gesloten. Wij lopen er zeer regelmatig tegenaan dat tv opnames voor het einde stoppen. Dit begint behoorlijk vervelend te worden, aangezien je bij films dan altijd het einde mist. Het truukje met het programma erna ook op te nemen werkt helaas niet. Wat er dan gebeurd is, dat net voor het einde van de film opeens het beeld stopt, en begint dan ergens midden in het reclame blok van het programma dat erna komt. We hebben al vanalles geprobeerd, maar het komt nu écht te vaak voor. Ik maak mij zorgen over het feit dat mensen dit 2 jaar geleden al meldde, en dit nog steeds niet is opgelost. Met deze digitale tv moet het toch juist een eitje zijn om het begin en einde van een programma te markeren, ongeacht of dit uitloopt of niet. Zodra we kunnen opzeggen gaan we weer terug naar ziggo als dit niet opgelost is. Tv kijken over het algemeen werkt ook heel erg slecht, en het is geen plezier meer zo.

Hoi @Jackvg, welkom hier. 

Ik snap heel goed dat het balen is dat je de laatste minuten mist. 

Bij opnames is het zo dat er 5 minuten voor het begin de opname start tot 5 minuten na het einde. Dit op de tijden die in de gids vermeld zijn. Als bijvoorbeeld de programmering iets uitloopt en het komt dus niet helemaal meer overeen met de gids, dan kan er wat missen. De gids wordt aangeleverd door de zenders, als de wijzigingen niet op tijd doorgegeven worden kunnen wij dit niet meer aanpassen. 

Ik ben nu wel benieuwd of je een vast patroon herkend, is het altijd dezelfde zender bijvoorbeeld?


Het gebeurt het vaakst op duitse zenders. Mijn ouders nemen hier het vaakst dingen van op. Ik zal er nog eens extra op letten. Een mooie optie zou nog zijn om ouderwets een begin en eindtijd op te geven voor een opname, zodat je zelf wat ruimer kan instellen. Maar ik begrijp dat dit wellicht niet zo eenvoudig gemaakt kan worden.


@Jackvg 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Zijn deze programma's te laat begonnen?


@Bart_Z schreef: ‘… tot 5 minuten na het einde’.

Dat is een vergissing want het is: 15 minuten na het einde.


@Jackvg

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Zijn deze programma's te laat begonnen?

We hebben 2x een DIW7022. Probleem doet zich bij beide voor.

En het tweede is een goede vraag. We merken dit altijd pas bij het terugkijken van de opnames.


@Bart_Z schreef: ‘… tot 5 minuten na het einde’.

Dat is een vergissing want het is: 15 minuten na het einde.

 

Helemaal met je eens.

De opname start 5 minuten eerder en loopt 15 minuten uit. 😉😊

 

@Jackvg

Als het vorige programma te veel uitloopt, dan is de kans inderdaad groot dat je het einde mist.

Gebeurd dit vaak op de Duitse zenders? 

Zo ja, neem dan voor de zekerheid ook het volgende programma op.

Ik weet dat België dit probleem ook heeft, daar lopen programma's soms (vaak) gigantisch uit.

 

Programma's worden in de cloud opgenomen.

Dus het programma staat in de cloud voor iedereen die hem heeft ingesteld op de KPN tv decoder.

1 opname voor vele kijkers.

Daarom is een begin en eindtijd niet mogelijk.


Okee. Bedankt voor je berichten. We gaan er nog eens extra op letten, en nogmaals proberen om het programma erna ook op te nemen.


Je merkt het al aan het begin eigenlijk.

Een opname begint 5 minuten voor de gids-tijd. Die marge wordt bij afspelen automatisch overgeslagen. Dus zou het gewenste programma met afspelen direct of vrijwel direct moeten beginnen. Moet je meer dan 15 minuten doorspoelen voordat het begint kun je er vergif op innemen dat het eind er niet op staat.

BTW met de VHS nam ik ook altijd 15 minuten uitloop.

Het is gewoon onnauwkeurigheid van de zender als ze zich niet een beetje aan de door henzelf opgegeven tijden houden.


Neem het er op volgende programma ook op. Dan heb je een overlap.


Neem het er op volgende programma ook op. Dan heb je een overlap.

Zoals boven beschreven werkt ook dat vaak niet. Wat er dan gebeurd is, dat net voor het einde van de film opeens het beeld stopt, en begint vervolgens dan ergens midden in het reclame blok van het programma dat erna komt.


Neem het er op volgende programma ook op. Dan heb je een overlap.

Zoals boven beschreven werkt ook dat vaak niet. Wat er dan gebeurd is, dat net voor het einde van de film opeens het beeld stopt, en begint vervolgens dan ergens midden in het reclame blok van het programma dat erna komt.

Dan zou je het programma erna terug moeten kunnen spoelen. 

 

Het is gewoon onnauwkeurigheid van de zender als ze zich niet een beetje aan de door henzelf opgegeven tijden houden.

 

Dit is vermoedelijk het probleem. De Duitse en ook Belgische zenders hebben het hier soms moeilijk mee. Is voor ons niet veel aan te doen.Â